וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטיח לקדם שופט תמורת מידע: סרקוזי יעמוד לדין על שיבוש חקירה

לפי מקורות משפטיים, נשיא צרפת לשעבר הוקלט בשיחת טלפון, כשהוא מבקש לקבל פרטים על בדיקת מימון קמפיין הבחירות ב-2007. גם השופט שלא דיווח ועורכי דינו צפויים לעמוד לדין. החקירה החלה במסגרת בדיקת קשריו עם מנהיג לוב לשעבר קדאפי

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי יעמוד לדין בגין שימוש לא ראוי בכוחו כדי להשפיע על שופטים שחקרו חשדות לאי-סדרים במימון קמפיין הבחירות שלו בשנת 2007. לפי מקורות משפטיים, סרקוזי הוקלט בשנת 2014 באחת משיחות הטלפון עם שופט שחקר את ענייניו. השופט ג'ילבר אזיבאר ועורכי דינו של נשיא צרפת לשעבר עתידים גם הם לעמוד לדין. על פי החשד, בשיחת הטלפון בין השניים השתמש סרקוזי בשם הבדוי "פול ביסמוט", והציע לשופט תפקיד יוקרתי במונקו, בתמורה למידע על אודות החקירה.

החקירה בתיק זה היא חלק מחקירה רחבה יותר שבה נבדק החשד כי סרקוזי קיבל מימון לא חוקי מלוב בזמן קמפיין הבחירות שלו ב-2007. החקירה נגד סרקוזי החלה ב-2013, והיא חוותה התפתחות משמעותית בשבוע שעבר אחרי שהושם תחת חקירה רשמית. בצרפת, משמעות הדבר היא שבידי החוקרים מספיק ראיות ולרוב הצעד הזה מוביל גם להעמדה לדין.

עוד בוואלה! NEWS:
ביהמ"ש החליט להשאיר את ראאד סלאח במעצר; סנגורו: "נערער"
בין נמל אשדוד לבלפור: זיכוי חסן צריך להדליק נורה אדומה בפרקליטות
בעונש תקדימי, אישה לבנה בדרום אפריקה נאסרה בשל קללות גזעניות

נשיא צרפת סרקוזי ושליט לוב קדאפי בפריז, 2007. רויטרס
סרקוזי וקדאפי/רויטרס

"העלילה הזו הפכה את חיי לגיהינום מאז 11 במרץ 2011", אמר סרקוזי, בן 63, לחוקרים. התביעה חוקרת את הטענות כי קמפיין הבחירות של סרקוזי ב-2007 קיבל מיליוני אירו מהרודן לשעבר מועמר קדאפי. "שילמתי מחיר כבד על הפרשה הזאת. הפסדתי את הבחירות ב-2012 בפער של 1.5%. השערורייה, שאותה יזמו קדאפי ונאמניו עלתה לי ב-1.5%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully