וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג הראשון של הגדוד המצטיין: "נמשיך להבטיח את השקט"

סרן זיו דאוס שנהרג בפיגוע ליד מבוא דותן היה בפעילות מבצעית כשנדרס למוות. גדוד "קדם" של פיקוד העורף נבחר כיחידה מצטיינת, ולאחר האירוע יצאו לוחמיו למבצע בכפרו של המחבל. "נתמוך ונלווה את המשפחות", אמר המג"ד. הפצוע שנפגע באורח קשה מאוד יצא מסכנת חיים

צילום: דו"צ

ההרוגים בפיגוע הדריסה שהתרחש שלשום (שישי) סמוך להתנחלות מבוא דותן שבשומרון הם נתנאל קהלני, בן 20 מאליקים, וזיו דאוס, בן 21 מאזור. השניים נהרגו בזמן שעמדו יחד עם חיילים נוספים מיחידתם בין פילבוקס לבין ג'יפ ממוגן מסוג "דוד", אז נסע לעברם המחבל עלאא קבהא במהרה והתנגש בעוצמה בהם ובשני חיילים נוספים, שנפצעו באורח קשה ובינוני.

דאוס היה מפקד מחלקה בחטיבת החילוץ של פיקוד העורף, והוא ההרוג הראשון בפעילות מבצעית של החטיבה.

גדוד "קדם" ממנו הקצין ההרוג ושני הלוחמים שנפצעו , זכה בשנים האחרונות לשבחים על הצטיינותו, בראש השנה האחרון זכה בתואר גדוד מצטיין באוגדת יהודה ושומרון על פעילותו לסיכול הטרור ובשנת 2015 נבחר לאחד הגדודים המבצעיים המצטיינים על ידי הרמטכ"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
זיו נלחם להעלות פרופיל, נתנאל רק חגג 20: סיפורי ההרוגים בפיגוע
חקירת שב"כ על הפיגוע בשומרון: "דריסה מכוונת - על רקע לאומני"
"שואלים כבר מתי הפיגוע הבא": בצפון השומרון מתקשים לחזור לשגרה

פעילות יחידות החילוץ של פיקוד העורף. דובר צה"ל
לוחמי חטיבת החילוץ של פיקוד העורף בפעילות מבצעית/דובר צה"ל

לאחר הפיגוע, כוח מהגדוד יצא לפעילות במרחב הכפר ברטעה ממנו יצא המחבל. במסגרת המבצע נעצר חשוד ובוצעו סריקות לאיתור אמצעי לחימה בהובלת מפקד הגדוד, סגן-אלוף שרון איטח.

אמש המשיכו כוחות צה"ל לפעול בברטעה. הכוחות ביצעו סריקות לאיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים בכמה יעדים ברחבי הכפר ונמצאו כלי נשק ורובה אוויר מאולתר. מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות"ימשיכו לפעול לסיכול ומניעת הטרור ושמירה על ביטחון תושבי מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות צה"ל בפעילות בכפר ברטעה לסריקות לאיתור אמל"ח ב-17 במרץ 2018. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל, אמש/דובר צה"ל
אמל"ח בלתי חוקי שנמצא בפעילות כוחות צה"ל בברטעה ב-17 במרץ 2018. דובר צה"ל
האמל"ח הבלתי חוקי שנמצא בסריקות/דובר צה"ל

סגן-אלוף רון איטח אמר לאחר הפיגוע כי הוא "כואב את כאבן של המשפחות ומשתתף בצערן. נמשיך לתמוך וללוות אותן. לפצועים אאחל החלמה מהירה ושישובו אלינו במהרה. בפיגוע שאירע ביום שישי איבדנו מפקד מחלקה מצטיין. בנוסף שני הלוחמים מג'ד ומיכאל נפצעו באורח בינוני וקשה, יחד עם זאת הגדוד מבצעי וחזק וימשיך לבצע פעילויות מבצעיות רבות בכל זמן שיידרש על מנת להבטיח את הביטחון והשקט לתושבים".

הפיגוע התרחש בסביבות השעה 16:05, זמן קצר לפני כניסת השבת. אחד הפצועים הזעיק עזרה וכוח יצא אליהם מהעמדה הבאה, הנמצאת כקילומטר מהם, בצומת מבוא דותן שבתפר עם שטח C. הפצועים טופלו בזירת התקרית בידי חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום ופונו בהמשך באמצעות מסוק אל בית החולים בילינסון שבפתח תקווה. הפצוע שנפצע קשה מאוד יצא הלילה מסכנת חיים מיידית, ובמצבו של הפצוע שנפגע באורח בינוני אין שינוי.

מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי בזירת הפיגוע במבוא דותן. דובר צה"ל
מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי בזירת התאונה/דובר צה"ל

קהלני שירת כנהג ביטחון שוטף בחטיבה המרחבית מנשה. אביו אמר אתמול כי הוא חושש שבנו לא יהיה הקורבן האחרון. "מחר יכול לקרות אותו הדבר. היום זה אצלי, מחר אצל מישהו אחר. זה ימשיך ולא ייפסק אם לא יעשו לזה סוף בהחלטה מאוד רצינית. הרבה הורים עוד יבכו על הילדים שלהם", אמר. לדברי האב, "אם לא יחליטו על גזר דין מוות לכל אלה, זה ימשיך להיות אותו הדבר. אסור להאכיל אותם על חשבון המדינה עוד 20 או 30 שנה, זה לא ייתן כלום. כשיחליטו לגזור עונש מוות אני מאמין שזה ייפסק מהר מאוד".

אוריאל תנעמי, חברת מועצת אזור וחבר המשפחה סיפר כי הכיר את דאוס מבית הכנסת במקום. "הוא היה ילד של השכונה ושל היישוב, וכולם כואבים את הכאב של המשפחה. הוא היה ילד שמכבד את הבריות, שנפל על המולדת". לדבריו, "הוא היה מלח הארץ. צריך שהממשלה תנקום בצעד חזק למגר את הפיגועים האלה. אף אחד לא חשב שזה יכול לקרות כאן אצלנו".

זיו דאוס, החייל ההרוג מפגוע הדריסה במבוא דותן, 17 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
נהרג בפיגוע הדריסה. זיו דאוס/מערכת וואלה! NEWS, --
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהרג בפיגוע הדריסה. נתנאל קהלני/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכנת המשפחה מיכל שגיב סיפרה כי דאוס, אח בכור לשתי אחיות, "נלחם להעלות פרופיל כדי להיות קרבי ולצאת לקורס קצינים. ראיתי את זיו בחודש שעבר כשהוא וחבריו יצאו לנופש צבאי ודיברנו. הוא מאוד אהב את השירות שלו. הוא היה איש שיחה נעים ואדיב מאוד".

דודו של דאוס סיפר כי לפני כחצי שנה ביקש מאמו ללכת ולקנות מכספו שלו שעון לאחד מחייליו, שהיה נענש רבות משום שלא היה ברשותו שעון. "אלה הערכים שלו, כשהוא היה חוזר משבועות בבסיס הדבר הראשון שהיה עושה זה לבקר את סבא שלו". דאוס נהרג בדיוק שלוש שנים אחרי שהתגייס לצה"ל.

אלמוג שנהב, חברו של דאוס, כינה אותו "מפקד שהיווה דוגמה לכל חיילי צה"ל". בהספד שהעלה לצד תמונתו של דאוס בחשבון האינסטגרם שלו הוסיף שנהב כי דאוס "תמיד דאג שכולם יהיו שמחים ונהיה באנרגיות טובות, שלא משנה מה קרה נדע שבסופו של דבר יהיה בסדר והכל יעבור". בסיום דבריו כתב: "אח שלי אני מקווה שאתה שומר עלינו מלמעלה ודואג שיהיה לנו טוב כמו שתמיד עשית בחייך".

(עדכון ראשון 06:08)

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בזירת הפיגוע במבוא דותן. דובר צה"ל
מפקד אוגדת איו"ש תא"ל ערן ניב והרמטכ"ל איזנקוט בזירת הפיגוע, אתמול/דובר צה"ל
כוחות צה"ל בפעילות מבצעית בברטעה לאיתור אמל"ח בלתי חוקי ב-17 במרץ 2018. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בברטעה, אמש/דובר צה"ל
כוחות צה"ל בפעילות מבצעית בברטעה לאיתור אמל"ח בלתי חוקי ב-17 במרץ 2018. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בברטעה, אמש/דובר צה"ל
כוחות צה"ל בפעילות מבצעית בכפר ברטעה אחרי פיגוע הדריסה בצפון השומרון ב-17 במרץ 2018. דובר צה"ל
פעילות לוחמי פיקוד העורף בכפר ברטעה, אחרי הפיגוע/דובר צה"ל
כוחות צה"ל בפעילות מבצעית בכפר ברטעה אחרי פיגוע הדריסה בצפון השומרון ב-17 במרץ 2018. דובר צה"ל
הכוחות בתדרוך אחרון לפני הפעילות אחרי הפיגוע/דובר צה"ל
כוחות צה"ל בפעילות מבצעית בכפר ברטעה אחרי פיגוע הדריסה בצפון השומרון ב-17 במרץ 2018. דובר צה"ל
פעילות לוחמי פיקוד העורף בכפר ברטעה, אחרי הפיגוע/דובר צה"ל
פעילות יחידות החילוץ של פיקוד העורף. דובר צה"ל
פעילות לוחמי פיקוד העורף בכפר ברטעה, אחרי הפיגוע/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully