וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדחה נוספת בממשל טראמפ: השר לחיילים משוחררים נאלץ להתפטר

29.3.2018 / 5:02

נשיא ארצות הברית הודיע על התפטרותו הלא מפתיעה של השר לענייני חיילים משוחררים דיוויד שולקין, אחרי שבעבר הצהיר כי לעולם לא יגיד לו "אתה מפוטר!". במקומו ימונה לתפקיד רופאו האישי של טראמפ, אדמירל רוני ג'קסון

השר לחיילים משוחררים דיוויד שולקין ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ב-3 באוגוסט 2017. רויטרס
שררו ביניהם יחסים טובים בעבר. שולקין וטראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית הודיע הלילה (חמישי) בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי בכוונותו להחליף את השר הממונה על הטיפול בחיילים המשוחררים, דיוויד שולקין, ולמנות במקומות את רופא הבית הלבן, אדמירל רוני ג'קסון. "אני מודה לשולקין על השירות לארצנו עבור החיילים המשוחררים הנהדרים", הוסיף.

שולקין הוא השר השני בממשל שמודח החודש, כאשר קדם לו שר החוץ, רקס טילרסון. ההדחה לא התקבלה בהפתעה, והיא עמדה באוויר מזה מספר שבועות. מוקדם יותר השבוע השיבו בבית הלבן על שאלה בנוגע לעתידו של השר בכך ש"בשלב זה אין הודעה בנוגע למינויים", מה שהגביר עוד יותר את הספקולציות כי שולקין מתקרב לסוף הכהונה שלו.

בחודש שעבר פרסם מבקר הפנים של המשרד הממשלתי האחראי על הטיפול בחיילים משוחררים דוח חריף נגד השר, ובו נכתב כי בקיץ שעבר, בעת נסיעת עבודה לאירופה, שולקין בילה חלק נכבד מהזמן באתרי תיירות, הורה לצוות שלו לעסוק בתכנון הטיולים שלו באותם אתרים ואף קיבל בחינם כרטיסים לווימבלדון בניגוד לנהלים. בנוסף, אשתו של שולקין הצטרפה אליו לנסיעה על חשבון המשרד. לאחר הדוח שילם שולקין את עלויות הנסיעה של אשתו.

עוד בוואלה! NEWS:
שופט עליון לשעבר בארה"ב: לבטל את התיקון המאפשר לשאת כלי נשק
יועץ מעודד ומהדהד: במינוי בולטון טראמפ מאותת לצמרת הממשל להתיישר
דיווח: מארק צוקרברג החליט להעיד בפני הקונגרס האמריקני

רופא הבית הלבן שמונה לשר לחיילים משוחררים רוני ג'קסון ב-16 בינואר 2018. רויטרס
היה הרופא האישי של שלושה נשיאים. אדמירל רוני ג'קסון/רויטרס

בעקבות הדוח שולקין מצא עצמו מבודד בתוך המשרד שלו, כשלפי דיווחים שונים, אפילו צוות הדוברות של המשרד לא הסכים לסייע לו והוא נאלץ להגיב לטענות נגדו בעצמו. בתגובה לכך, אמר השר לעיתונאים כי יועצים פוליטיים שמונו לתפקידים במשרד חותרים תחתיו וזוממים להדיחו. אמירה זו לא התקבלה בעין יפה על ידי ראש הסגל בבית הלבן, ג'ון קלי.

נקודת מחלוקת משמעותית נוספת בין שולקין והנשיא הייתה השאלה עד כמה לאפשר לחיילים משוחררים הזקוקים לטיפול רפואי לקבל טיפול באמצעות ביטוח בריאות פרטי. טרם פרסום הדוח בעניין התנהלותו הכספית של שולקין, בין השניים שררו יחסים טובים, ובחודש יוני 2017 אף התבדח טראמפ כי לעולם לא ישתמש כלפיו באמרה "אתה מפוטר!", המזוהה עמו מתכנית הטלוויזיה "המתמחה". "לעולם לא תשמעו אותי משתמש במילים האלה כלפי דיוויד, זה בטוח", אמר אז.

מחליפו של שולקין, אדמירל רוני ג'קסון, כיהן כרופאו האישי של הנשיא טראמפ. הוא מונה לרופא הבית הלבן ב-2006 בזמן כהונתו של ג'ורג' בוש הבן ובשנת 2013 היה לרופא האישי של אובמה. הוא סיים את לימודי הרפואה שלו ב-1995 באוניברסיטת טקסס, והצטרף כרופא לחיל הים. מהבית הלבן נמסר כי ג'קסון יפרוש מהצבא לפני שימונה לשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully