וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה ראשון של כלבת בכרמל: כלב נגוע בנגיף אותר בעוספיה

29.3.2018 / 19:20

מדובר במקרה ה-41 של כלבת מתחילת השנה, ובפעם הראשונה שחיה נגועה מתגלה בכרמל. בשבוע שעבר התגלה תן נגוע בבית שאן, יום אחרי שאותר תן נגוע אחר בעמק יזרעאל. משרד הבריאות מבקש מכל מי שהיה במגע עם בעל חיים משוטט לפנות ללשכת הבריאות הקרובה

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

כלב נגוע בכלבת נמצא היום (חמישי) בעוספיה שבכרמל. מדובר במקרה ה-41 של כלבת בישראל מאז תחילת השנה, ובפעם הראשונה שחיה נגועה בנגיף מתגלה בכרמל.

בשבוע שעבר התגלה תן הנגוע בכלבת במושב ירדנה שליד בית שאן, יום אחרי שהתגלה תן נגוע אחר בעמק יזרעאל. בשבוע שלפני כן התגלה כי תן שנשך שלושה בני אדם בשמורת תל דן שבעמק החולה נושא גם הוא את הנגיף.

עוד בוואלה! NEWS:
שדה תעופה בחצר: שני מסוקים הוחרמו מתושב השומרון | צפו
לאחר סריקות ממושכות: נעצרו שני חשודים בתכנון פיגוע בבאר שבע
קורבן לפסח ושחזור טקסים: בנות השירות שפועלות להעלאת תודעת המקדש

להקות כלבים משוטטים בבית שמש. מערכת וואלה! NEWS
כלב משוטט/מערכת וואלה! NEWS

משרד הבריאות מבקש מכל מי שהיה במגע עם בעל חיים משוטט, או שבעלי החיים שברשותו באו במגע עמו באזור, לפנות ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו כדי לשקול את הצורך במתן טיפול מונע. לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע, יש לפנות לחדר מיון בבית חולים.

הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם אם היו במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות ובעלי חיות מחמד מתבקשים ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי, לצורך וידוא מצב חיסונם.

מהמשרד נמסר בחודש שעבר כי "על מי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מידי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully