וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל עצר שלושה פלסטינים שחצו את גבול רצועת עזה לשטח ישראל

2.4.2018 / 0:31

השלושה נעצרו בעת שחצו לשטח ישראל מאזור דרום הרצועה ולאחר בדיקה לא נמצא עליהם נשק. הם הועברו לחקירת כוחות הביטחון. בשבוע שעבר חצו שלושה פלסטינים את הגבול ונעצרו בכניסה לקיבוץ צאלים, המרוחק כ-20 קילומטרים מהגבול

צילום: רויטרס, שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

שלושה פלסטינים נעצרו הערב (ראשון) בעת שחצו את גדר הגבול בדרום רצועת עזה לשטח ישראל. השלושה לא נשאו עליהם נשק. הם הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

בשבוע שעבר חדרו שלושה פלסטינים לישראל ונעצרו בכניסה לקיבוץ צאלים, המרוחק כ-20 קילומטרים מהגבול. גורמי ביטחון העריכו כי השלושה, שהיו חמושים ברימונים ובסכינים, הצליחו לחצות את הגבול מבלי שיגלו אותם בסמוך לנחל הבשור. עוד העריכו הגורמים כי הפלסטינים שנתפסו כשברשותם רימוני יד וסכינים בסמוך לכניסה לבסיס צאלים, נעו על ציר של 20 קילומטרים מנקודת החדירה ועד לצאלים במשך כחמש עד שש שעות.

יום לאחר מכן נעצר פלסטיני בחוף זיקים לאחר שחצה גם הוא את הגבול. החשוד נעצר לאחר שחצה את גדר המערכת מצפון הרצועה, בסמוך לנקודת החצייה, והועבר לתחקור כוחות הביטחון. על הפלסטיני לא נתפס נשק.

עוד בוואלה! NEWS:
"פגיעה מדויקת בחיילים": בצה"ל נערכים להחרפת האלימות של חמאס
הנייה: ביום שישי עצרנו בגבול, לא יודעים היכן נהיה בפעם הבאה
"היית אדם של עם ישראל": הרב תא"ל אביחי רונצקי הובא למנוחות

גבול עזה. דצמבר 2016. אבי ישככרוף, מערכת וואלה! NEWS
גדר הגבול ברצועת עזה/מערכת וואלה! NEWS, אבי ישככרוף

היום הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים היוצא אלוף יואב מרדכי כי "ישראל לא תשקוט ותושבי עזה לא ידעו שלווה עד שיוחזרו הישראלים מהרצועה ויובאו חיילינו לקבורה בישראל!". מרדכי פרסם את הדברים באלמונסק, עמוד הפייסבוק בערבית של משרד מתאם הפעולות בשטחים. מרדכי הודיע לראשונה כי בידיו גופות המחבלים שנהרגו בחילופי האש ב"צעדת המיליון" שנערכה ביום בשישי בשבוע שעבר ובמסגרתה נהרגו 16 פלסטינים ונפצעו כ-1,400.

"גופותיהם של מסעב סלול פעיל חמאס מזווידה ומחמד רבאעיה, טרוריסטים חמושים ברובים ומטען שניסו לבצע פיגוע בישראל שלשום התווספו ל 24 גופות אחרות הנמצאות בידי ישראל ממבצע צוק איתן וממנהרת הג'יהאד האסלאמי שפוצצה בשטחנו באוקטובר 2017", הוסיף. "לארגון הטרור חמאס השולט בעזה לא אכפת לא מהחיים ולא מהמתים, הוא מונע את קבורתם האסלאמית וקריאת הפאתחה עליהם". מרדכי כתב עוד כי "ערך משותף ביהדות ובאסלאם להביא לקבורה חללים. תושבי עזה - חמאס גוזל מכם גם את הזכות להתפלל על בניכן".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תמונות מפעילות כוחות הביטחון בעוטף עזה ומעצר החשודים בכניסה לבסיס צאלים 27 במרץ 2018. שמואל הס/TPS, מערכת וואלה! NEWS
אחד משלושת הפלסטינים שנעצרו בשבוע שעבר בצאלים/מערכת וואלה! NEWS, שמואל הס/TPS
ירי גז מדמיע לעבר מפגינים בגבול רצועת עזה, 30 במרץ 2018. רויטרס
ירי גז מדמיע לעבר מפגינים בסמוך לגדר המערכת, בסוף השבוע/רויטרס

צה"ל פרסם הבוקר תמונות של כלי הנשק שנמצאו על המחבלים. בתמונה אחת נראה רובה קלצ'ניקוב עם מחסנית בתוכו, כשלצדו נמצא רימון. בתמונה השנייה מוצג רימון נוסף. כוח צה"ל שהיה בזירת התקרית הגיב אליהם באופן מידי בירי של נשק קל ופגזי טנקים לעבר המחבלים ועמדות חמאס בקרבת מקום. כמו כן, בוצע ירי באמצעות כלי טיס לעבר הזירה והמחבלים חוסלו. בפיגוע הירי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

חשיפת כלי הנשק שנמצאו על המחבלים הגיעה לאחר שבצה"ל הבהירו אתמול כי בדיקה משותפת עם שב"כ העלתה כי עשרה מתוך 16 ההרוגים בהפגנות עליהם דיווחו הפלסטינים, הם בעלי רקע של טרור. בצבא טענו כי חלק מהם אף פעילים בזרוע הצבאית של חמאס, במערך החפירות מעזה, ואף בארגון הג'יהאד העולמי.

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully