וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: המבקר לא יבדוק התנהלות נתניהו במשבר מבקשי המקלט

4.4.2018 / 9:07

לוואלה! NEWS נודע כי השופט בדימוס שפירא יימנע מלבחון את הטיפול במתווה החדש להוצאת הפליטים מישראל. גורמים במשרד המבקר מסרו כי מדובר בנושא פוליטי שאינו כלול בתחומים שאותם בוחן המשרד

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

מבקר המדינה, יוסף שפירא, לא יבחן את התנהלות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנושא משבר משבר מבקשי המקלט, כך נודע הבוקר (רביעי) לוואלה! NEWS. גורמים במשרד המבקר מסרו כי מדובר בנושא פוליטי שאינו כלול בתחומים שאותם בוחן המשרד. אתמול הודיע ח"כ יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, כי יפנה למבקר לאחר שנתניהו חזר בו בתוך מספר שעות מהמתווה המוסכם עם נציבות הפליטים של האו"ם - הסכם שאתמול בוטל באופן סופי.

חוק המבקר קובע כי "מבקר המדינה יבחן את חוקיות הפעולות, טוהר המידות, הניהול התקין, היעילות והחיסכון של הגופים המבוקרים, וכל עניין אחר שיראה בו צורך". יחד עם זאת, לדברי גורמים במשרד המבקר, שינוי העמדה בעניין פתרון סוגיית המהגרים אינו נכלל תחת סמכויות המשרד ובשלב זה, אין כוונה לבדוק אותו.

פארסת הגירוש - כותרות נוספות:
חיפוש מדינת מקלט וקרע מול בג"ץ: התרחישים האפשריים בדרך למתווה חדש
נתניהו מקדם פתרון עוקף בג"ץ - ומבקש לפתוח מחדש את מתקן חולות
הקרן החדשה לישראל: "נתניהו חצה קו אדום, לא היה כל מגע עם רואנדה"

מסיבת עתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא המסתננים, משרד ראש הממשלה, 2 באפריל 2018. עמוס בן גרשום לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו מציג את מתווה מבקשי המקלט, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום לע"מ

בעקבות הודעתו על ביטול ההסכם עם נציבות האו"ם לפליטים שנועד להחליף את המתווה לגירוש מבקשי המקלט, נתניהו מתכוון לפנות בימים הקרובים לראשי סיעות הקואליציה ובראשם לשר האוצר משה כחלון בדרישה לפתוח מחדש את מתקן "חולות" לשוהים בלתי חוקיים ולקדם את חקיקת "פסקת ההתגברות" שנועדה לאפשר כליאת מסתננים בלתי חוקיים והוצאתם מישראל - בניגוד לעמדת בג"ץ.

גורמים בסביבתו של השר כחלון אמרו שהוא יתמוך בכל הצעה שתבוא לטיפול בנושא המסתננים, כולל חקיקתה של פסקת התגברות, שלה התנגד נחרצות עד כה. "כל מה שצריך נעשה", אמרו הגורמים.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הביע תמיכה בדרישה של נתניהו. לדבריו, "‏כפי שאמרנו פעמים רבות, אנחנו תומכים בחקיקה מחדש של החוק למניעת הסתננות עם פסקת התגברות על מנת למנוע שוב מבג"ץ לפסול אותו. ‏כך יווצר תמריץ עבור המסתננים לעזוב את ישראל. ‏אנו מגבים את ראש הממשלה גיבוי מלא בקידום פסקת ההתגברות ומצפים להשלמה מהירה של החקיקה".

עוד באותו נושא

כשהריקנות נחשפת: השדים של נתניהו מסרבים לחזור לבקבוק

לכתבה המלאה
אינפו - פרטי המתווה שבוטל עם המסתננים. מערכת וואלה! NEWS
אינפו - פרטי המתווה שבוטל עם המסתננים/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully