וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול התחזקות הימין הקיצוני, האפיפיור הטביל את "המהגר הגיבור"

1.4.2018 / 11:40

פרנציסקוס הקדיש את המיסה של חג הפסחא למהגרים, בהם אזרח ניגריה שעצר שוד בסופרמרקט ברומא בזמן שקיבץ נדבות. בזכות פועלו, סייעה לו המשטרה המקומית להשיג מסמכי שהייה באיטליה

האפיפיור פרנסיסקוס במהלך טקס חגיגות חג הפסחא בוותיקן, 31 במרץ 2018. רויטרס
תומך בהגנה על מהגרים. האפיפיור במיסת חג הפסחא, אתמול/רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס הוביל אתמול (שבת) טקס לרגל חג הפסחא, שבמהלכו הטביל מהגר בלתי-חוקי מניגריה, שהפך לגיבור אחרי שנטרל גנב איטלקי שאחז בסכין. ההטבלה, שכללה עוד שבעה בני אדם, התקיימה בבזיליקת סנט פטר, בהשתתפות כעשרת אלפים מאמינים.

הכנסייה, הגדולה ביותר בעולם הנוצרי, הייתה חשוכה בתחילת המיסה ההמונית, בטרם נדלקו האורות, כסמל למעבר בין חושך לאור בקטע שבו כתוב בברית החדשה כי ישו שב מן המתים.

באופן מסורתי, ראש הכנסייה הקתולית מברך מצטרפים חדשים במהלך המיסה של שבת. השנה, בין אלו שהוטבלו, היה ג'ון אוגו בן ה-31, שתואר על ידי התקשורת האיטלקית בשנה שעברה כ"מהגר הגיבור" וכדוגמה לאומץ לב ולאזרחות טובה.

עוד ידיעות מהעולם
פגישה נדירה: יורש העצר הסעודי שוחח עם רבנים בני יורק
מלקחי המחאה נגד המשטר: איראן תחסום את הטלגרם לצמיתות

האפיפיור פרנסיסקוס במהלך טקס חגיגות חג הפסחא בוותיקן, 31 במרץ 2018. רויטרס
האפיפיור פרנסיסקוס במהלך טקס חגיגות חג הפסחא בוותיקן, 31 במרץ 2018/רויטרס

לפי הדיווחים, אוגו קיבץ נדבות מחוץ לסופרמרקט בשכונה ברומא שבה מתגוררים מהגרים רבים, כשעזר לעצור תושב מקומי בן 37 שאיים על המוכרים בחנות עם סכין ועמד להימלט עם 400 אירו. אוגו, שלא היה בעל אשרת שהייה באיטליה, עצר את השודד עד שהמשטרה הגיעה לזירה. הוא נמלט מחשש שיתגלה כי הוא היה ללא מסמכים. המשטרה השתמשה במצלמות האבטחה כדי לאתר אותו, והודתה לו בכך שסייעה לו להשיג אישור חוקי לשהות במדינה.

נונזיו קרבונה, קצין ביחידת הקרביניירי של המשטרה שעבד באותה שכונה שבה פעל אוגו, היה הסנדק שלו במהלך טקס ההטבלה. קרבונה ועמיתיו עזרו לאוגו להשיג את המסמכים הדרושים, ועתה הוא עובד עבור ארגון צדקה.

המוטבלים הנוספים בטקס הגיעו מאלבנה, פרו איטליה וארצות הברית. פרנציסקוס שם במרכז כהונתו את ההגנה על המהגרים, ברקע התחזקות הימין הקיצוני ביבשת, כולל באיטליה עצמה. הליגה הצפונית, הקוראת לגירוש המוני של מהגרים, סיימה במקום השני בבחירות שהתקיימו בחודש שעבר ועשויה להיות חלק מהממשלה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully