וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיוס הפלסטיני מתרחק: חמאס הקים שוב עמדת ביקורת ליד מעבר ארז

28.3.2018 / 10:17

הקמתה מתבצעת כמה חודשים לאחר שחמאס פירק את העמדה הקודמת, זאת במסגרת הסכמי הפיוס שנרקמו מול הפתח בתיווך מצרי. שליח האו"ם למזה"ת הביע דאגה מהמהלך, זאת לאחר שעמדות הבידוק במעבר היו אמורות לשוב לשליטת הרשות הפלסטינית

עריכת וידאו: ניר חן

כמה חודשים לאחר שפירק את העמדה הקודמת, חמאס הקים שוב נקודת ביקורת סמוך למעבר ארז - מצדו הפלסטיני של גבול רצועת עזה. העמדה הקודמת אותה פירק חמאס בעקבות מגעי הפיוס בין הארגון לרשות הפלסטינית, מוקמה במרחק של כקילומטר מדרום למעבר ארז וזכתה על ידי הפלסטינים לכינוי "ארבע ארבע", בשונה מעמדת הביקורת של הרשות המכונה "חמסה חמסה".

פירוק העמדה נחשב לצעד משמעותי בפיוס בין חמאס ופתח, מאחר שמעצם המהלך ויתר חמאס על היכולת לבצע בדיקות ביטחוניות לכל מי שנכנס או יוצא מהרצועה לעבר ישראל או ממנה. בהודעה שפרסם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב, אמר כי הוא מודאג מהקמת העמדה החדשה, שם נבדקות תעודותיהם של כל הדיפלומטים או תושבי עזה בדרכם אל המעבר או ממנו.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בתום חילופי אש: חמאס הרג את ראש החוליה שניסתה לחסל את חמדאללה
מקורות פלסטינים: בידי חמאס חוליה החשודה בניסיון ההתנקשות בעזה
מטען פגע בשיירת ראש הממשלה הפלסטיני בעזה; הרשות: חמאס אחראי

מאות תושבי רצועת עזה יוצאים דרך מעבר ארז להתפלל בהר הבית בחג הקורבן, אוקטובר 2014. רויטרס
פלסטינית סמוך למעבר ארז/רויטרס

עוד הזכיר מלדנוב כי על פי הסכם 12 באוקטובר, אותו הסכם הפיוס הפלסטיני שנחתם בתיווך מצרי, חמאס נדרש להעביר את השליטה בכל המעברים לרשות הפלסטינית. דובר מטעם חמאס הגיב לדברים ואמר כי ננקטים צעדים ביטחוניים מטעם כוחות הביטחון מעזה לכל אזורי הגבול של הרצועה. לדבריו, הצעדים ננקטים בין היתר כדי לחקור את ניסיון חיסולם של ראמי חמדאללה, ראש ממשלת הרשות, ומאג'ד פארג', ראש מערך המודיעין הכללי.

לפני כחמישה ימים הרגו כוחות הביטחון של חמאס ברצועה את ראש החוליה שאחראית לניסיון ההתנקשות בראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה במהלך חילופי אש, שהתנהלו במחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז הרצועה. שני שוטרים נהרגו ועוד שני חשודים נעצרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה נושא נאום ברצועת עזה אחרי ניסיון חיסולו, 13 במרץ 2018. רויטרס
ראש הממשלה חמדאללה לאחר ביקורו ברצועה/רויטרס

לפי דיווחים פלסטיניים, העצור הוא אנאס אבו חוסה, שהוכרז יממה מוקדם יותר כחשוד המרכזי בניסיון ההתנקשות. שלטונות חמאס קראו לתושבים המחזיקים במידע על אבו חוסה להעביר אותו לידיהם והציבו פרס בגובה 5,000 דולר לכל מי שיסייע באיתורו של המבוקש, שייתכן שקשור לארגונים הסלפיים בעזה.

בתום פגישת עדכון הפלגים הפלסטיניים ברצועה בפרטי החקירה אמר בכיר חמאס סלאח אל-ברדוויל כי יש בידי הארגון פרטים על זהות "הפושע האמיתי" שניסה להתנקש בחיי חמדאללה. "ביקשנו מהפלגים לא לחשוף את המידע עד אשר יתבהרו כל פרטי התקרית המכוערת שפגעה בחמאס ובאחדות", הוסיף.

ראשוני- הנאום במועצת הביטחון- אבו מאזן: קורא להכיר במדינה פלסטינית. צילום: רויטרס, רויטרס
הטיל את האחריות על חמאס. אבו מאזן/רויטרס, צילום: רויטרס

ניסיון ההתנקשות התבצע בזמן ששיירתו של חמדאללה, שהגיע מרמאללה לעזה יחד עם פארג', נפגעה ממטען צד. הם לא נפגעו, אך הרשות הפלסטינית והעומד בראשה אבו מאזן הטילו אחריות על חמאס, על אף שיחות הפיוס בין הצדדים.

אבו מאזן לא חשף הוכחות למעורבות חמאס בתקיפת השיירה, אך אמר כי הוא לא סומך על חמאס שיחקור את התקרית בצורה יסודית ואמר כי יש "אפס" התקדמות בתהליך הפיוס. הוא איים לנקוט צעדים נגד חמאס, אך אתמול אמר יו"ר הפרלמנט של לבנון, נביה ברי, כי בשלב הנוכחי לא יושתו עיצומים חדשים על הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully