וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מאריאל נאשם ברצח איתמר בן גל: "זיהה יהודי - ודקר"

29.3.2018 / 9:58

עבד אל-חכים עאדל עאסי, בן 19, נאשם כי רצח את בן גל, אב לארבעה, בכניסה לעיר שבשומרון בחודש פברואר. הוא נעצר לאחר כחודש וחצי של חיפושים אחריו בשכם - שם מתגורר אביו

צילום: דו"צ

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כתב אישום נגד עבד אל-חכים עאדל עאסי בגין רצח איתמר בן גל בפיגוע באריאל בחודש פברואר. עאסי, תושב תל אביב בן 19, נעצר לפני שבוע וחצי בפעילות משותפת של צה"ל, שב"כ והימ"מ בשכם - שם מתגורר אביו. בכתב האישום צוין כי החליט לבצע מעשה טרור ממניע לאומני ולגרום למותם של יהודים, בשל ויכוח בינו לבין חיילים בצומת אריאל. עוד צוין כי לאחר הוויכוח רכש סכין באורך 27 סנטימטרים שעמה הגיע למקום ודקר את בן גל, לאחר שהבחין בכיפה שחבש וזיהה אותו כיהודי.

עאסי, שאמו ילידת נצרת והיה מטופל בעבר בשירותי הרווחה בחיפה, שם גר עמה, היה דייר ב"בית השאנטי" בתל אביב במשך כמה חודשים אך התבקש לעזוב לאחר שסירב לבקשת האחראים במקום להימנע מלבקר את אביו בשטחי הרשות הפלסטינית. הוא נפצע במהלך מעצרו וטופל בשטח בידי כוחות הביטחון.

לקריאה נוספת:
חודש וחצי לאחר הפיגוע באריאל: נעצר רוצחו של איתמר בן גל
המחבל מפיגוע הדקירה באריאל: ישראלי בן 19 תושב תל אביב
איתמר בן גל נרצח בדרך לאירוע משפחתי: "בעל שמחת חיים נדירה"

פעילות מעצר המחבל בשכם שרצח את איתמר בן גל בפיגוע באריאל. דובר צה"ל
נלכד בשכם - עירו של אביו. מעצרו של עאסי, החודש/דובר צה"ל

מכתב האישום שהוגש נגד עאדל עולה כי החליט לבצע את הפיגוע ממניע לאומני-אידיאולוגי, ולגרום למותם של יהודים באשר הם. הוא זיהה את בן גל כיהודי בהתאם לכיפה שחבש ובגדיו, בעודו עומד בצומת אריאל.

בשלב זה עאסי התקרב אל בן גל, שלף את אחת הסכינים ודקר אותו בעוצמה רבה בחזהו ובבטנו. גם לאחר שבן גל ניסה להימלט מהמקום, הנאשם רדף אחריו במטרה להמשיך ולדקור אותו, והדבר נמנע רק בזכות עובר אורח שהבחין במתרחש ופגע בעאסי באמצעות מכוניתו - כדי לעצור אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עבד אל כרים עאסי תושב יפו בן 19, המחבל מהפיגוע באריאל. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הצליח להימלט ונתפס לאחר שבועות. עאסי/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בן גל, אב לארבעה ותושב הר ברכה בן 29, מת מפצעיו תוך זמן קצר לאחר הפיגוע בבית החולים בילינסון, לשם פונה עם פציעות קשות. עאסי ניסה תחילה לברוח מהזירה ונחסם בידי רכב שבו נהג קצין צה"ל - אך הצליח להימלט. כוחות הביטחון פתחו בסריקות אחריו, שנמשכו כמה שבועות עד ללכידתו.

איתמר בן גל שנרצח בפיגוע הדקירה באריאל 5 בפברואר 2018. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
איתמר בן גל ובני משפחתו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

בפרקליטות ביקשו להמשיך ולהאריך את מעצרו של עאסי עד לתום ההליכים נגדו, זאת משום שקיים חשש שינסה לשבש הליכים. "קיים יסוד סביר לחשש כי אם ישוחרר המשיב ממעצרו ינסה להתחמק מהליכי שפיטה", נימקו. "חשש מובהק זה נלמד אף מהתנהלותו של המשיב לאחר הפיגוע, עת נמלט מכוחות הביטחון משך כחודש וחצי, ושהה בשטחי הרשות הפלסטינית עד ללכידתו".

אלמנתו של איתמר, מרים בן גל, אמרה הבוקר לאחר כתב האישום כי היא מאוד מעריכה את עבודת כוחות הביטחון. "מבחינתי יש רק תשובה ציונית אחת לרצח הזה והיא בנייה", הוסיפה. "אני מתקשה להבין מה מעכב את ראש הממשלה מלהודיע בקולו על אישור הבנייה בהר ברכה והפיכתה לעיר. כולנו מאמינים בו ויודעים שהוא מנהיג אמיץ שמסוגל להנהיג את עם ישראל לעצמאות בכל חלקי ארצו. ערב חג החירות אני מבקשת מראש הממשלה להוכיח שאנחנו אכן עם שיצא לחירות. ויכול לבנות בכל מקום בארצו. שיאשר בקולו את הבנייה בהר ברכה והפיכתה לעיר. זו הנחמה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully