וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצבו של פצוע הפיגוע מהשומרון: "קיבלו אותו בחזרה לחג"

1.4.2018 / 13:05

לוחם פיקוד העורף נפצע באורח קשה מאוד בפיגוע הדריסה ליד מבוא דותן לפני כשבועיים, והיה בסכנת חיים מאז. לאחר שיצא מכלל סכנה הוא הועבר למחלקת השיקום. "השלב הראשון והמורכב מאחוריו", אמר רופאו

צילום:שלומי גבאי

שיפור משמעותי חל במצבו הבריאותי של לוחם פיקוד העורף שהיה בסכנת חיים לאחר שנפגע באורח קשה מאוד בפיגוע הדריסה לפני שבועיים וחצי, בערב שבת במבוא דותן שבשומרון. לאחר סדרה של ניתוחים דחופים וטיפולים מציליי חיים שקיבל מהצוות הרפואי של בית החולים בילינסון בפתח תקווה לשם הוטס בליל הפיגוע. לאחר שמצבו של הפצוע השתפר באופן משמעותי, הוא הועבר לשיקום ראש ושיקום גפיים בבית החולים שיבא שבתל השומר.

לדברי, ד"ר רם שגיא סגן מנהל בית החולים בילינסון, מדובר בנס שאירע לקראת חג הפסח. "משפחתו קיבלה אותו חזרה לחיים ממש לכבוד ערב החג", ד"ר שגיא משחזר את אופי הטיפול שהוענק לחייל מאז שהובא לבית החולים לאחר הפיגוע, "בערב שישי לפני שבועיים וחצי קיבלנו שני פצועים אחד מהם עם במצב קשה מאוד עם פגיעת ראש ופגיעת גפיים, ופצוע נוסף שהיה במצב בינוני עם פגיעות גפיים. הפצוע קשה מאוד היה בסכנת חיים, בלילה שהוא הגיע אלינו הוא עבר כמה ניתוחים ועבר להמשך טיפול ומעקב על ידי הצוות הרפואי של טיפול נמרץ כללי. לשמחת כולנו מצבו של הלוחם התייצב, הטיפול המסור ייצב אותו והוציא אותו מסכנת חיים, ולמעשה המצב הלך והשתפר באופן הדרגתי, שבהמשך הפסקנו את ההרדמה וההנשמה, והוא נשם באופן עצמאי, הוא חזר להכרה ונמצא בתהליך שיקום".

לוחם פקער. מערכת וואלה! NEWS
" הטיפול המסור ייצב אותו". לוחם פיקוד העורף שנפצע באורח קשה מאוד/מערכת וואלה! NEWS

לדבריו של ד"ר שגיא, לפני הלוחם עוד תהליך של שיקום ארוך, "השלב הראשון והמורכב מאחוריו, ממצב קשה מאוד וסכנת חיים היום הוא במצב בינוני, עכשיו הוא הועבר לשיקום ראש וגפיים, היום נמצא במקום אחר לגמרי. אנחנו מאחלים לו בריאות טובה והצלחה". פצוע נוסף שנפגע והיה במצב בינוני שהוא סובל מפגיעות, גם הוא הועבר לשיקום והמשך מעקב.

בפיגוע הדריסה לפני שבועיים וחצי במבוא דותן שבצפון השומרון נהרגו סרן זיו דאוס בן 21 מהמועצה המקומית אזור וסמל נתנאל קהלני בן 20 מהמושב אליקים, דאוס היה מפקד מחלקה בחטיבת החילוץ וקהלני נהג ביטחון שוטף מהחטיבה המרחבית "מנשה". דאוס הוא החלל הראשון של חטיבת החילוץ בפיקוד העורף שנופל בפעילות מבצעית. הם מבצעים תעסוקה מבצעית ביהודה ושומרון ובגבול מצרים. בשנים האחרונות נפצעו לוחמים ולוחמות בחטיבה בפעילות מבצעית, בכלל זה פציעתו הקשה של קצין מגדוד רם, שנפצע בראשו ממטען חבלה ליד הכפר חיזמה הסמוך לירושלים. לוחמת מגדוד קדם נפצעה בעבר באורח אנוש מדקירה בכיכר אדם שבבנימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully