וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: פעיל ג'יהאד אסלאמי נאשם בתכנון פיגוע בספינת חיל הים

4.4.2018 / 11:00

אמין ג'מעה, דייג תושב רפיח, נעצר יחד עם תשעה תושבי עירו בחשד שאספו מודיעין על ספינות באזור רצועת עזה במטרה לבצע פיגוע משולב הכולל חטיפת חיילים. הוא נאשם בתכנון הפיגוע, בחברות בארגון טרור ובהברחת נשק לרצועה

צילום: יותם רונן ודובר צה"ל, עריכה: תום זואילי

(תרגיל של חיל הים, בפברואר)

עשרה פלסטינים תושבי רפיח שברצועת עזה נעצרו בחודש שעבר בחשד שתכננו פיגוע נגד ספינת חיל הים - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. העשרה נחקרו בידי שירות הביטחון הכללי והיום הוגש לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד אחד החשודים - אמין ג'מעה, פעיל ג'יהאד אסלאמי בן 24.

ג'מעה, דייג תושב רפיח, פעל לטענת שב"כ בהנחיית מפקדי ארגון הטרור שאליו השתייך על מנת לאסוף מודיעין למטרת הוצאתו לפועל של פיגוע, תוך שימוש בכמה סירות. הוא נאשם בעבירות של הכנה לביצוע עבירות טרור, חברות בארגון טרור, מסירת ידיעות לאויב, שיבוש מהלכי משפט, ובעבירות נוספות.

על פי כתב האישום ג'מעה פנה בחודש אוגוסט האחרון לאחמד מקדאד, פעיל נוסף בארגונו, על מנת לתכנן את הפיגוע. מקדאד, כך נטען, צילם כמה פעמים בעזרת מכשיר הטלפון הנייד שלו את ספינות חיל הים באזור רפיח. השניים פעלו לאסוף מידע על אופן הצבתם של החיילים על גבי הספינות, ועל המרחק האפשרי שסירת דייג יכולה להתקרב אל ספינות חיל הים.

עוד בוואלה! NEWS:
סרטון תקיפת המציל באילת: המעורבים בקטטה הורחקו מהעיר
פרסום ראשון: המבקר לא יבדוק התנהלות נתניהו במשבר מבקשי המקלט
הורי התינוק שטבע במלון באשדוד: נעתור לבג"ץ נגד נתיחת גופתו

תיעוד מעצר חשודים בתכנון פיגוע נגד ספינות חיל הים ברפיח, 12 במרץ 2018. דוברות צה"ל ושב"כ, מערכת וואלה! NEWS
הספינה שעליה נעצרו החשודים לצד ספינת חיל הים, במרץ/מערכת וואלה! NEWS, דוברות צה"ל ושב"כ

מחקירתו של ג'מעה בשב"כ עלה כי תכנון הפיגוע כלל סירה שנועדה להטעות את ספינת חיל הים, בזמן שסירה אחרת תשגר לעברה טיל נגד טנקים מסוג "קורנט" על מנת לפגוע ולהרוג חיילים על סיפונה.

זאת, תוך שסירה שלישית תתקרב אל הספינה במטרה לחטוף חיילים למטרת חילופי שבויים. בחקירה עלה כי ג'מעה ערך שורת תצפיות על ספינות חיל הים באזור רפיח, ואסף מידע על מיקומן, היקפי כוח האדם שעל סיפונן וכן אמצעי הלחימה שבהם הן מצוידות.

בתאריך 12 במרץ 2018 נעצרו לחקירה על ידי חיל הים ושירות הביטחון הכללי 10 פלסטינים תושבי רפיח בחשד לאיסוף מודיעין ותכנון פיגוע על ספינת חיל הים
בתמונה- אחד הנאשמים. דוברות שב"כ ודובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
נאשם בהברחת כלי נשק וחומרי נפץ ממצרים לרצועה. ג'מעה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות שב"כ ודובר צה"ל

הפרקליטות מייחסת לג'מעה בנוסף גם עבירה של שיבוש מהלכי משפט, לאחר שבמהלך מעצרו ב-12 במרץ הסתיר את מכשיר הטלפון הנייד ששימש לצילום הספינות. ג'מעה נעצר על סיפון סירת דייג יחד עם 10 חשודים נוספים, והסתיר לכאורה במקום כלשהו בסירה את המכשיר.

בכתב האישום מוזכרים מקרים אחרים בעבר שבהם פעל ג'מעה להברחת אמצעי לחימה וכלי נשק לרצועת עזה ממצרים - וכן חומרים המשמשים לייצור מטעני חבלה. כך מוזכר כי בשנת 2012 או 2013 פעל יחד עם אחיו להעביר ממצרים 300 קילוגרמים של חומר נפץ. במקרה אחר, בשנת 2015, סייע להעביר לפעילי חמאס 150 חביות פיברגלס שנועדו לשמש לייצור כלי נשק - וכן ארבעה רובי קלצ'ניקוב ואקדח. בעבור העברת החביות, כך טענה הפרקליטות, קיבל ג'מעה סכום של 6,000 דולר.

(עדכון ראשון: 10:30)

תיעוד: מעצר 10 פעילי טרור בחשד לתכנון פיגוע נגד ספינות חיל הים. יותם רונן
ספינת החשודים כפי שנראתה דרך מצלמה תרמית בעת המעצר/יותם רונן
ספינת דבורה של חיל הים בפעילות בתרגיל הגיס הצפוני, 11 בספטמבר 2017. דובר צה"ל, דובר צה"ל
חיילים על סיפון ספינת חיל הים. אילוסטרציה/דובר צה"ל, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully