וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטענות למעקב אחר קציני להב 433: ארבעה חוקרים פרטיים נעצרו

לאחר שהמפכ"ל טען כי לא נפתחו הליכים פליליים לאור טענותיו על איסוף חומרים בידי "גורמים רבי כוח" על חוקרי תיקי נתניהו, בחברת החדשות דווח כי עוקבו לחקירה חשודים לפני כשלושה חודשים. נתניהו אמר בעבר כי "יש להסיק מסקנות לגבי אופן ניהול החקירה" עקב הטענות

צילום: מתוך הפייסבוק של מכללת 'ספיר', עריכה: יאיר דניאל

ארבעה חוקרים פרטיים נחקרו באזהרה לפני כשלושה חודשים בחשד שעקבו אחרי קצינים ביחדת להב 433 של המשטרה ומעצרם הוארך בבית המשפט - כך פורסם אמש (ראשון) בחברת החדשות. במשטרה לא פרטו מה נעשה עם חומרי החקירה, אך ככל הנראה החקירה העלתה שמאחורי אותם חוקרים עמד משרד חקירות מוכר. לפני כחודשיים טען המפכ"ל רוני אלשיך בריאיון ב"עובדה "חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי אלשיך החוקרים נשכרו על ידי "גורמים רבי כוח".

קצינים בכירים במשטרה התייחסו בעבר לדברים שאמר אלשיך, וטענו כי בעבר התרחשו מקרים בהם התבצעו מעקבים אחרי חוקרים בארגון, או לחלופין הוצבו מכשולים כדי לפגום בעבודתם. גורם בכיר במשטרה מנה כמה מקרים שונים בהם לטענתו חזרה על עצמה התופעה עליה רמז המפכ"ל. "חוקרים פרטיים הלכו לבדוק את ביתו של ראש אגף החקירות לשעבר מני יצחק, ואפילו שלחו אליו פקחים מעיריית ירושלים שימדדו את ביתו ויחפשו חריגות בנייה", אמר הגורם לוואלה! NEWS.

עוד בנושא:
עבירות בנייה ושלדים בארון: "החוקרים הפרטיים חיפשו חומרים על יצחקי וברנור"
אלשיך: חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי רה"מ
נתניהו: "מזעזע שהמפכ"ל חוזר על רמיזה הזויה ושקרית"

חקירת שרה נתניהו, להב 433, 26 במרץ 2018. אבי כהן
שרה נתניהו מגיעה לחקירתה בלהב 433, בשבוע שעבר/אבי כהן

"במקרה אחר - תת ניצב כורש בר נור, מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה, הבחין לפני כשבעה חודשים שהנוף סביב ביתו משתנה", הוסיף הגורם. "אנשים שהיו ברחוב החלו להסתובב בצורה מטרידה והיה ברור שמדובר בחוקרים פרטיים. הם ניסו לבדוק לא רק בביתו אלא גם בין שוטרים שחיפשו דופי בעבודתו ובמקומות אחרים. גם על ניצב רוני ריטמן, מפקד להב 433 שהודיע על פרישתו מהתפקיד, ניסו לאסוף חומרים מפלילים וניסו לקעקע בכך את תפקודו".

נתניהו כתב בחשבון הפייסבוק שלו לאחר דברי אלשיך כי "מזעזע לגלות שהמפכ"ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית" לפיה חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים המעורבים בתיקי החקירה נגדו. נתניהו הוסיף: "מזעזע לגלות שהוא חזר גם בפני עיתונאים על הרמיזה ההזויה והשקרית לא פחות של ריטמן, כאילו ראש הממשלה היה מעורב בתלונת קצינת משטרה נגד ריטמן בגין הטרדה מינית".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רוני אלשיך בטקס החלפת מפקד מחוז מרכז, 8 בינואר 2018. ראובן קסטרו
אלשיך/ראובן קסטרו

לדבריו, הרמיזות של המפכ"ל כל כך חמורות, "שנדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה על הטענה שראש הממשלה שלח חוקרים - ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, יש להסיק את המסקנות המתחייבות לגבי אופן ניהול החקירה וגיבוש ההמלצות נגד ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully