וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היית אדם של עם ישראל": הרב תא"ל אביחי רונצקי הובא למנוחות

1,500 בני אדם ליוו בדרכו האחרונה את הרב הצבאי לשעבר וממייסדי ההתנחלות איתמר בבית העלמין ביישוב. "אתה הולך ומשאיר עולם קצת יותר טוב אחריך", ספד לו בנו. "ימיך האחרונים היו סגירת מעגל"

צילום: ערוץ 7, עריכה: יוסי אלטר

כ-1,500 בני אדם ליוו הערב (ראשון) בדרכו האחרונה את תת-אלוף (במיל') הרב אביחי רונצקי, שהלך לעולמו היום בגיל 66 והובא הערב למנוחות בבית העלמין שבמקום מגוריו, ההתנחלות איתמר שבשומרון. רונצקי שימש כרב הצבאי הראשי בין השנים 2010-2006.

הרב רונצקי היה ממקימי היישוב איתמר ועמד בראש הישיבה במקום. הוא הותיר אחריו אישה, שישה ילדים ונכדים. בשנה שעברה עבר ניתוח מורכב לאחר שהתגלה כי הוא חולה בסרטן. הוא סיפר כי המחלה התגלתה במהלך בדיקות שעבר כשהתכוון לתרום כליה.

אחד מבניו של רונצקי, נתנאל, ספד לו: "אתה הולך ומשאיר עולם קצת יותר טוב אחריך. היית אדם של עם ישראל, השקעת המון בעשייה ציבורית, והימים האחרונים שלך היו סגירת מעגל. לא רצית שיבואו לבקר, היינו רק משפחה. ככל שעבר הזמן והלכת ונעלמת, התקבצנו סביבך ושרנו לך".

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל לתושבי עזה: "לא נחזיר את גופות שני המחבלים עד להשבת חיילינו"
חודשו העבודות לבניית החומה התת קרקעית בגבול עזה; "המתח ירד"
"למה להסתכן?": תושבים בעוטף עזה חוששים להישאר בבית בערב החג

שר החינוך, נפתלי בנט בהלווית תא''ל אביחי רונצקי, הרב הצבאי הראשי לשעבר, איתמר, 1 באפריל 2018. אלירן אהרון, ערוץ 7, מערכת וואלה! NEWS
הלווייתו של רונצקי באיתמר, הערב/מערכת וואלה! NEWS, אלירן אהרון, ערוץ 7

בן אחר של רונצקי, עודד, סיפר: "כשקיבלנו בשורה שאני זקוק להשתלת כליה, ברור שאמרת שאתה תורם לי מיד. כשהרופאים סירבו, הפכת עולמות כדי שיאשרו אותך לתרומה. אמרת 'בשביל מה יש לי שתיים? אני בריא כמו שור'. כשאישרו אותך, אמרו לך שיש ערבייה ישראלית עם ילדים קטנים בסכנת חיים שזקוקה לתרומה. לא היססת לרגע. יומיים לפני שהיית אמור לתרום את הכליה גילו בגופך את המחלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הרב הצבאי אביחי רונצקי. מערכת וואלה!
"הקדיש את פעולותיו לחיזוק רוח הלוחמים". רונצקי/מערכת וואלה!
תא''ל אביחי רונצקי, הרב הצבאי הראשי לשעבר, מובא למנוחות, איתמר, 1 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
איתמר, הערב/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

בתו, מיכל, אמרה כי אביה היה "איש של הרבה אנשים", והוסיפה: "אבל אתה אבא שלנו. רק לנו יש זכרונות של סיפורים לפני שינה של ערבי שבת, ששרים בהם שירים של ארץ ישראל. רציתי להגיד לך תודה על כל מה שעשית עבורי". היא הוסיפה כי "למדתי ממך שהחיים מורכבים לאנשים מורכבים, וצריך לראות את הטוב ולחייך לאחרים ולהאיר פנים".

אריה, תלמיד לשעבר בישיבה שבראשה עמד רונצקי, ספד: "אבא, חבר, מורה לחיים, הרב שלי. ראש ישיבה שאף פעם לא עמד בראש. היית בבחינת ירח, שנותן לכל הכוכבים לדלוק לידך ולהאיר מעצמם". לדבריו, "היה חשוב לך שהשולחנות בחדרי השיעורים יהיו עגולים, כי אין מישהו שיושב בראש. כולם שווים בעיניך".

תא''ל אביחי רונצקי, הרב הצבאי הראשי לשעבר, מובא למנוחות, איתמר, 1 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
מסע ההלווייה, הערב/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
תא''ל אביחי רונצקי, הרב הצבאי הראשי לשעבר, מובא למנוחות, איתמר, 1 באפריל 2018. אלירן אהרון, ערוץ 7, מערכת וואלה! NEWS
איתמר, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלירן אהרון, ערוץ 7

עם היוודע דבר מותו של תא"ל רונצקי ספד לו ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בשם כל אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו ולתלמידיו של הרב", אמר נתניהו. "הוא שירת כרב הצבאי הראשי וכראש הישיבה באיתמר. הוא היה לוחם ותלמיד חכם, שאהב את עם ישראל ואת ארץ ישראל. יהי זכרו ברוך".

שרת המשפטים איילת שקד ספדה גם היא לרונצקי וכתבה כי היה "דוגמה ומופת ליהדות מאירת פנים ולקירוב לבבות בין חלקי העם. הוא היה אדם מיוחד במינו, ישר כסרגל, אוהב אדם ומקבל כל אחד כמו שהוא, באופן שרק הוא ידע להכיל. הספרא והסייפא היו נר לרגליו של הרב רונצקי. כרב הצבאי הראשי הוא הנחיל את העיקרון שרב צריך להיות עם החיילים בשטח, והקדיש רבות מפעולותיו לחיזוק רוח הלוחמים".

שר התחבורה ישראל כץ הצטרף לדברי ההספד וכתב כי "נזכור תמיד את מורשתו ותרומתו הגדולה לביטחון ישראל, ליישוב הארץ ולחיזוק עולם התורה. יהי זכרו ברוך". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב כי הוא "מבכה את לכתו של הרב רונצקי שהיה איש אמיץ ופורץ דרך בכל תפקיד שביצע הרב היה אדם חסד שנלחם בגבורה במחלה, המשיך ללמד ולעשות חסד עד שגופו אמר די. דמותו והמורשת שהנחיל לאלפי תלמידיו ימשיכו ללוות אותנו ולהפיץ את תורתו".

תא''ל אביחי רונצקי, הרב הצבאי הראשי לשעבר, מובא למנוחות, איתמר, 1 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
איתמר, הערב/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully