וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל ממבוא דותן: "חוקרי שב"כ סיממו אותי ואיימו לפגוע במשפחתי"

20.3.2018 / 9:44

עלאא קבהא, שדרס למוות את סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני, טען בפני עורך דינו כי הופעלה כלפיו אלימות במעצרו בניסיון להוציא ממנו הודאה. הנהג דבק בגרסתו כי אין מדובר בפיגוע על רקע לאומני. מהשב"כ נמסר: "מטרת טענות המחבל היא להסיט הדיון מהחשדות החמורים נגדו"

אביו של עלאא קבהא בראיון לוואלה!/צילום: יואב אתיאל, עריכה: יוסי אלטר

בית הדין הצבאי ג'למה האריך אתמול (שני) בתשעה ימים את מעצרו של עלאא קבהא, בן ה-28 מברטעה, החשוד בפיגוע הדריסה סמוך למבוא דותן. קבהא נהג ברכב שדרס למוות את סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני ופצע שני חיילים נוספים שעמדו לצדם בין פילבוקס לבין רכב צבאי ממוגן. על אף טענת השב"כ שלפיה המניעים לדריסה היו לאומניים, ממשיכים קבהא ובני משפחתו להתעקש כי מדובר בתאונת דרכים.

לאחר הדיון הותר לסנגורו, עו"ד מוהנד בויראת, לפגוש אותו, לראשונה מאז האירוע שהתרחש ביום שישי. קבהא חזר וטען כי לא הייתה זו דריסה מכוונת, ולא עמד מאחורי מניע ובוודאי שלא מניע לאומני. לדבריו, אחרי התאונה הוא יצא מרכבו עצמאית, הלך בזירה ולא נגע ברוביהם של החיילים שהיו מושלכים על הקרקע. הוא ומשפחתו טוענים כי הוא זה שביקש מפלסטינים שחלפו בזירה להזעיק עזרה מהמחסום הישראלי שליד מבוא דותן.

עוד בוואלה! NEWS:
"משום מקום הגיעה מכונית": החייל שנפצע בפיגוע בשומרון משחזר
ההרוג הראשון של הגדוד המצטיין: "נמשיך להבטיח את השקט"
זיו נלחם להעלות פרופיל, נתנאל רק חגג 20: סיפורי ההרוגים בפיגוע

עלאא כבהא, מחבל תושב ברטעה שביצע פיגוע דריסה בריחן שבשומרון שבו נהרגו שני חיילים. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
קבהא/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

לטענתו של קבהא, כבר בדרך לבית החולים סימם אותו איש שב"כ בניסיון להוציא ממנו הודאה. קבהא סיפר כי הוא הוכה במעצר על ידי החוקרים, שאף איימו עליו שיזמנו לחקירה את בני משפחתו ובהם את אחותו, בעלת הרכב שבו נהג, ויפגעו בהם.

עוד הוסיף כי בעת שהובא לזירת התאונה לשיחזור, נטען בפניו כי בציבור הישראלי מבקשים לגזור עליו עונש מוות ולהרוס את בית משפחתו וכי אם יודה במעשה, יסכימו בשב"כ לעסקה שתכלול עונש מאסר בלבד.

עוד באותו נושא

אביו של המחבל: "לא שייך לאף ארגון; משתתף בצער המשפחות"

לכתבה המלאה
זיו דאוס, החייל ההרוג מפגוע הדריסה במבוא דותן, 17 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
נהרג בפיגוע. דאוס/מערכת וואלה! NEWS, --
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהרג בפיגוע. קהלני/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבהא אמר כי הוא הובל בעיניים מכוסות למפגש עם אחיו עיסאם שהיה עצור אף הוא, ולדבריו הטיחו בשניהם טענות מופרכות. הם הכחישו את הטענות מכל וכל.

עיסאם קבהא, שנעצר אף הוא בליל האירוע, שוחרר אתמול לביתו, זמן קצר לפני תום 72 השעות שאחריהן היה נדרש להביא גם אותו בפני שופט. עו"ד בויראת מסר כי הוא חבול, והוא משוכנע שגרסתו תתקבל בסופו של דבר בבית משפט.

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה: "בכתבה מופיעות טענות שונות אשר מטרתן להסיט את הדיון מהחשדות המשמעותיים כנגד עלאא כבהא, מבצע פיגוע הדריסה הקשה בו נהרגו חייל וקצין צה"ל ושניים נוספים נפצעו. יוזכר כי החשוד, אסיר בטחוני משוחרר, נעצר בזירת הפיגוע, לאחר שנהג ברכב הדורס, והועבר לחקירת שב"כ. חקירתו, המבוצעת על פי הוראות החוק והפסיקה, נתונה לפיקוח הדוק של כלל הגורמים הרשמיים הנוגעים בדבר, לרבות בית המשפט".

הרכב שפגע בקבוצת הולכי רגל באזור ריחן שבשומרון, 16 במרץ 2018. דוברות מד"א, מד"א
הרכב שבו נהג קבהא/מד"א, דוברות מד"א
מעצר החשוד בפעילות מבצעית בברטעה אחרי הפיגוע בצפון השומרון ב-17 במרץ 2018. דובר צה"ל
מעצרו של האח עיסאם/דובר צה"ל
זירת פיגוע הדריסה ליד היישוב מבוא דותן שבצפון השומרון, 17 במרץ 2018. שלומי גבאי
זירת הפיגוע/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully