וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה נדירה: יורש העצר הסעודי שוחח עם רבנים בני יורק

1.4.2018 / 10:51

במהלך מסעו בארה"ב, שבו הוא מנסה להציג תדמית מתונה יותר של הממלכה, נפגש מוחמד בן סלמאן עם מנהיגי הקהילות היהודיות ועם מנהיגים קתולים. "הפגישה מדגישה את הקשר המשותף בין כל האנשים, במיוחד בין אנשי הדת"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, נמצא במסע ממושך בארצות הברית לצורך קידום תדמיתה של הממלכה ועסקיה הכלכליים, ובין לבין גם נפגש עם קבוצת מנהיגי דת, בהם יהודים. הנסיך בן ה-32, שכבר היום הוא האיש החזק ביותר בממלכה שנתפסה במשך שנים ככזו שאינה סובלת ומאפשרת חירויות דתיות פרט לאסלאם בתוצרתו המחמירה ביותר, מנסה להציג פנים אחרות שלה בעולם.

לפי שגרירות הממלכה בוושינגטון, יורש העצר נפגש עם שני אנשי דת קתולים ושלושה אנשי דת יהודים בניו יורק ביום רביעי האחרון. "הפגישה מדגישה את הקשר המשותף בין כל האנשים, במיוחד בין אנשי הדת, המדגיש את החשיבות שבסובלנות, בדו-קיום, בשיתוף פעולה למען עתיד טוב יותר למען כל האנושות", מסרה השגרירות.

ככל הידוע, זאת הפעם הראשונה שבה נועד יורש העצר עם מנהיגי דת יהודים. בהם היו נשיא הקהילות הרפורמיות, הרב ריצ'רד ג'ייקוב, ראש הקהילות הקונסרבטיביות, הרב סאיבן וורניק, וסכן נשיא הקהילות האורתודוכסיות, אלן פאגין.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מברך את נסיך סעודיה מוחמד בן סלמאן רגע לפני פגישתם בבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב 20 במרץ 2018. רויטרס
מודאגים מאיראן. הנסיך מוחמד וטראמפ/רויטרס

ערב הסעודית, שחוקיה כפופים להלכה האסלאמית על בסיס הווהאביזם, המפרש את האסלאם ככתובו וכלשונו. הממלכה אוסרת על קיומם של בתי תפילה לא מוסלמים, כמו כנסיות או בתי כנסת, או הצגת סמלי דת לא מוסלמים בציבור. גם המיעוט השיעי, שמושפע מיחסי האיבה המחמירים בין ערב הסעודית לאיראן, מתלונן על אפליה. למרות זאת, כחלק מסימני השינוי, נראו לראשונה בחג המולד האחרון עצי אשוח בכמה חנויות בבירה ריאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully