וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סמל לביזוי הטבע": מת קרנף רחב השפה הצפוני האחרון

תת-המין הנדיר עומד בפני סכנת הכחדה סופית, ועתה נותרו שתי נקבות אחרונות - בתו ונכדתו של סודאן, שהורדם בגיל 45 בעקבות סיבוכים רפואיים. התקווה שנותרה היא להרבות אותן דרך הפריה חוץ גופית

תיעוד מ-2015: קשיי הרבייה של "סודאן", אחד הפרטים האחרונים של קרנפי "רחב שפה הצפוני"/צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

קרנף רחב-השפה הצפוני האחרון בעולם מת בגיל 45 אחרי חודשים של סיבוכים רפואיים, ועתה נותרו רק שתי נקבות אחרונות מתת-המין שקרוב להכחדה מוחלטת. "סודאן" חי במרכז השימור אול פג'טה בקניה, והוא הורדם היום (שלישי) אחרי שבתקופה האחרונה חלה התדרדרות במצבו הרפואי.

התקווה האחרונה בשימור קרנף רחב-השפה הצפוני, המכונה גם קרנף לבן, נותרה בהרביית שתי הנקבות - בתו ונכדתו של "סודאן" - באמצעות הפריה חוץ גופית.

"מותו הוא סמל לביזוי האדם את הטבע והוא מעציב את כל מי שהכיר אותו", אמר יאן סטשקל מגן חיות בצ'כיה, שם חי הקרנף עד 2009. "עם זאת, אסור לנו לוותר. עלינו לנצל את השיטות הקיימות להצלת מינים בסכנת הכחדה. זה אולי נשמע לא הגיוני, אבל תודות לשיטות החדישות ביותר אפילו לסודאן עוד עשויים להיות צאצאים".

אוכלוסיית תת-המין הוכחדה במהלך שנות ה-70 וה-80, אז התחולל משבר ציד קשה, וב-2008 הכריזה קרן השימור העולמית WWF כי הקרנף רחב השפה הצפוני הוכחד לחלוטין מהטבע.

עוד ידיעות מהעולם
"סמל לביזוי האדם את הטבע": מת קרנף רחב השפה הצפוני האחרון
פיצוץ מסתורי חמישי בטקסס: אדם נפצע במרכז של פדקס

תיעוד מ-2015: קשיי הרבייה של "סודאן", אחד הפרטים האחרונים של קרנפי "רחב שפה הצפוני". CNN, צילום מסך
חי במרכז שימור בקניה. הקרנף "סודאן"/צילום מסך, CNN
  • עוד באותו נושא:
  • קרנפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully