וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לכדור הארץ: תחנת חלל סינית שיצאה משימוש נשרפה באטמוספרה

2.4.2018 / 8:01

תחנת החלל "טיאנגונג-1", שאינה נמצאת בשימוש, נפלה בחזרה אל כדור הארץ ונשרפה ברובה מעל חופי האוקיינוס השקט. חלק משרידיה ששרדו את הכניסה לאטמוספרה נחתו בלב ים, ככל הנראה במרחק של 100 קילומטרים מטהיטי

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

תחנת החלל הסינית "טיאנגונג-1" נכנסה במהלך הלילה (שני) לאטמוספרת כדור הארץ ונשרפה מעל האוקיינוס השקט - כך אישרה סוכנות החלל של סין. התחנה, שאינה נמצאת עוד בשימוש, הייתה חלק מתכנית החלל השאפתנית של סין ואב טיפוס לתחנה מאוישת עתידית. היא החלה את מסלולה ב-2011 וכחמש שנים לאחר מכן סיימה את משימתה.

בהודעה תמציתית ציינה סוכנות החלל של סין כי "חלקה העיקרי" של תחנת החלל נשרף עם שובה לכדור הארץ בסביבות השעה 00:15 שעון גריניץ'. עם זאת, הסוכנות לא ציינה היכן שאר שרידי התחנה, שמשקלה הכולל עומד על כשמונה טונות וחצי.

עוד בוואלה! NEWS:
מחקר חושף: כך הפכו היונים את הנגב לשטח ירוק בתקופה הביזנטית
"סמל לביזוי הטבע": מת קרנף רחב השפה הצפוני האחרון
הפיזיקאי הבריטי הנודע סטיבן הוקינג מת בגיל 76

תחנת החלל הסינית טיאנגונג-1. סוכנות החלל של סין, מערכת וואלה! NEWS
נשרפה מעל האוקיינוס השקט. טיאנגונג-1/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות החלל של סין

בראד טוקר, אסטרופיזיקאי מהאוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה, העריך כי שרידי התחנה נחתו ככל הנראה במרחק של כ-100 קילומטרים מצפון-מערב לטהיטי. "חלקים קטנים ללא ספק הגיעו לפני השטח", הבהיר טוקר, שלדבריו 90% ממנה ככל הנראה נשרף באטמוספרה ואילו השרידים הנותרים - שמשקלם המוערך נע בין 700 ל-800 קילוגרמים - פגעו בים. "יש ככל הנראה פסולת באוקיינוס", הוסיף. "אפילו אם אנשים ייתקלו בה, היא תיראה להם כמו אשפה שמתפרסת על פני שטח של אלפי קילומטרים רבועים".

טייסת הבקרה של חיל האוויר האמריקני, שמנהלת מעקב אחרי עצמים הנעים סביב כדור הארץ, אישרה כי "טיאנגונג-1" נכנסה לאטמוספרה מעל האוקיינוס השקט. סין איבדה את הקשר עם התחנה ב-2016, ומאז לא הצליחה לשלוט על מסלולה, כך שקשה היה להעריך היכן היא תתרסק. עם זאת, אחת ההערכות הקודמות הייתה שהחללית תיכנס לאטמוספרה מעל האוקיינוס האטלטנטי, סמוך לחופי סאו פאולו וריו דה ז'ניירו שבברזיל. מוקדם יותר הבהירה הסוכנות כי התרסקות תחנת החלל לא תהיה דומה לאלו המוצגות בסרטי מדע בדיוני, אלא שהיא "תהפוך לגשם של מטאורים" וכי הסיכויים שהיא תפגע במישהו קלושים למדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully