וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשוב לי להיות פה": המסע שמחבר אלפי ישראלים לכבוד יום העצמאות

5.4.2018 / 11:44

"מסע ה-70" שהוזנק לפני חודש מתל חי ומאילת נמשך שבעה שבועות, ומשתתפים בו עשרות ארגונים חברתיים ומכינות קדם צבאיות. במסגרתו, פוגשים בני נוער מהארץ ומחו"ל גיבורי מלחמה ואישים שעיצבו את המדינה: "אומרים תודה למי שבזכותם אנו כאן"

צילום: אבי כהן, עריכה: תום זואילי ויוסי אלטר

אם ניצלתם את ימי חופשת הפסח ואת מזג האוויר האביבי כדי לצאת ולטייל ברחבי הארץ, סביר שנתקלתם באלפי הצועדים במסגרת "מסע ה-70" לחגיגות יום העצמאות ה-70 למדינה. מטרת המסע היא יצירת אווירת אחדות, שמחה והכרת תודה בקרב אזרחי ישראל, והוא הוזנק ב-5 במרץ מתל חי ומאילת. משכו שבעה שבועות ולוקחים בו חלק עשרות ארגונים חברתיים וחינוכיים, יחידות בצה"ל, מכינות קדם צבאיות, גיבורי מלחמה ואזרחים ממגזרים שונים.

בטקסי הפתיחה של המסע לקחו חלק נשיא המדינה ראובן ריבלין וכאלף משתתפים. מצפון, הזניק ריבלין את הצועדים מאנדרטת האריה השואג שבתל חי, שם הצטלמו המשתתפים בשחזור לצילום המפורסם של הנפת דגל הדיו. על הדגל המשוחזר הופיעו חתימותיהם של 70 מלוחמי תש"ח. המסע שיצא מצפון והמסע שיצא מדרום צפויים להתאחד ב-15 באפריל בקסטל, באירוע שבו ישתתף שר החינוך נפתלי בנט. למחרת יגיע לסיומו המסע בירושלים באירוע חגיגי בברכת הסולטן ובצעדה לילית לכותל, שם תיערך תפילה מיוחדת לשלום המדינה.

כל יום במסע מובל על ידי ארגון חברתי או מכינה קדם צבאית הנושאים את הדגל, ובתום המקטע מעבירים אותו למובילי היום הבא. כל מקטע הוא בעל תוכן הנוגע לאזור שבו הוא עובר - מפגש הוקרה עם גיבורי קרבות משמעותיים, הוקרה לאנשים פורצי דרך בתחומים שונים וציון מאורעות היסטוריים שקרו במקום. עד כה צעדו במקטעים השונים עשרות אלפי ישראלים ואלפים עוד צפויים להצטרף.

עוד בוואלה! NEWS
אחרי הקטטה: מנהלי המלון שבו הותקף מציל יזומנו לשימוע לקראת סגירתו
המדינה לבג"ץ: שליח מטעמנו יצא למדינה שלישית לבחון הסדר לגירוש הזרים
"בצלם" לחיילים: סרבו לפקודה לירות במפגינים בגבול רצועת עזה

מפגש עם בוגי יעלון. קרדיט מסע 70, מערכת וואלה! NEWS
מפגש בני נוער עם השר והרמטכ"ל לשעבר משה יעלון/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט מסע 70

את המסע הייחודי יזמו עמיחי שיקלי, ראש מכינת "תבור", ואליסף פרץ, בנה של כלת פרס ישראל מרים פרץ. היוזמה נועדה לציין בצורה שמחה ויוצאת דופן את יום העצמאות ה-70 למדינה. איתם שותפים לארגון גם מכינת "תבור", מכינת "ערבה", חוגי סיור של קק"ל, בית ספר שדה כפר עיון ופרויקט מסע. "אם כבר אנחנו בימיו של חג הפסח, אנחנו לא רוצים להחמיץ את החגיגות ה-70 לישראל", אמר פרץ. "אנחנו רוצים לעשות משהו משמעתי, מדובר בחגיגה ישראלית אחת גדולה. המסע הוא חגיגה ואמירת תודה למדינת ישראל, תודה לכל אלה שבזכותם אנחנו כאן היום. המטרה היא לספר את הסיפור השמח, מלא ההשראה והעומק שיש לחגיגות ה-70 של המדינה".

לדברי פרץ, המסע נולד מתוך רצון לקחת חלק בחגיגות. "שאלנו את עצמנו את עצמנו איך אנחנו רואים את החגיגות של המדינה, והדי-אן-איי שלנו הוא מסעות. אנחנו כל הזמן הולכים וצועדים, בכל עיר וכפר שאנחנו צועדים אנחנו פוגשים אישים ולוחמים של דור תש"ח, יום הכיפורים וששת הימים ושומעים מהם סיפורים", סיפר. לטענתו, לא מדובר במסע רק של כאב וזיכרון, אלא של חיבור ושמחה: "המסע הזה פתח את הלב להרבה אנשים, אנחנו יצאנו מנקודה שאנחנו לא רוצים לנהל את המסע, אלא שגופים יגיעו וייקחו אחריות. הופתענו כמה אנשים מדהימים וטובים פנו כדי לקחת חלק במסע החשוב הזה, והתגובות מדהימות. אנשים מחפשים את הטוב".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"בבית ספר לא היינו לומדים את מה שלמדנו במסע"

צוות וואלה! NEWS הצטרף לחלקו הרביעי של המסע, שיצא במהלך חול המועד ממלון פארק בנתניה, שם אירע אחד הפיגועים הקשים שידע ישראל בליל הסדר בשנת 2002. בפיגוע, שאחריו פתח צה"ל במבצע "חומת מגן", הגיע מחבל מתאבד ופוצץ עצמו בבית המלון, שהיה עמוס אורחים שהגיעו לחגוג את ערב חג פסח. 30 נהרגו ו-160 נוספים נפצעו. איתי פריד, מנהל תוכנית המנהיגות "קשת" במכינת "תבור", סיפר כי יותר מ-300 חניכים מתוכניתו לוקחים חלק למסע וזוכרים את קורבנות הפיגוע. "אנחנו מלווים את החבר'ה האלה מגיל התיכון, איתם אנחנו מעמיקים על הזהויות שלהם ושל החברה הישראלית על מורכבותה ואתגריה", סיפר.

את ההרצאה שנערכה במלון פארק פתח בן העיר נתניה, חבר הכנסת לשעבר יוני שטבון. שטבון, סגן-אלוף במילואים שלחם עם חיילים במבצע "חומת מגן", הוא קצין מצטיין שזכה לצל"ש הרמטכ"ל על תפקודו בקרבות במלחמת לבנון השנייה. הוא הגיע לספר לצעירים סיפורי מורשת מהקרבות במבצעים השונים, כשלצדו פגשו במסע גיבורים נוספים. ברמת הגולן פגשו באי המסע את אבירם ברקאי, שהיה מפקד מחלקה בחטיבה 7 בזמן מלחמת יום הכיפורים. בקיבוץ יפתח שוחחו עם קלוד בלחסן, אביו של איתי שנהרג בלבנון בזמן שהיה מפקד סיירת צנחנים בשדרות שמעו הרצאה מפי שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה יעלון. את ח"כ עמר בר לב (המחנה הציוני) פגשו בכפר חיטים, ובקיבוץ חצרים פגשו את השר לשעבר ולוחם הפלמ"ח אהרון ידלין.

אהרון ידלין חותם על דגל המסע. -, מערכת וואלה! NEWS
אהרון ידלין חותם על דגל המסע שהונף באנדרטת האריה השואג בתל חי/מערכת וואלה! NEWS, -

אסף צור, בן 16 מכוכב מיכאל, הגיע למסע וסיפר בהתרגשות על הצטרפותו אליו. "לא טיילתי כאן עד היום וחשוב לי להכיר את הארץ שלנו, יותר מזה חשוב להכיר את מגוון האנשים שחיים בה", אמר. "אנחנו לומדים הרבה דברים חדשים, אני לא חושב שהייתי לומד בבית ספר פרטים כל כך מעניינים וחשובים על מלחמות ישראל כמו שאני מקבל בשיחות עם אנשים שהשתתפו בהן".

במסע משתתפים גם בני נוער יהודים מרחבי העולם. בנתניה הצטרפה למטיילים קבוצת נוער יהודי מארגנטינה, ובה נערים השוהים בישראל במסגרת שנת שירות. נטליה ולארה, חברות תנועת נוער יהודית בארצן, רואות במסע הזדמנות להתחבר לישראל. "זה חשוב לי להיות פה, להכיר מקרוב את בני הנוער הישראלים, לשמוע על החוויות שלהם, ולראות כיצד הישראלים חוגגים את החגים והמועדים שלהם", אמרה נטליה. "חשוב לנו שנוכל לראות בעיניים שלנו את הדברים כדי שנוכל לספר בבית לחברים ובני המשפחה שלנו מה בדיוק קורה בישראל", הוסיפה לארה, ואמרה כי "זה מרגש ויפה להיות כאן דווקא בשנת ה-70 למדינה, ועל הדרך לומדים להכיר את ישראל".

עמר בר לב וחניכי מכינת גל של אחריי. קרדיט מסע 70, מערכת וואלה! NEWS
מפגש חניכי תנועת "אחריי" עם ח"כ עמר בר לב/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט מסע 70
שיחה עם תאל איתי וירוב. קרדיט מסע 70, מערכת וואלה! NEWS
מפגש בני נוער עם תת-אלוף איתי וירוב במסגרת "מסע 70"/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט מסע 70

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully