וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי תא עריפת הראשים של דאעש מתלוננים: "לא נזכה במשפט הוגן"

שניים מקבוצת "הביטלס", רביעיית בריטים שהיו אחראים להוצאות להורג של השבויים המערביים של הארגון, אמרו כי ביטול אזרחותם "לא חוקי". הם מוחזקים בצפון סוריה, וחוששים שיעלימו אותם. "את מי אימא שלי תשאל איפה אני?"

צילום מסך

(בווידאו: הוצאה להורג של אזרח יפני על ידי דאעש, 2015)

שני אזרחים בריטים, שהיו חברים בתא של ארגון "המדינה האסלאמית" שכונה "הביטלס", מתלוננים על כך שהם לא יקבלו משפט הוגן בבריטניה אחרי שהממשלה ביטלה את אזרחותם.

אלכנסדה קוטאי וא-שאפי א-שייח, תושבי לונדון, נתפסו בסוריה בינואר האחרון. השניים היו חלק מרביעיית פעילי דאעש בריטים, שכונו על שם הלהקה המפורסמת בשל המבטא שלהם. הם היו אחראים להוצאות להורג של בני הערובה המערביים, שעריפת ראשיהם תועדו בסרטונים שעוררו זעזוע ברחבי העולם. השניים אמרו כי הם מתחרטים על מעשי הרצח של השבויים.

לקריאה נוספת בנושא
הבריטים האחרונים בתא "הביטלס" של דאעש נלכדו בסוריה

חברי תא הביטלס של דאעש, מוחזקים על ידי הכורדים בצפון סוריה, מרץ 2018. AP
השניים מובאים לריאיון, בצפון סוריה/AP

בריאיון שהעניקו לסוכנות הידיעות אי-פי מצפון סוריה, אמר א-שייח כי הצעד "הלא חוקי" של ממשלת בריטניה מעמיד אותם בסיכון בפני "הסגרה ועינויים". לדבריו, "כשיש שני בחורים, ללא אזרחות, אם נעלם יום אחד, לאן אימא שלי תלך ותשאל איפה הבן שלה?". הוא אמר כי לא ייתכן משפט הוגן "כשאני מכונה אחד מהביטלס על ידי התקשורת".

קוטאי אמר בריאיון כי הוא לא ראה "שום תועלת" מההוצאות להורג. לדבריו, רבים מחברי דאעש התנגדו לכך מאחר שהם סברו "שיש יותר תועלת בלהחזיקם כאסירים פוליטיים".

שרה א-דיב, העיתונאית שראיינה את השניים, תיארה אותם כ"חכמים מאוד" ו"דתיים מאוד". היא אמרה לרשת BBC כי "אני לא חושב שהם הצטערו על כך שהם חברים בדאעש".

אלכסנדה קוטאי (משמאל) וא-שפי א-שייח, שני חברי תא הביטלס של דאעש, המוחזקים על ידי הכורדים בצפון סוריה, מרץ 2018. AP
אלכסנדה קוטאי (משמאל) וא-שפי א-שייח, שני חברי תא הביטלס של דאעש, המוחזקים על ידי הכורדים בצפון סוריה, מרץ 2018/AP

לפי הערכות של גורמים אמריקניים, הרביעייה ערפה את ראשם של לפחות 27 חטופים ממדינות המערב ועינתה רבים אחרים. החבר המפורסם ביותר של התא היה מוחמד אמווזי, שכונה "ג'ון הג'יהאדיסט" וחוסל בתקיפת מל"ט אמריקני בסוריה ב-2015. הוא נחשב לראש התא והופיע בסרטונים המזוויעים שפרסם הארגון. החבר הרביעי, איין דייוויס, נכלא בטורקיה בשנה שעברה.

דאעש ערפו את ראשו של עיתונאי אמריקני שנחטף בסוריה. צילום מסך
אמו חוששת כי לא ייעשה עם הרוצחים צדק. ג'יימס פולי מוצא להורג ב-2014/צילום מסך

בין המוצאים להורג של הקבוצה היה העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, שראשו נערף בסוריה ב-2014. אמו, דיאן, אמרה כי דעותיהם של השניים אינן מעניינות אותה וכי היא מטילה ספק בכנות של דבריהם. "אני רוצה שהם יעמדו לדין על פשעיהם המחרידים, ונראה כרגע שהם בחופשה", אמרה. "אני יודעת שזה מורכב, אבל אם מישהו לא ייקח מנהיגות ויעמיד אותם לדין, אני חוששת שהם יתחמקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully