וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר גלנט לוואלה! NEWS: "במלחמה בעזה - דמו של סינוואר בראשו"

29.3.2018 / 6:24

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני מזהיר לקראת "צעדת המיליון" מחר כי אם תהיה הסלמה בגבול עזה, גם חיסולים ממוקדים של צמרת חמאס הם אופציה שמונחת על השולחן. "בתקופה של לחימה - הכול לגיטימי", הוא אומר בריאיון מיוחד

עריכת וידאו:ניר חן

על רקע ההיערכות הביטחונית לקראת צעדת הענק לרגל יום האדמה מחר, שר השיכון וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני יואב גלנט מזהיר כי אם תהיה הסלמה משמעותית בגבול הרצועה, גם חיסולים ממוקדים של הנהגת ארגון חמאס הם אפשרות. "אם חמאס יעשה טעות ותיפתל חלילה לחימה, דמו של יחיא סינוואר בראשו - ולא רק הוא", אמר גלנט בריאיון חג לוואלה! NEWS, שיתפרסם במלואו מחר. "כל עוד המצב רגוע וחמאס שומר על השקט, לא יורה על ישראל ומונע מארגונים אחרים להגיע לישראל, אנחנו צריכים לתת להם לחיות את חייהם. אבל בתקופה של לחימה - הכול לגיטימי, זו בכלל לא שאלה".

בעניין הצעדה סבור גלנט, ששימש מפקד פיקוד הדרום בזמן מבצע "עופרת יצוקה", ש"הסיטואציה ניתנת לשליטה", אבל גם התריע על ההתחממות בגזרה הפלסטינית. "ככלל, יש תהליך הידרדרות איטי במצבה של רצועת עזה, וכתוצאה מכך כל מופע שהוא אירוע ציון עלול להפוך לאירוע נפיץ. אני בטוח שצה"ל וכוחות הביטחון ידעו לכלוא את העניין הזה, כי יחסי הכוחות הם אלף לאחד לטובת ישראל מול חמאס", אמר.

"התרגלנו מאז עופרת יצוקה לתקופות של שקט ממושך, אבל למעשה הדברים לא מתייצבים כי חמאס, ארגון טרור, לקח בשבי את אזרחי רצועת עזה והוא מנסה להפיק מכך רווח", הוסיף גלנט. "יש כאן מערכת יחסים של חוטפים ובני ערובה: מיליציה של כמה אלפי אנשים לקחה שני מיליון איש בשבי. לכן אנחנו צריכים להקפיד על שני הדברים ביחס לרצועה: לוודא שהסיכונים הביטחוניים נמצאים במינימום האפשרי ובריסון ולראות שאין קריסה הומניטרית בתוך הרצועה. זה נכון אנושית וזה אינטרס ביטחוני ישראלי שהרצועה לא תקרוס. הבעיה שלנו נוצרת כתוצאה מהשימוש הציני שחמאס עושה באזרחים בעזה".

עוד בוואלה! NEWS:
חמושים ברימונים - אבל לא בשביל טרור: חקירת המסתננים מעזה
בתגובה להצתת מתקן הנדסי: צה"ל תקף עמדת תצפית של חמאס ברצועה
הפיוס הפלסטיני מתרחק: חמאס הקים שוב עמדת ביקורת ליד מעבר ארז

יואב גלנט, משרד השיכון, קרית הממשלה, ירושלים, 27 במרץ 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"יחסי הכוחות הם אלף לאחד לטובת ישראל". גלנט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

אם אתה מדמה אותם לחוטפים ובני ערובה, אולי הדרך היחידה בטווח הארוך היא באמצעות השתלטות על החוטף בפעולה צבאית?

"לישראל אין אינטרסים אסטרטגיים בתוך רצועת עזה. לא מדובר בירושלים או בחרמון. אנחנו לא צריכים להיות שם. כל הליך שהוצע בעבר - כיבוש של עזה ודברים דומים - אני שואל אותו שתי שאלות: מה מחיר הביצוע ומי ישלוט שם אחרי שנוריד את שלטון חמאס? אבו מאזן? המצרים? האירופים? אנחנו? אני לא רואה אף מתנדב ולא מציע שאנחנו נהיה שם. אני לא רואה אותנו נכנסים לרצועת עזה, אבל צריך לסייע להם הומניטרית ולשפר את מצבם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
"חמאס לקח בשבי את אזרחי רצועת עזה". סינוואר/רויטרס

גלנט צופה כי המתיחות בזירה הפלסטינית אף תחריף לקראת סיום כהונתו של יו"ר הרשות אבו מאזן. "הוא נמצא עכשיו במצוקה ותסכול אישי עמוק מכך שהוא לא הביא שום הישג לפלסטינים והביא עליהם הרבה צרות, ולכן הוא מנסה להטיל את הבעיה לפתחנו - על ידי הטלת סנקציות על עזה. זה אינטרס שלנו לשמור על מקסימום ייצור החשמל בלי קשר למי הגורם המשלם. אבל ישראל צריכה למצוא את הדרך להגיע בזירה הפלסטינית, כי התקופה הבעייתית יותר תגיע אחרי לכתו של אבו מאזן. יתחיל מאבק ירושה שחלק ממנו באופן ודאי יהיה קשור בהקצנה של המועמדים השונים כלפי ישראל. אני לא רואה מישהו בצד הפלסטיני שיחשוב שבאמצעות הרמת דגל של הדדיות ושלום יזכה בקולות".

עם זאת, השר גלנט מעריך כי שיתוף הפעולה הביטחוני עם הרשות הפלסטינית יימשך. "שיתוף הפעולה הביטחוני משרת את הפלסטינים יותר מאשר את מדינת ישראל. מי שבסוף שולט כאן גם צבאית וגם מודיעינית זה ישראל וצה"ל, ולכן אם שוטרים פלסטינים לא יבטיחו את המציאות שבה עוצרים טרוריסטים אנשי חמאס או תנזים, ג'יהאד אסלאמי או אחרים, הגוף הראשון שייפגע מזה היא הרשות הפלסטינית, והם מבינים את זה. מבחינתו זה פגיעה, אבל מבחינתם זו התאבדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully