וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגמול של סין לטראמפ: מכסים על יין, חזיר ופירות

2.4.2018 / 10:53

בייג'ינג הכריזה על מיסוי של 128 מוצרים אמריקניים, חלקם בגובה של 25%, בתגובה למכסים שהטיל נשיא ארה"ב על פלדה ואלומיניום. טראמפ אף מתכנן סנקציות נוספות, והחשש מפני מלחמת סחר כוללת גובר

צילום: רויטרס

(בווידאו: טראמפ מכריז על הטלת מכסים על יבוא מתכות)

סין הטילה הלילה (שני) מכסים בגובה של עד 25% על 128 מוצרים אמריקנים, בהם חזיר קפוא, יין, פירות ואגוזים, בתגובה להחלטת הנשיא דונלד טראמפ לקבוע מכסים על יבוא אלומיניום ופלדה. ההכרזה על הטלת המכסים, שמגיעים לסכום של כשלושה מיליארד דולר, נמסרה על ידי משרד האוצר בבייג'ינג.

זמן קצר לאחר ההכרזה, העיתון הנפוץ "גלובל טיימס" הזהיר כי אם ארצות הברית סברה שסין לא תגיב או תנקוט רק צעדים סמליים, היא יכולה להגיד עתה "להתראות לאשליה הזו". במאמר המערכת נכתב עוד כי "סין וארצות הברית אמנם לא אמרו בפומבי כי הן במלחמת סחר, הניצוצות שלה התחילו לעוף".

משרד המסחר של סין אמר כי הוא משעה את התחייבויותיו בפני ארגון הסחר העולמי להפחית את המכסים על 120 מוצרים אמריקניים, כולל פירות ואתנול. המכסים על אותם מוצרים יועלו ב-15%. שמונה מוצרים נוספים, בהם חזיר ופסולת אלומיניום, שיהיו נתונים ל-25% מס נוסף. הצעדים נכנסו לתוקף היום. "זאת פעולה לגיטימית לשמירת האינטרסים של סין", מסר משרד האוצר.

לקריאה נוספת בנושא
למרות הלחץ העולמי: טראמפ הטיל מכסים על ייבוא מתכות לארה"ב
"גונבת קניין רוחני": טראמפ הכריז על סנקציות כלכליות על סין

חזירים בני מספר שבועות בלבד, באסם באיווה, ארה"ב, 2 באפריל 2018. רויטרס
הוכנסו לרשימה. דיר חזירים באיווה/רויטרס

צעדי התגמול הסיניים הם חלק מהחרפת מאבקי הסחר בין בייג'ינג לוושינגטון, שזעזעו את השווקים הפיננסיים בשבוע האחרון. זאת בשל החשש של המשקיעים מעימות כלכלי כולל בין שתי הכלכלות הגדולות ביותר בעולם, שיפגע בצמיחה העולמית.

טראמפ מתכנן להטיל מכסים על מוצרים נוספים מסין, בסך 50 מיליארד דולר, בתגובה לגניבת קניין רוחני אמריקני - טענות שסין מכחישה.

סין מבטיחה לפתוח את כלכלתה, אך חברות זרות רבות ממשיכות להתלונן על כך שהן זוכות ליחס לא הוגן. בייג'ינג הזהירה ביום חמישי את וושינגטון שלא לפתוח "תיבת פנדורה" שתוביל לצעדים פרוטקציוניסטיים ברחבי העולם.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully