וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מארק צוקרברג החליט להעיד בפני הקונגרס האמריקני

לדברי גורם בחברת פייסבוק, מייסד החברה הבין כי יאלץ להעיד בשבועות הקרובים בעקבות סערת הדלפת המידע, וכי כעת מתכננים אסטרטגיה לקראת עדותו. הוא הוסיף כי צוקרברג מקווה שעדותו תפעיל לחץ על מנכ"לי גוגל וטוויטר לפעול בצורה דומה

צילום: CNN, עריכת וידאו: ניר חן

מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג החליט להעיד בפני הקונגרס האמריקני בעקבות הסערה סביב הדלפת מידע של מיליוני משתמשי הרשת החברתית - כך מסר היום (שלישי) גורם בחברה לרשת CNN. לדברי הגורם, צוקרברג הבין כי יאלץ להעיד בשבועות הקרובים, וכי בפייסבוק מתכננים כעת אסטרטגיה לקראת העדות.

הגורם הוסיף כי מייסד פייסבוק סבור שהסכמתו למסור עדות תסייע להפעיל לחץ על מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי ועל מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי להעיד גם כן. יו"ר ועדת המשפט של הסנאט צ'אק גרסלי הזמין את שלושת המנכ"לים לשימוע בנושא מידע ופרטיות ב-10 באפריל. מוקדם יותר היום דחה צוקרברג בקשה ממחוקקים בריטים להשיב על שאלות הנוגעות לשיטות שמירת פרטיות המידע ברשת החברתית.

עוד בנושא
צוקרברג מתנצל על דליפת פרטי המשתמשים: "עשינו טעויות בעבר"
נפרד מפייסבוק: אלון מאסק מחק את החשבונות שלו מהרשת החברתית
אספו מידע על 50 מיליון משתמשים: חברת הייעוץ שהונתה את פייסבוק

מארק צוקרברג, מייסד, ומנכ"ל פייסבוק,  במהלך כנס מפתחי F8 בסן חוזה, קליפורניה, ארה"ב 18 באפריל 2018. רויטרס
צוקרברג/רויטרס

על פי החשד, חברת הייעוץ הפוליטי הבריטית "קיימברידג' אנליטיקס" השתמשה במידע אישי של כ-50 מיליון משתמשי פייסבוק במטרה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. בסוף השבוע פשטו חוקרים בבריטניה על משרדי החברה בלונדון, לאחר שבית משפט אישר לערוך חיפוש במשרדים.

צוקרברג עצמו התנצל בשבוע שעבר בפני משתמשי פייסבוק בעקבות הסערה סביב הדלפת המידע. לדבריו, פייסבוק לא הייתה צריכה לסמוך על החברה הבריטית "כשאמרה ב-2015 שהיא תמחק את המידע מפייסבוק שבידה". צוקרברג התנצל בפני משתמשי הרשת החברתית על "הפרת האמון".

"פייסבוק תחקור אפליקציות שאפשרו גישה לכמויות גדולות של מידע לפני שנת 2014", הוסיף מנכ"ל החברה. לדבריו, פייסבוק תמשיך להגביל את גישתם של מפתחים למידע מסווג. עוד אמר צוקרברג כי "ישנם דברים נוספים לעשות, ואנחנו נעשה אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully