וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תבוסה סופית: המורדים מתחילים לעזוב את המעוז האחרון בדמשק

1.4.2018 / 17:42

לוחמים משורות ארגון פילק א-רחמן החלו לצאת מהעיירה דומא, האחרונה שנותרה בידי האופוזיציה במזרח רוטה. ארגון ג'יש אל-אסלאם, הגדול יותר, עדיין מנהל מגעים רוסיה על פינוי לצפון-מערב המדינה

רויטרס

קבוצה ראשונה של לוחמים החלה לעזוב היום (ראשון) את העיירה האחרונה שבשליטת המורדים בפרברי דמשק אל מחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה - כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית. הנסיגה, הראשונה מסוגה מדומא, כוללת לוחמים מארגון פילק א-רחמן, שכבר התפנו מיתר העיירות במזרח רוטה.

ארגון ג'יש אל-אסלאם, השולט על דומא, עדיין נושא ונתן עם רוסיה על תנאי הכניעה שלו. הוא מאפשר ללוחמים להתפנות מהמובלעת או להגיע להסדר עם המשטר בדמשק. במהלך הלילה, הושג הסכם לפינוי אזרחים ולוחמים פצועים אל אידליב, שבשליטת המורדים.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ נערך לנסיגת צבא ארה"ב מסוריה - הורה לקצץ בסיוע למדינה
צרפת הביעה תמיכה בכורדים בסוריה - והרתיחה את טורקיה: "תומכת בטרור"
"המוות מגיע אליכם": הסכם פינוי ראשון של המורדים מפרברי דמשק

מבנים הרוסים בעיירה דומא, שבפרברי דמשק, סוריה, 30 בינואר 2018. רויטרס
האזור היה בעבר מרכז מסחרי משגשג. הריסות בדומא/רויטרס

הפיקוד העליון של צבא סוריה אמר אתמול כי הוא השתלט על מרבית העיירות והכפרים במזרח רוטה, וכי הוא ממשיך בפעילותו הצבאית בדומא - הגדולה שבפרברי דמשק. פילק א-רחמן הגיע להסדר בחודש שעבר עם צבא סוריה, בחסות רוסיה, להעביר את השליטה על העיירות שבהן החזיק לידי המשטר, בתמורה למעבר בטוח לאידליב.

נפילת דומא תנחית על המורדים את התבוסה הקשה ביותר שלהם מאז איבדו את חאלב ב-2016. פרברי דמשק, שהיו בעבר מרכז מסחרי סואן, היו מרכז הפגנות הרחוב נגד שלטונו של בשאר אסד, שהציתו את המלחמה לפני שבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully