וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריטים האחרונים בתא "הביטלס" של דאעש נלכדו בסוריה

לפי גורמים אמריקנים, שני חברי התא, שזכה לכינוי בשל מוצאם, נתפסו בתחילת השנה על ידי כוחות כורדים. הם היו אחראים לעינויים ולהוצאה להורג של לפחות 27 בני ערובה מערביים. חבר החוליה המוכר ביותר היה "ג'ון הג'יהאדיסט", שחוסל ב-2015

צילום מסך

("ג'ון הג'יהאדיסט" מוציא להורג את השבוי היפני קנג'י גוטו, פברואר 2015)

שני חברי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ממוצא בריטי שידועים בתפקידם בעינויים ובהרג של בני ערובה מערביים נלכדו בידי כוחות כורדים בסוריה - כך אמרו אמש (חמישי) שני גורמים אמריקנים בכירים. השניים הם החברים הפעילים האחרונים בתא שזכה לכינוי "הביטלס" בשל מוצאם. בתא היו חברים ארבעה פעילים, כולם מלונדון. השניים שנלכדו זוהו כאלכסנדה קוטאי, בן 34, ואל-שאפי אלשאיך, בן 29.

גורם אמריקני נוסף אמר כי הכוחות הדמוקרטיים הסוריים (SDF) תפסו את השניים בתחילת החודש שעבר במזרח סוריה. הוא הוסיף כי כוחות של ארצות הברית שפועלים באזור קיבלו גישה לשניים. בארצות הברית מעריכים כי התא אחראי להוצאתם להורג של לפחות 27 בני ערובה מערביים, ביניהם העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי.

העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי מוצא להורג בידי דאעש. יוטיוב, צילום מסך
העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי לפני הוצאתו הורג/צילום מסך, יוטיוב

חבר התא המוכר ביותר היה מוחמד אמווזי, שהיה ידוע בכינוי "ג'ון הג'יהאדיסט". הוא חוסל בתקיפת מל"ט בעיר א-רקה שבצפון סוריה ב-2015. חבר "הביטלס" הרביעי הוא איין דייוויס שנעצר ליד איסטנבול ב-2015 באשמת פעילות טרור. הוא הורשע ונכלא בטורקיה בשנה שעברה בשל תפקידו הבכיר בדאעש.

בינואר 2017 אישר משרד החוץ האמריקני כי קטאי חבר בתא. "ייתכן שהוא מעורב בהוצאות להורג של הארגון ובשיטות עינויים אכזריות במיוחד, הכוללים הלם חשמלי ומים", נמסר. קוטאי פעל גם כמגייס והיה אחראי על גיוסם של כמה אזרחים בריטים לשורות הארגון. במרץ 2017 אישרה מחלקת המדינה האמריקנית גם את זהותו של אלשאיך ומסרה כי היה שותף לעינויים אכזריים בעת ששימש סוהר של הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully