וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיו דאוס שנהרג בפיגוע הובא למנוחות: "אלוהים לוקח את המלאכים"

18.3.2018 / 13:01

בבית העלמין הצבאי בחולון נאספו קרוביו וחבריו של דאוס, מפקד מחלקה בגדוד "קדם" של פיקוד העורף, שהיה החלל הראשון של יחידתו, ונהרג בפיגוע הדריסה בשומרון. "היית גיבור ישראל, אני לא מעכל שאתה לא אתנו", ספד לו בן דודו

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

בבית העלמין הצבאי בחולון הובא היום (ראשון) למנוחות סרן זיו דאוס שנהרג ביום שישי האחרון בפיגוע הדריסה בקרבת מבוא דותן שבצפון השומרון. דאוס, תושב אזור בן 21, היה מפקד מחלקה בגדוד "קדם" של חטיבת החילוץ של פיקוד העורף והוא החלל הראשון של יחידתו הנופל במהלך פעילות מבצעית. אביו רונן זעק מעל קברו: "למה? מה עשינו? הוא צריך להגיד עליי קדיש ולקבור אותי, זה נגד הטבע. אלוהים ישמור אותך למעלה, אלוהים לוקח את כל הטובים, את כל המלאכים".

שר המדע אופיר אקוניס נכח אף הוא בהלווייה ואמר לבני משפחתו של דאוס כי "עם ישראל כולו מחבק באתכם, באהבה ובהצדעה". בדברי ההספד שנשא הוסיף: "אשרי העם שאלה ילדינו, שפועלים להגין עלינו ושומרים עלינו מהבאים עלינו לכלותינו כמו שנקרא בקרוב בהגדה". לדברי אקוניס, "מי שלוקח את חייהם צריך לדעת שעונש מוות הוא העונש של מי שפוגע בחיילינו".

סגן-אלוף שרון איטח, מפקד הגדוד שבו שירת דאוס, אמר כי בני משפחתו הם "חלק ממשפחת גדוד קדם לנצח". הוא הוסיף כי "לא נשכח את זיו לעולם" שלדבריו היה "בין הבולטים בקורס מפקדי כיתות" ואף "שבה את ליבם" של הלוחמים שעליהם פיקד "בדרך שהובלת אותם, בעיניים עצומות".

"התאפיינת במעשים ולא בדיבורים, אף לא חיכית למילות תודה", הוסיף סא"ל איטח. "על אנשים כמוך נאמר 'מים שקטים חדורים עמוק'. חדרת ללב המפקדים והפקודים שלך".

לקריאה נוספת:
זיו נלחם להעלות פרופיל, נתנאל רק חגג 20: סיפורי ההרוגים בפיגוע
"שואלים כבר מתי הפיגוע הבא": בצפון השומרון מתקשים לחזור לשגרה
החשש בצה"ל אחרי הפיגוע בשומרון: גל מחבלים חקיינים בפסח וברמדאן

הלווית החיל זיו דאוס שנהרג בפיגוע הדריסה, בית העלמין הצבאי בחולון 18 במרץ 2018. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
הלווייתו של דאוס בבית העלמין בחולון, היום/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן

דודו של דאוס, יוני, ביקש מהנוכחים בבית העלמין "לא לספר על זיו בלשון עבר". בדברי ההספד שנשא הוסיף: "זיו אתה תהיה איתנו לעד, זכרונך לא ימוש מלבנו, בשקט בחיוך המבויש שאת כולם כבש, הותרת חלל גדול שאותו קשה למלא, בעיקר בליבם של הוריך ואחותיך". הוא הוסיף כי "ברק השכול היכה פעמיים" במשפחה לאחר שאחיה של סבתו של דאוס נהרג במלחמת יום הכיפורים בקרב בחווה הסינית.

בן דודו יובל כינה את דאוס "גיבור ישראל" והוסיף כי הוא "לא מעכל שאתה לא איתנו יותר". עמיחי, מורהו של דאוס מתיכון צייטלין בתל אביב, אמר כי הוא היה "בבחינת דוד המלך, כולך רוך, עדינות, ענווה, דרך ארץ, אהוב על חבריך, משמש דוגמה לכל ותמיד עם החיוך הביישני".

עוד באותו נושא

ההרוג הראשון של הגדוד המצטיין: "נמשיך להבטיח את השקט"

לכתבה המלאה

ההרוג הנוסף בפיגוע: סמל נתנאל קהלני, בן 20

דאוס נהרג בדיוק שלוש שנים לאחר גיוסו לצה"ל. דודו יוני סיפר אמש בשיחה עם וואלה! NEWS כי כשהיה חוזר הביתה לסופי שבוע הדבר הראשון שהיה עושה הוא לבקר את סבו. לדברי מיכל שגיב, שכנה של המשפחה, דאוס נאבק כדי להעלות את הפרופיל שלו על מנת לשרת כלוחם ולצאת לקורס קצינים. "ראיתי את זיו בחודש שעבר כשהוא וחבריו יצאו לנופש צבאי ודיברנו. הוא מאוד אהב את השירות שלו. הוא היה איש שיחה נעים ואדיב מאוד", הוסיפה.

אחד מחבריו של דאוס, אלמוג שנהב, ספד לו בפוסט שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו וכינה אותו "מפקד שהיווה דוגמה לכל חיילי צה"ל". הוא הוסיף כי דאוס "תמיד דאג שכולם יהיו שמחים ונהיה באנרגיות טובות, שלא משנה מה קרה נדע שבסופו של דבר יהיה בסדר והכל יעבור". בסיום דבריו כתב: "אח שלי אני מקווה שאתה שומר עלינו מלמעלה ודואג שיהיה לנו טוב כמו שתמיד עשית בחייך".

דאוס נהרג במהלך פעילות לאבטחת צירים יחד עם סמל נתנאל קהלני, תושב אליקים בן 20, ששירת בחטיבה המרחבית מנשה. המחבל הדורס, עלאא קבהא תושב ברטעה בן 26, התנגש בהם בעוצמה בשעה שעמדו בקרבת עמדת פילבוקס ומותם נקבע במקום. יחד עמם נפצעו באורח קשה ובינוני שני חיילים נוספים. קבהא עצמו נפצע ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה שם נעצר. כוח צה"ל פשט על בית משפחתו כמה שעות לאחר הפיגוע ועצר גם את אחיו, שהיה עמו ברכב בזמן הפיגוע.

(עדכון ראשון: 12:00)

הלווית החיל זיו דאוס שנהרג בפיגוע הדריסה, בית העלמין הצבאי בחולון 18 במרץ 2018. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
בית העלמין בחולון, היום/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן
זיו דאוס, החייל ההרוג מפגוע הדריסה במבוא דותן, 17 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
"היווה דוגמה לכל חיילי צה"ל". דאוס/מערכת וואלה! NEWS, --

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully