וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב: טקס המשואות יהיה מרגש גם אם יו"ר הכנסת יחליט לא להגיע

שרת התרבות הציגה את אירועי חגיגות ה-70 לישראל וקראה ליו"ר הכנסת אדלשטיין לחזור בו מהחלטתו שלא לשתף פעולה עם טקס המשואות, על רקע הכוונה לאפשר לראש הממשלה לנאום במהלכו. אדלשטיין: עמדתי נשארת בעינה

עריכת וידאו: אביעד בללי

שרת התרבות והספורט מירי רגב הציגה היום (ראשון) את אירועי חגיגות ה-70 לישראל, וכן את הקמפיין שילווה את החגיגות. במהלך מסיבת העיתונאים שקיימה, התייחסה השרה רגב להודעתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לפיה הכנסת לא תשתתף בטקס המשואות המסורתי, נוכח הכוונה לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום במהלכו - ולהפקיעו מידי הכנסת. "טקס המשואות מעולם לא היה טקס של הכנסת אלא של הממשלה", אמרה. "אני קוראת ליו"ר הכנסת לחזור בו מאמירתו ולא לערב שיקולים אישיים בהחלטות ממלכתיות. הטקס יהיה מרגש גם אם יו"ר הכנסת יחליט שהוא לא מגיע".

מטעמו של יו"ר הכנסת אדלשטיין נמסר כי למרות דברי השרה, עמדתו נשארה בעינה. מפקד הטקס המיתולגי דוד רוקני, שלל את דברי השרה בדבר ניהול הטקס. "כל השנים מי שניהל את הטקס המשואות היה יו"ר הכנסת", הבהיר. "אם הוא מוכן לארח את הנשיא וראש הממשלה זה עניין שלו. "למיטב זכרוני, היתה רק שנה אחת, בחגיגות ה-60, שגם ראש הממשלה השתתף עם יו"ר הכנסת בטקס. אני זוכר את זה, כי שניתי את נוסח הדברים שלי מ'אדוני' ל'מכובדיי'. על כל פנים, הטקס היה כל השנים של יו"ר הכנסת, הסיבה לכך היא המצעדים שהיו בעבר, בהם השתתפו נשיא המדינה וראש הממשלה, מה שהותיר את טקס המשואות ליו"ר הכנסת".

שר התרבות והספורט מירי רגג במהלך הצגת קמפיין 70 השעות של יום העצמאות + אירועי ה-70 השנתיים 1 באפריל 2018. ניב אהרונסון
"הטקס יהיה מרגש גם אם אדלשטיין לא יבוא". השרה רגב, היום/ניב אהרונסון

בשבוע שעבר, כתב אדלשטיין לח"כים כי ייתכן שהכנסת לא תשתתף בטקס אם ייערכו שינויים שיאפשרו לראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום, כחלק מכוונתה של שרת התרבות מירי רגב לשנות את אופי הטקס המסורתי."לא לכבודי אעשה ולא לכבוד בית אבא אעשה, אלא לכבוד הכנסת שבה מיוצגת החברה הישראלית על כל מגזריה, עדותיה וגווניה, היא זו שבאופן מסורתי הובילה את הטקס המיוחד הזה - באחדות, בכבוד ובממלכתיות", כתב אדלשטיין.

רגב מצדה, טענה היום כי אדלשטיין פועל בהתאם לשיקולים אישיים. לדבריה, ועדת הסמלים והטקסים שבראשה היא עומדת אישרה את ההצעה לאחד בין הנואמים בטקס המשואות - בהם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש המממשלה נתניהו, יו"ר הכנסת אדלשטיין ובכיר נציגי המדינות הזרות שיגיעו לטקס - זאת כדי להימנע מקיום אירוע נוסף שיוביל לבזבוז משאבים נוספים.

"בהתנהלותו, יו"ר הכנסת פוגע בממלכתיות הכנסת ובהחלטות הממשלה", ציינה רגב. "מאז ומעולם, הטקס נוהל על ידי משרד ההסברה וועדת הסמלים והטקסים. אין לאף גורם אחר אמירה בנושא. אין סיבה שבירושלים יתקיימו שני אירועים כדי לאפשר לכולם לנאום. טקס המשואות הוא לא של יו"ר הכנסת, לא של ראש הממשלה ולא של הנשיא. הוא של אזרחי המדינה. אני לא מבינה איך העובדה שגם הנשיא, רה"מ ויו"ר כנסת נואמים יחד בטקס המשואות ביום העצמאות ה-70 פוגעת בממלכתיות. גם האזרחים לא". רגב הוסיפה בנוגע לסוגיית בזבוז המשאבים, כי החליטה לצמצם את האירועים לאחר שקראה את דוחות מבקר המדינה בדבר חגיגות ה-50 וה-60 בנוגע ל"בזבוז כספים מיותר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פוגע בממלכתיות". אדלשטיין בטקס המשואות/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שרגב שבה על כך שבכוונתה לאחד בין הנואמים, בבית הנשיא אמרו בשבוע שעבר כי לא קיבלו הזמנה רשמית או פניה להשתתף או לנאום בטקס. כמו כן, אף מנהיג בינלאומי לא אישר הגעתו לטקס. "אני מבחינתי לא מתכוונת לשנות שום החלטה", הצהירה. "לא יהיו אצלי שני אירועים, יום אחרי יום, כדי שמישהו משני הגורמים ינאם לבד. אני קוראת לאדלשטיין לחזור בו, ואם לא יעשה כך, נקבל החלטות בהמשך. אני מקווה שאחרי ליל הסדר בו ביערנו את החמץ, ואחרי ששמנו בצד את המרורים ואת החמוצים, נאפשר את יישומה של החלטת הממשלה וכולם ינאמו".

רגב, אף הציגה את הקמפיין שילווה את חגיגות ה-70, שכותרתו "יש במה להתגאות" ויעלה בכלי התקשורת השונים. היא אף התייחסה לטענותיה של ח"כ סתיו שפיר בדבר חוקיות הופעתה של רגב בקליפ שצולם לשיר "הללויה" לקראת החגיגות. "סתיו שפיר תמיד הייתה קטנה וילדותית ולכן היא מעלה נושאים קטנים וילדותיים", אמרה. "אני שמחה שהיא קראה את תשובת היועמ"ש בנושא".

(עדכון ראשון: 12:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully