וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גונבת קניין רוחני": טראמפ הכריז על סנקציות כלכליות על סין

נשיא ארה"ב הודיע על צעדים נגד בייג'ינג, אחרי שבדיקת רשויות הסחר העלתה כי היא אחראית לפגיעה בחברות אמריקניות ולמתקפות סייבר. מכסים בשווי 50 מיליארד דולרים יוטלו על סחורה סינית, ותוגבל פעילות ההשקעה של סין בארה"ב

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: תום זואילי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הערב (חמישי) על סנקציות כלכליות נגד סין, אחרי שהממשל קבע כי בייג'ינג מעודדת גניבת קניין רוחני מחברות אמריקניות. על פי ההחלטה, מכסים בשווי 50 מיליארד דולרים יוטלו על סחורה סינית, ותוגבל פעילות ההשקעות של סין בארצות הברית.

לפי הבית הלבן, העיצומים יושתו בעקבות כישלונן של השיחות שהתקיימו בנושא בשנים האחרונות. נציב הסחר האמריקני, רוברט לייטיזר, אמר אתמול לחברי קונגרס כי וושינגטון מנסה "להפעיל לחץ מקסימלי על סין לצד לחץ מינימלי על הצרכנים האמריקנים". לדבריו, הגנה על הקניין הרוחני היא הכרחית לכלכלה האמריקנית.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מחזיק בתזכיר חתום של תעריפי קניין רוחני על מוצרי היי-טק מסין, בבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב ב -22 במרץ 2018.. רויטרס
טראמפ, הערב/רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקור טראמפ באסיה, ביג'ינג, סין 9 בנובמבר 2017. רויטרס
טראמפ ונשיא סין/רויטרס

לפי גורם רשמי ברשויות הסחר האמריקניות, לארצות הברית יש הוכחות לכך שסין דורשת מחברות ליצור התאגדויות מקומיות כדי להיכנס לשוק הסיני, במטרה להפעיל עליהן לחץ להעביר לידיה ידע טכנולוגי, וכי היא אחראית למתקפות סייבר נגדה.

המסקנות שהתקבלו בוושינגטון הן חלק מתהליך שעליו הורה טראמפ באוגוסט האחרון, שבו נבחנו שיטות הסחר של סין. לפי החוק, לממשל יש סמכות להטיל סנקציות באופן חד-צדדי על מדינות שאינן מנהלות סחר הוגן.

התכנית של טראמפ, שכבר הטיל מכסים על יבוא פלדה ומתכת, מעוררת חשש ממלחמת סחר נרחבת. סין הביעה התנגדות נחרצת לעיצומים, אך אמרה כי היא מקווה שיימצא פתרון.

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully