וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ניסה לעצור את רכבו": הוארך מעצרו של המחבל ממבוא דותן

5.4.2018 / 0:57

עלאא קבהא, החשוד בדריסתם למוות של שני חיילים בצפון השומרון, טוען כי הוא איבד שליטה על ההגה. לדברי אביו, "אילו היה מנסה לעשות פיגוע, הוא היה עושה זאת ובורח". עם זאת, השופט הבהיר: "לא נמצאו סימני בלימה במקום"

צילום:שלומי גבאי

בית הדין הצבאי בסאלם שבשומרון האריך אתמול (רביעי) בפעם הרביעית, עד יום שני הבא, את מעצרו של עלאא קבהא בן ה-28 מברטעה, החשוד בפיגוע הדריסה במבוא דותן לפני כשלושה שבועות. החקירה מתנהלת בשיתוף פעולה בין שב"כ ליחידת "פעילות חבלנית עוינת" (פח"ע) של מחוז ש"י במשטרת ישראל.

באירוע הקטלני נהרגו סרן זיו דאוס, בן 21 מהמועצה המקומית אזור, וסמל נתנאל קהלני, בן 20 ממושב אליקים. שני חיילים נוספים נפצעו. סנגורו של עלאא קבהא, עו"ד מוהנד בויראת, טען גם היום כי מדובר בתאונת דרכים בלבד. הוא תהה מדוע לא חוקרים את הסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות וטען: "רואים את החשוד מול הווידאו מבקש עזרה לכוחות צה"ל הפצועים".

עוד בוואלה! NEWS:
שיפור במצבו של פצוע הפיגוע מהשומרון: "קיבלו אותו בחזרה לחג"
המחבל ממבוא דותן: "חוקרי שב"כ סיממו אותי ואיימו לפגוע במשפחתי"
טרור הבודדים עוד כאן: המחבל שפעל לבד - ומילא את רצון חמאס

עלאא כבהא, מחבל תושב ברטעה שביצע פיגוע דריסה בריחן שבשומרון שבו נהרגו שני חיילים. מערכת וואלה!
דובק בגרסה שלפיה מדובר בתאונת דרכים. קבהא/מערכת וואלה!
הרכב שפגע בקבוצת הולכי רגל באזור ריחן שבשומרון, 16 במרץ 2018. דוברות מד"א, מד"א
הרכב שבו דרס קבהא את החיילים/מד"א, דוברות מד"א

בויראת השווה את המקרה של קבהא לאירוע שהתרחש אתמול, שבו איאד זבארגה מקלנסוואה שנחשד בגניבת רכב התנגש בטרמפיאדה סמוך לאריאל - ונורה למוות על ידי כוח צה"ל. "להבדיל מאירוע זה, שבו הדורס ברח מן המקום, במקרה שלנו עלאא נשאר במקום ולא ברח. זאת אפשר לראות במצלמות. לא היו במקום חיילי צה"ל שיכלו למנוע ממנו לברוח מהמקום", הסביר בויראת.

גם קבהא עצמו אמר לשופט סא"ל יעקב קורן: "אני נשבע שלא מדובר באירוע בטחוני. זו תאונה. הייתי בדרך לטיול באזור בורקין ואיבדתי שליטה על ההגה. הכול קרה מהר, בשבריר שניה".

זיו דאוס, החייל ההרוג מפגוע הדריסה במבוא דותן, 17 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
זיו דאוס שנהרג בפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, --
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתנאל קהלני. נהרג/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביו, ראתב קבהא הוסיף כי הוא "מאחל לפצועים בריאות ומצטרף לצערן של משפחות ההרוגים". לדברי קבהא האב, "אילו בני היה מנסה לעשות פיגוע, הוא היה עושה זאת ובורח". הוא הרחיב על הנסיבות שלטענתו הביאו את בנו עלאא לצאת עם הרכב עם אחיו עיסאם, סטודנט ברמאללה. לדבריו, הוא הסיע אותו לצומת עראבה, סמוך למבוא דותן.

"אני כל שבוע מלווה את בני לצומת", אמר ראתב קבהא. "בני לומד באוניברסיטה רוקחות והוא נוסע עם אחד החברים שלו. בדרך כלל אני זה שמסיע אותו. הייתי במסגד ואיחרתי עשר דקות. החברים של בני התקשרו אליו ואמרו לו שהם ממהרים. אילו בני אכן היה רוצה לעשות פיגוע, הוא לא היה דופק את הרכב במגדל. הוא היה פוגע בחיילים ובורח".

אולם, השופט סא"ל יעקב קורן הדגיש כי דוח הבוחן קבע במפורש כי "לא נמצאו סימני בלימה במקום", וכי קבהא "לא עשה כל ניסיון לעצרו את רכבו". השופט ציין כי בחומר החקירה מצויה הודאה מפורטת של קבהא מליל האירוע, שבה "הוא קובע נחרצות כי הוא אכן התכוון לבצע פיגוע, הוא לא יודע למה הוא חשב שהוא צריך לדרוס חיילים והוא מתחרט על כך". בנוסף לכך, הוא ציין כי בשחזור שערכו לו החוקרים אמר: "אני מתחרט על אשר ביצעתי בעניין רצח החיילים הישראליים ואני מציע לצעירים שלא יחקו את מעשיי".

מעבר סאלם סמוך לבית הדין הצבאי בשומרון ב-4 באפריל 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
מעבר סאלם בשומרון, סמוך לבית הדין הצבאי, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

במהלך הדיון אמר קבהא לשופט כי החוקרים שמו דברים אלה בפיו. סנגורו טען כי בוחני התנועה שיבשו את הראיות וחזר וכי חוקריו של בויראת איימו עליו, הכו אותו וסיממו אותו. בנוסף לכך, הוא הזכיר כי בדיון קודם אמר חוקר לבית המשפט: "אבדוק את טענות החשוד ואת טענות עורך הדין בגין הזריקה". עם זאת, חוקר יחידת פח"ע רס"ר רביע סוואטירה שייצג את משטרת ישראל בדיון זה, השיב כי הוא "לא מתכוון לדון בעניין הזה".

בשב"כ מסרו בתגובה לדברים כי "מדובר בפיגוע דריסה קשה" וכן כי "החשוד, אסיר בטחוני משוחרר, נעצר בזירת הפיגוע, לאחר שנהג ברכב הדורס, והועבר לחקירת שב"כ. חקירתו, המבוצעת על פי הוראות החוק והפסיקה, נתונה לפיקוח הדוק של כלל הגורמים הרשמיים הנוגעים בדבר, לרבות בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully