וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: השר יובל שטייניץ מסר עדות פתוחה בלהב 433

1.4.2018 / 21:31

שר האנרגיה מסר עדות בפני החוקרים לפני כשבועיים, לאחר שבספטמבר נעצרו כמה מיועציו ומקורביו על רקע החקירה. מקורבים לחשודים בפרשה טענו אז כי החוקרים מתמקדים במשרד האנרגיה ובמשק הגז, כדי לגמד את תוצאות חקירת הפרשה

עריכת וידאו: ניר חן

שר האנרגיה יובל שטייניץ העיד לפני כשבועיים ביחידת להב 433 של המשטרה במסגרת חקירת פרשת הצוללות. זאת, לאחר שבחודש ספטמבר האחרון נעצרו כמה מיועציו ומקורביו על רקע החקירה. מקורבים לחשודים בפרשה טענו אז כי החוקרים מתמקדים במשרד האנרגיה ובמשק הגז, כדי לגמד את תוצאות חקירת הפרשה.

אחרי המעצרים אמרו גורמים בסביבתו של שטייניץ כי השר "המום" ממעורבותם של מקורביו בפרשת הצוללות וכי ימסור עדות אם יידרש. לדבריהם, הוא שמע על כך "לראשונה רק מכלי התקשורת" ו"יושרתו מעולם לא עמדה למבחן, והיא ידועה".

עוד בוואלה! NEWS:
מנמל אשדוד לבלפור: זיכוי אלון חסן צריך להדליק נורה אדומה
ביהמ"ש החליט להשאיר את ראאד סלאח במעצר; סנגורו: "נערער"
"הדלפות מגמתיות": שרה ויאיר נתניהו הגישו תלונה במח"ש

השר יובל שטייניץ בוועידת הג'רוזלם פוסט בניו יורק 7 במאי 2017. סיון פרג', מערכת וואלה! NEWS
שטייניץ/מערכת וואלה! NEWS, סיון פרג'

בחודש שעבר הכחיש מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך כי עד המדינה בפרשה, מיקי גנור, אכזב את חוקרי המשטרה. לדבריו, "גנור סיפק סחורה, ואפילו בצורה טובה מאוד". אלשיך הוסיף כי נגד כל המעורבים בתיק יוגשו כתבי אישום וכי לדעתו גנור, שהיה נציגו בישראל של תאגיד הספנות "טיסנקרופ" שבלב הפרשה, "נתן את כל מה שהתחייב לתת ועוד". אלשיך הוסיף כי "לא תמיד הבן אדם עצמו יודע מה הוא מסוגל לתת", והדגיש כי "בכל מקרה, ראש הממשלה לא חשוד בתיק הזה".

לפני כחודשיים מסרה המשטרה כי "חקירת רכש כלי השיט עדיין מתנהלת ועדיין נעשות בה פעולות חקירה. בעת הזו היחידה החוקרת טרם הגיעה לשלב הסיכומים; ומאידך כל אמירה בגין המלצה להגשת כתבי אישום איננה רלוונטית. זאת, מהסיבה הפשוטה שהמלצה על כתבי אישום הינה בסמכות בלעדית של הפרקליטות ולא של המשטרה". במשטרה הוסיפו כי "כמו בכל פרשה אחרת, כשהחקירה הפעילה תסתיים ובכפוף לסיכומי החקירה נודיע באם נמצאה לא נמצאה תשתית ראייתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully