וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבילינסון הכי מרוצים, הפתעה נעימה בעמק: סקר מרפאות החוץ

29.3.2018 / 6:00

מבדיקת משרד הבריאות עולה כי בית החולים שבפתח תקווה קיבל הערכות גבוהות בכמה מדדים, לעומת אסף הרופא שהגיע לתחתית הרשימה גם בחוויית המטופלים וגם ביחס האישי והמקצועי כלפיהם. בנוסף נמצא כי שביעות הרצון נמוכה יותר בקרב צעירים

בית החולים בלינסון. יוני 2013. שלומי גבאי
הראשון בחוויית המטופלים ובנכונותם לשוב לטיפול נוסף. בילינסון/שלומי גבאי

חוויית המטופל במרפאות החוץ בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה היא הטובה ביותר, כשבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב נמצא בתחתית הרשימה - כך עולה מסקר חוויית המטופלים שפורסם הבוקר (חמישי) על ידי משרד הבריאות. מבחינת שביעות הרצון הכללית ממרפאות החוץ, עולה כי בית החולים הירושלמי הדסה עין כרם מוביל ברשימה, ואילו בית החולים ברזילי שבאשקלון נמצא במקום האחרון.

גם מבחינת נכונות המטופלים לשוב לטיפול נוסף ניצב בית החולים בילינסון במקום הראשון. אולם, בבית החולים ברזילי הסיכוי שהנשאלים ימליצו על טיפול נוסף הוא הנמוך ביותר. באשר ליחס אישי ומקצועי למטופלים, בית החולים שערי צדק שבירושלים מוביל את הרשימה, ואילו אסף הרופא - סוגר אותה.

עוד בוואלה! NEWS:
"גאוות יחידה": בית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה קיבל תו תקן בינלאומי
פחות ממכר: מנהל התרופות בארה"ב פועל להפחתת הניקוטין בסיגריות
הרשלנות הרפואית בישראל: כמחצית מהתביעות נפסקו לטובת החולים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתחתית רשימת שביעות הרצון הכללית. ברזילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוגע לתהליך קביעת התור לרופא מטפל, שכולל בין היתר את דרך יצירת הקשר עם הרופא וקביעת התור, נרשמה הפתעה מכיוון בית החולים העמק שבעפולה שניצב במקום הראשון. בתחתית הרשימה במדד זה נמצא בתי החולים שיבא שבתל השומר.

הסקר בוצע בין החודשים פברואר עד אוגוסט 2017 לראשונה,
כחלק מתכנית רחבה של סקרי חוויית מטופל במערכת הבריאות שמשרד הבריאות מוביל בשנים האחרונות. בין היתר, מטרות הסקר שנערך הן מיפוי הנקודות החזקות והחלשות ברמות השירות במרפאות החוץ בבתי החולים הכלליים כדי לשפר את השירות ואת חוויית המטופל, ליצור תרבות ארגונית של מדידה רציפה ושיקוף המידע לציבור, להעצים את המטופלים במפגש עם מערכת הבריאות ולתת להם כלים לקבלת החלטות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוביל את רשימת שביעות הרצון מקביעת תורים. העמק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוכלוסיית הסקר כללה מטופלים בני 18 ומעלה שזומן להם תור מראש באחת מהמרפאות שנבחרו להשתתף בסקר - מרפאות עיניים, אף אוזן גרון, כירורגיה כללית, קרדיולוגיה, מכוני סי-טי, מכוני ממוגרפיה ומכונים גסטרואנטרולוגי. בסך הכול רואיינו קרוב ל-15 אלף מטופלים מ-23 בתי חולים כלליים ברחבי הארץ. 78% מהמטופלים דיווחו כי ניתנה להם האפשרות לבחור למרפאה של איזה בית חולים להגיע.

מרפאות קרדיולוגיות ראשונות, מרפאות אורתופדיות בסוף

הסקר מצא כי מטופלים בגילאים 18 עד 34 פחות מרוצים בהשוואה למטופלים בני יותר מ-34, כשהפערים הבולטים ביותר נוגעים לשביעות הרצון הכללית, לנכונות להמליץ על המרפאה, לניהול התור ולתנאים הסביבתיים.

בהשוואה בין המרפאות השונות, נראה כי באופן כללי ניכר יתרון במרבית המדדים למרפאות הקרדיולוגיות שלהן ניתן ציון מסכם של 91%, למרכזי ממוגרפיה ובריאות השד עם 90% ולמכוני גסטרו עם 89%. המרפאות שקיבלו הערכות נמוכות יחסית לאחרות ברמה הלאומית הן מרפאות העיניים עם ציון מסכם של 83%, המרפאות האורתופדיות עם 82% ומכוני הסי-טי עם 83% אף הם.

הצוות הרפואי ביחידה ליפול נמרץ ילדים, בית החולים קפלן. מאי 2014. בית חולים קפלן,
91% מהנשאלים היו מרוצים מהשירות/בית חולים קפלן

81% מהמטופלים דירגו את שביעות הרצון הכללית שלהם מהביקור במרפאות החוץ בציונים 8-10, ואילו 8% דירגו את שביעות הרצון שלהם בציונים 1-5. בסך הכול, 84% מהמטופלים הביעו נכונות להמליץ על המרפאה שבה טופלו, 92% היו מרוצים מהיחס שקיבלו מהצוות המטפל, 91% היו מרוצים מרצף השירות, 89% היו מרוצים מהמידע ומההסברים שקיבלו ושיעור דומה של מטופלים היו מרוצים מתהליך קביעת התור.

ההערכות הנמוכות יותר התקבלו בנוגע לניהול התור במרפאה עם 80% וכן בנוגע לתנאים הפיזיים עם 76%, בדגש על מצוקת החנייה בקרב המטופלים שלא מגיעים בתחבורה ציבורית וקלות ההתמצאות בבתי החולים. פחות מ-40% דיווחו כי היה קל למצוא חנייה ברחבי בית החולים או בקרבתו, ו-81% סברו כי היה קל להתמצא ברחבי בית החולים. בנוסף 29% מהמטופלים ציינו כי אנשי הצוות במרפאות לא הציגו את עצמם.

אינפו שביעות רצון מהטיפול בבדיקות ממוגרפיה- אייטם אור רביד. --, מערכת וואלה! NEWS
אינפו שביעות רצון מהטיפול בבדיקות ממוגרפיה- אייטם אור רביד/מערכת וואלה! NEWS, --

83% מהפונים טלפונית הצליחו לקבוע את התור כבר בהתקשרות הראשונה לבית החולים, ללא צורך בהעברת הפנייה לפני כן - כשבמכוני גסטרו ובמכוני MRI ההערכות היו נמוכות יותר עם 72% ו-64% בהתאמה. 74% תופסים את ההמתנה עד המפגש עם הגורם המטפל במרפאה כקצרה או סבירה.

עוד עולה מהנתונים כי 80% קיבלו את פענוח תוצאות הבדיקה בזמן. מהסקר עלה כי דווקא בקרב מי שהובטחו להם תוצאות בתוך פרק זמן קצר, שיעור המדווחים כי התוצאות התקבלו בזמן גבוה יחסית, לעומת מטופלים שתוצאות הבדיקות הובטחו להם בתוך פרק זמן ארוך יותר.

אינפו. ----, מערכת וואלה! NEWS
אינפו/מערכת וואלה! NEWS, ----
בדיקת עיניים. ShutterStock
הערכה נמוכה יחסית בקרב הנשאלים/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully