וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרות סדר באזור הגדר בעזה; שני פלסטינים שחצו לישראל נתפסו

2.4.2018 / 15:40

צה"ל הפעיל נוהל מעצר חשוד להרחקת עשרות מפגינים שהתקרבו לגבול ברצועה. מוקדם יותר נעצרו שני צעירים שחצו את הגבול לתוך שטח ישראל. הכוננות בצבא עלתה לאחרונה לאחר חידוש עבודות המכשול התת-קרקעי וההיערכות להפגנות נוספות באזור

צילום: רויטרס, שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

לפחות שני מוקדי הפרות סדר התפתחו היום בשעות הצהריים (שני) לאורך גדר המערכת ברצועת עזה. בשני המקרים צה"ל הפעיל נוהל מעצר חשוד לאחר שעשרות מפגינים התקרבו לגדר. במקרה אחד בוצע ירי וזוהתה פגיעה. בתוך כך, צה"ל תפס היום שני צעירים פלסטינים שחצו את גדר הרצועה ונכנסו לשטח ישראל באזור המועצה האזורית אשכול.

גם אמש נעצרו שלושה פלסטינים בעת שחצו את גדר הגבול בדרום רצועת עזה לשטח ישראל. השלושה לא נשאו עליהם נשק. הם הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

עוד בוואלה! NEWS:
חודשו העבודות לבניית החומה התת קרקעית בגבול עזה; "המתח ירד"
חברי תא עריפת הראשים של דאעש מתלוננים: "לא נזכה במשפט הוגן"
שיצעדו למצרים: האחריות למצוקה בעזה לא עוצרת בישראל

ירי גז מדמיע לעבר מפגינים בגבול רצועת עזה, 30 במרץ 2018. רויטרס
הפרות סדר בגבול הרצוה במסגרת "צעדת השיבה", ביום שישי/רויטרס

שלושה ימים לאחר העימותים האלימים שהתרחשו על גבול רצועת עזה, חודשו אתמול העבודות לבניית החומה התת קרקעית לסיכול מנהרות באזור. העבודות הופסקו בשבוע שעבר לאחר שכמה כלים הוצתו על ידי פלסטינים שהצליחו לחדור לשטח ישראל.

אתמול בשעות הלילה הצליח פלסטיני נוסף לחצות את גדר המערכת סמוך לכיסופים, זאת לאחר שורה של מקרים דומים שהתרחשו בשבוע האחרון כחלק מההסלמה לקראת "צעדת השיבה" שקיים חמאס בערב פסח. כוח צבאי עצר את הפלסטיני והעבירו לחקירת כוחות הביטחון. בתקרית אחרת שהתרחשה הלילה, ביצעו כוחות מחטיבת גולני ירי הרתעתי בגבול רצועת עזה מול רפיח וחאן יונס לאחר שפלסטינים ניסו להגיע אל הגדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, 30 במרץ 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
כוח צה"ל בגבול רצועה עזה במהלך "צעדת השיבה"/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הניה הזהיר אתמול כי ההפגנות הבאות עשויות להיות מעבר לגבול, אחרי סוף שבוע של עימותים אלימים עם צה"ל. 16 פלסטינים נהרגו ועוד יותר מ-1,400 נפצעו בהפגנות ביום שישי, אך בין ההרוגים היו גם פעילי חמאס ופעילי טרור אחרים. צה"ל הודיע אתמול כי הוא מחזיק בגופות של שני פלסטינים, שנהרגו בשישי.

"אנחנו אומרים לכל העולם כי תהלוכות השיבה היו בדרכי שלום, שבהן השתתפו נשים וילדים זקנים, וכי הרצח שמבצע האויב נגד ילדינו וצעירינו הוא מתוכנן מראש", אמר הניה. "על העולם החופשי לשאת באחריותו ולהעמיד את מנהיגי הכיבוש לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully