וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהריקנות נחשפת: השדים של נתניהו מסרבים לחזור לבקבוק

3.4.2018 / 16:15

אין פוליטיקאי מנוסה ממנו בישראל, ולכאורה אמור ראש הממשלה להיות מיומן בשקלול הכוחות והאילוצים. ואולם, כשהתגלה שמאחורי התדמית אין כלום, פניית הפרסה במתווה מבקשי המקלט של האיש שהתרברב שהוא יכול להשיג כל מה שהוא רוצה - הייתה מהירה מאין כמותה. פרשנות

מתוך הפייסבוק של ראש הממשלה, עריכה: יוסי אלטר

קל מאד להשיג הסכם מושלם. זה עניין של מה בכך. נחוץ רק מנהיג רציני, שיאתר את נקודות התורפה של הצד השני, יפעיל לחצים כבדים מנשוא ברגעים הנכונים ויכתיב כניעה. והכי חשוב, שיידע לנאום באנגלית משובחת.

זה, למעשה, היה המסר של בנימין נתניהו לממשל, לקונגרס ולציבור האמריקני לפני שלוש שנים, בבואו לוושינגטון במאמץ לטרפד את הסכם הגרעין עם איראן. לא הסכם אמריקני, כי אם רב-צדדי, בהשתתפות עוד חמש מעצמות והאיחוד האירופי, כל בירה וכל שליט ושיקוליהם, אבל עובדה זניחה זו לא עצרה את נתניהו בהסתערותו על ההסכם, בשליחות ההשגחה העליונה. הסכם רע, בעייתי, כולו טלאים-טלאים ונקבים-נקבים. נתניהו, אילו רק ניתן לו, היה שם את רגלו על צווארו של חסן רוחאני ומחלץ ממנו הסכם נפלא. הוא היה מראה לברק אובמה, ולדימיר פוטין, אנגלה מרקל ושאר המתמקחים הרופסים, שהסתפקו בנוסח של קיץ 2015, איך עושים זאת. והוא עדיין טוען זאת, במשוואה היהירה של "לתקן או לבטל". הוא ושותפו לזחיחותו הנבובה, דונלד טראמפ.

מנגד, אין עוררין על כך שכל שגיאותיו המהותיות של נתניהו מובעות באנגלית מושלמת.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו התקפל וביטל את מתווה מבקשי המקלט: "נמצא פתרונות אחרים"
ברקע התקפלות נתניהו: אלו החורים במתווה מבקשי המקלט החדש
"לא נקבל גטאות של זרים": ראשי הרשויות נגד פיזור מבקשי המקלט

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בקונגרס האמריקני, מרץ 2015. AP
נתניהו מתקבל בחום בקונגרס האמריקני, ב-2015/AP

הסכם הגרעין עם איראן לא היה הראשון שנתניהו היה מסוגל להציל, אילו רק נמסרה לו הסמכות לשאת ולתת, או לשאת בלי לתת. הוא התנגד בחריפות, ממושבו כשגריר באו"ם, להסכם של שמעון פרס ויצחק שמיר, משה ארנס ויצחק רבין, לשחרור יותר מ-1000 מחבלים כלואים תמורת חיילי הנח"ל ששבה אחמד ג'יבריל. עמדתו נומקה באנגלית עילאית בתקשורת האוהדת בניו יורק. אמנם אותו נתניהו חתם על הסכם רע עוד יותר לשחרור יחיא סינוואר ומאות אסירי פיגועים תמורת גלעד שליט, אבל האנגלית שלו רק לוטשה בין 1985 ל-2001.

ממשלות ישראל נוהגות מאז ומתמיד להלבין את השחור, ואין הכוונה לצבע העור. התנחלויות פראיות הושארו במקומן. מאחזים בלתי-חוקיים הוכשרו בדיעבד, ועל המפונים מהם מוצאים מיליוני שקלים מתקציב המדינה, בעידוד בוטה להפרת חוק. נתניהו ניסה להחריג מכך את הפליטים, שיהיו עכשיו לקליטים. הוא סמך על שניים מטובי חבריו, שליטים סמכותיים וריכוזיים, לשונות רעות יאמרו רודנים, שטרם פורסם מה היו אמורים לקבל, לאומית או אישית, תמורת חלקם בהסכם. יווארי מוסוואני מושל באוגנדה מאז 1986. פול קגאמה שולט ברואנדה למעשה מאז 1994 ולהלכה מ-2000. כשנתניהו ביקר לפני שנתיים אצלם, באנטבה ובקיגאלי, הם התרפקו עליו כאילו נמצא להם אח אובד. די דומה לראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, שפיו השמיע חלקות בעוד אצבעו מונפת באו"ם נגד נתניהו, כי גינונים לחוד ואינטרסים לחוד, מהודו ועד כוש.

מצד שני, האנגלית של נתניהו היא ללא דופי.

עוד באותו נושא

נתניהו התקפל וביטל את מתווה מבקשי המקלט: "נמצא פתרונות אחרים"

לכתבה המלאה
סיור של רה"מ בדרום תל אביב 31.8.17. ראובן קסטרו
את ההסברים שהוא חייב להם הוא יספק בעברית. נתניהו בדרום תל אביב/ראובן קסטרו

בדיוק לפני תשע שנים, ב-1 באפריל 2009, כונן נתניהו את ממשלתו השנייה, ומאז הוסיף לה עוד שתיים. אין פוליטיקאי מנוסה ממנו בישראל - וגם אין מסובך ממנו בחקירות פליליות, אבל זה כנראה עניין אחר, ללא קשר לסיפור "יציאת אפריקה".

נתניהו אמור להיות מיומן מאין כמותו בשקלול הכוחות והאילוצים, פנימיים כחיצוניים. והנה, אין כלום, וכשהריקנות נחשפת, פניית הפרסה הכפולה כה מהירה, עד שבנסיעתו נגד הכיוון הקודם נתניהו כמעט התנגש בעצמו. ולראייה, אפילו המעודדת הקולנית ביותר, מירי רגב, שהייתה עד אתמול מוכנה להידחק לתא המטען ובלבד שתיכלל ברשימת הנוסעים, הפעילה את כיסא המפלט.

עם זאת אין להכחיש, שהניבים והמבטא של נתניהו באנגלית הם לעילא ולעילא.

מירי רגב בדיון בועדת החינוך בנושא גלגל"צ. נועם מושקוביץ
גם אחרוני המעודדים נטשו. רגב/נועם מושקוביץ

נתניהו מוצא עצמו במצבה של הנהלת בית"ר ירושלים, כשהעזה לשכור כדורגלנים מוסלמים, מול לה פמיליה. האיש שהתרברב שהוא יכול להשיג כל מה שהוא רוצה, מגלה שהשד מסרב לחזור לבקבוק. ייתכן בכלל שהבקבוק נשלח למחזור, לטובת קופת משפחת נתניהו.

כל זאת כשהמציאות נכתבת מימין לשמאל, והרי ידוע שנתניהו עושה חסד עם ישראל כשהוא מואיל להיכנס לשנתו ה-13, במצטבר, בראשות הממשלה, במקום להרוויח מיליארדים, או שמא טריליארדים, כנואם לקהלים יהודיים בפלורידה, אוונגליסטים בטקסס או מהמרים בלאס וגאס. באנגלית מצוינת, כמובן, לא בעברית שעליו לחפש בה תירוצים כשהוא בדרום תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully