וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתמר בן גל נרצח בדרך לאירוע משפחתי: "בעל שמחת חיים נדירה"

מאיה הורודניצ'אנו, אור רביד וטל שלו

6.2.2018 / 4:08

איתמר בן גל, בן 29, נדקר כשהמתין בטרמפיאדה בכניסה לאריאל ופונה במצב אנוש לבית החולים שם נקבע מותו. כוחות הביטחון עדיין מחפשים אחר המחבל. אלמנתו, מרים: "איבדתי את בעלי על אדמת ארץ ישראל"

עריכה: יאיר דניאל

איתמר בן גל תושב ההתנחלות הר ברכה בן 29 הוא הנרצח בפיגוע הדקירה שאירע אתמול (שני) באריאל. בן גל, אב לארבעה ילדים בגילאי שנה עד שבע, עבד כמחנך בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל ולימד גם בישיבה ביישובו. בן גל היה נשוי זה שמונה שנים למרים, מורה אף היא. לאחרונה אף הצטלם עם קבוצת חברים, בהם רזיאל שבח שנרצח בפיגוע בחוות גלעד בחודש שעבר.

"היום בצהריים איבדתי את בעלי על אדמת ארץ ישראל, שנרצח בגלל שהוא יהודי", ספדה לו אלמנתו, מרים. "אני פה בבית שלי. בבית שהוא לא יחזור אליו. מחר נקבור אותו פה בהר ברכה ביישוב שהוא כל כך אהב וכל כך רצה לפתח".

בן גל נרצח כשהיה בדרכו לביתו בחזרה מעבודתו. הוא התכוון להגיע לברית של בנה של גיסתו ומיהר לשוב לבית על מנת להתארגן ליציאה לאירוע יחד עם בני משפחתו. היום בשעה 10:00 בבוקר יובא למנוחות ביישובו.

הפיגוע אירע בטרמפיאדה בכניסה לאריאל, כשמחבל דקר את בן גל וניסה להימלט. עדי ראייה סיפרו כי בן גל התפרץ לכביש לאחר מכן, דפק על דלת אוטובוס שחלף במקום וצעק אל עבר הנהג "פיגוע, דקרו אותי" ולאחר מכן התמוטט ואיבד את הכרתו. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בילנסון שם נקבע בהמשך מותו.

פרופ' מיכאל דרשר, מנהל מחלקה לרפואה דחופה בבית החולים בילינסון, סיפר כי בן גל הגיע למקום כשהוא סובל מפציעה קשה בפלג גופו העליון וכי הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו בחדר הטראומה.

קצין צה"ל שהיה במקום ניסה לעצור את המחבל עם מכוניתו אך זה ברח מהמקום. כוחות צה"ל, מג"ב ומשטרת ישראל פתחו בסריקות ובחיפושים אחרי המחבל באזור.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר בחיל הים על הצוללות של צבא מצרים: "הייתי מעדיף שלא יהיו פה"
התנהלות כספית לקויה: המבקר קנס את הבית היהודי ב-180 אלף שקל
ליברמן על עזה: "המצב ברצועה קשה - אבל לא מדובר במשבר"

איתמר בן גל שנרצח בפיגוע הדקירה באריאל 5 בפברואר 2018. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
בן גל ומשפחתו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

מתוך עמוד הפייסבוק של ישיבת הר ברכה:

נשיא המדינה ראובן ריבלין גינה אף הוא את הפיגוע ואמר כי קיבל "בצער גדול" את הידיעה על אודותיו. "כולנו שולחים חיבוק של נחמה וכוחות למשפחתו. אני גאה בקצין צה"ל שרדף אחר המחבל ופגע בו ברכבו, וסמוך ובטוח שכוחות הבטחון ימצאו אותו ואת המסייעים לו בקרוב ויביאו אותם לדין", הוסיף ריבלין.

בישיבת סיעת הליכוד ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו למסור את תנחומיו למשפחתו של בן גל ואמר כי "אלה רגעים קשים, אבל העם מתאחד ברגעים כאלה". הוא הוסיף כי הוא "שם את מבטחו" בכוחות הביטחון ש"עושים עבודה מעולה כדי להגן עלינו" וכי אלה יביאו למיצוי הדין עם המחבל או המחבלים שאחראים לפיגוע.

הסכין מזירת האירוע, פיגוע דקירה, אריאל, 5 בפברואר 2018. הלל מאיר, TPS, מערכת וואלה! NEWS
צוותי חירום בזירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר, TPS

השר נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, אמר כי הוא "כואב את לכתו בטרם עת" של בן גל בידי "מחבל נתעב". הוא ביקש לשלוח למשפחתו של בן גל את תנחומיו ואמר כי הוא היה "אב מסור, איש ערכים שכולו אהבת הארץ והאדם". בנט פנה בדבריו למשפחה והוסיף כי "עם ישראל כולו כואב איתכם באבלכם. זהו ניסיון נוסף של הטרור הפלסטיני להלך עלינו אימים באדמתנו. הפלסטינים מוכיחים פעם אחר פעם שפניהם אינן לשלום, אלא לאלימות. לא ניתן להם לשבור את רוחנו. נמשיך לפתח את ארץ ישראל, לבנות ולהיבנות בה, בביטחון וללא פחד".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי בני הזוג בן גל מוכרים דמויות מרכזיות ביישובם וכי איתמר היה "אדם יקר, חייכן, שאהב לעזור לאנשים. איש חינוך בכל רמ"ח איבריו". דגן הוסיף כי "אנחנו עדיין נסערים מהמצב הבלתי נתפס, פיגוע שני בשומרון בתוך פחות מחודש. כל אזרחי המדינה זכאים לקבל תשובה בפן הביטחוני. לא יכול להיות שהמחסומים יישארו פתוחים. לא יכול להיות שלא יטפלו בתשתית הטרור. אנחנו מצפים מהממשלה לתשובות בנושא ההתיישבות". לדבריו, "המחבלים באו לפגוע בביטחון כדי שנברח מהארץ, אין הרתעה מספיקה. לא מספיק רק לתפוס את המחבלים, קידום ההתיישבות זו התשובה היחידה".

רזיאל שבח ואיתמר בן גל. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
בן גל לצדו של רזיאל שבח, בעת האחרונה/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

יו"ר היישוב הר ברכה יוני הישראלי מסר כי "אנחנו כואבים והמומים את הירצחו של איתמר בן גל חברנו ואהובנו, תושב היישוב שנרצח על ידי חיות אדם בני עוולה". לדבריו, בן גל היה "איש מיוחד, דינמי, נמרץ, צעיר ורענן ומלא כוחות של חיים. הוא הקדיש את החיים שלו לחינוך, להוספה של חיים ושל תורה". יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל אמר כי בן גל "שימש כמחנך נערץ על תלמידיו" בישיבה שבעירו והוסיף כי "דמותו החינוכית והערכית תיצרב בנו לעד".

הישראלי הוסיף כי תושבי היישוב "מתכוונים להמשיך את הדרך" של בן גל ו"להפריח את השומרון, לבנות בתים ולהגדיל את כלל ההתיישבות כתשובה הולמת לכל אלה שמנסים לקעק את צעדינו וחזרתנו לארץ המולדת". לדבריו, "נפעל ללא לאות ובכל כוח להמשיך את דרכו ולהוסיף חיים ובניין לכל מרחבי הארץ ובמיוחד באזורים שכל כך אהב בשומרון ובהר ברכה".

יוגב כהן, חברו של בן גל העובד עמו בישיבה, אמר כי הוא היה "שילוב מיוחד של דרך ארץ ותורה, אדם עם לב זהב ועין טובה, אב משפחה למופת לארבעת ילדיו ובעל נהדר לאשתו מרים". כהן הוסיף כי בן גל היה "מבוני היישוב הר ברכה" ו"תלמיד חכם שמקנה לכל הסובבים אותו אהבת אדם, אהבת התורה ואהבת הארץ; ובעל מאור פנים ושמחת חיים נדירה. רק לפני שבוע שוחחנו והוא סיפר לי עד כמה הוא אוהב את תלמידיו ואוהב ללמד אותם את השילוב של תורה ומדע והקניית ערכים".

(עדכון ראשון: 17:05)

מתוך עמוד הפייסבוק של ישיבת הר ברכה:

איתמר בן גל שנרצח בפיגוע הדקירה באריאל 5 בפברואר 2018. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
בן גל ומשפחתו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה
סריקות צה" בכפר כפל חארת אחרי הפיגוע באריאל 5 בפברואר 2018. הלל מאיר/TPS, תצפית TPS
סריקות אחר המחבל באזור השומרון, היום/תצפית TPS, הלל מאיר/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully