וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה להצתת מתקן הנדסי: צה"ל תקף עמדת תצפית של חמאס ברצועה

שני פלסטינים הגיעו למעבר קרני הישן בשטח הרצועה ופגעו במשטח הגבהה שמשמש כוחות הנדסיים - והציתו אותו. בתגובה, ירו טנקים לעבר עמדת חמאס. מהצבא נמסר כי הפלסטינים לא חצו את גדר המערכת לתוך שטח ישראל. איזנקוט: "נפיק לקחים מהתקלות". הקבינט ידון בהיערכות לחג הפסח

עריכת וידאו: ניר חן

צה"ל תקף היום (רביעי) באמצעות טנק שתי עמדות תצפית השייכות לחמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לשני חשודים שהגיעו למעבר קרני הישן סמוך לגדר המערכת והציתו משטח הגבהה. החשודים לא חצו את הגדר ולא חדרו לשטח הארץ. מצה"ל נמסר כי הוא "רואה בחומרה כל ניסיון פגיעה והשחתה של גדר המערכת ותשתית בטחונית".

בהמשך ]תח כוח צה"ל בירי הרתעתי לכיוון חאן יונס, לעבר כמה פלסטינים חשודים שהתקרבו אל הגדר. הצעירים חזרו לעומק השטח.

מוקדם יותר נערך טקס החלפת ראש אמ"ן בבסיס גלילות, ובו סיים את תפקידו אלוף הרצי הלוי, ויוחלף באלוף תמיר היימן. הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר בטקס כי "הישגים רבים עומדים לצידנו; אך לאור אירועי השבוע האחרון, עלינו להפיק להביט פנימה, לקחים מתקלות מתוך גישה מקצועית וצניעות - על מנת להבטיח רמת דרישות ונורמות גבוהות אליהם אנחנו יוצאים להבטחת ביטחון המדינה ותושביה".

עוד בוואלה! NEWS:
מאות הסעות, אוהלים ואינטרנט חינם: כך נערכים בעזה ל"צעדת המיליון"
בכירים ברשות שדות התעופה על תאונת המטוסים: "היה כאן נס גדול"
הפיוס הפלסטיני מתרחק: חמאס הקים שוב עמדת ביקורת ליד מעבר ארז

טנקים של צה"ל בגבול רצועת עזה. Spencer Platt, GettyImages
הפלסטינים לא חדרו לשטח ישראל. טנק בגבול רצועת עזה/GettyImages, Spencer Platt

איזנקוט הוסיף כי "אמ"ן מאפשר לצה"ל להבין את האתגרים ולגבש תמונות מצב. החל מאיראן המבססת את מעמדה בסוריה ועד המציאות בזירה הפלסטינית המאיימת לפגוע במרקם החיים הרגיש. אתם מרכיבים פאזל של האויב ומאפשרים לבנות בנק מטרות. כל מהלומת אש של כוחותינו מתבססת על המידע שאתם מעבירים".

אתמול נעצרו שלושה פלסטינים שחצו את גדר המערכת באזור דרום הרצועה והגיעו עד לקיבוץ צאלים - ולבסיס צה"ל הסמוך. השלושה נתפסו כשברשותם סכינים ורימוני יד. מחקירת צה"ל עלה כי השלושה הם בני משפחה אחת המתגוררים ברפיח וכי בחדירתם לשטח ישראל קרעו רק מיתר אחד בגדר כדי לא לעורר חשד ונכנסו במהירות לצד הישראלי.

עוד באותו נושא

החשש בצה"ל: טיפול לא נכון בהפגנות ברצועה עלול להצית את הגדה

לכתבה המלאה
טקס החלפת ראש אמ"ן בהשתתפות גדי איזנקוט והרצי הלוי. יותם רונן
"אמ"ן מאפשר לצה"ל להבין את האתגרים". הלוי, איזנקוט והיימן בטקס, היום/יותם רונן

בחודש שעבר נפצעו ארבעה חיילים מפיצוץ מטען שהוטמן בדגל שנתלה על הגדר. שניים מהחיילים נפצעו באורח קשה. דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר אז כי מדובר ב"פיגוע טרור חמור" והאשים את ארגון חמאס בעידוד טרור בסמוך לגדר במסגרת הפגנות תושבי הרצועה. לדברי מנליס, מדובר ב"אירוע חמור מאוד שיכול לערער את היציבות במרחב מתחילתו וגם עכשיו".

בסוף השבוע חצו ארבעה פלסטינים את גבול רצועת עזה, תוך כדי שהם מנסים לחבל בכלי הנדסיים בהם משתמש צה"ל לפרויקט החומה התת-קרקעית נגד מנהרות. כוח צה"ל הוקפץ למקום והפלסטינים שבו לשטח הפלסטיני. החדירה תועדה בסרטון בכלי התקשורת הפלסטיניים.

בסרטון מתברר הכשל החמור בשטח. הפלסטינים התקרבו לגדר המערכת מבלי מפריע, מרחק 100 מטר מערבית לגדר, מרחב שאסור לתנועת פלסטינים. לא ברור אם מדובר בתצפיתניות שלא הבחינו בזמן בהתקרבות לגדר או שהכוח שכלל טנק התעכב בהגעה. אין ספק כי עצם החדירה לישראל וחזרת הפלסטינים לשטח הפלסטיני מבלי שהחדירה תסוכל מצביע על כשל מבצעי חמור. בתגובה לאירוע חיל האוויר תקף מטרת חמאס במחנה אימונים ברפיח שבדרום הרצועה.

ארבעה פלסטינים חדרו לישראל וניסו לחבל בעבודות של צה"ל בגבול עזה 24.03.18. -, מערכת וואלה! NEWS
הפלסטינים שחצו את גדר ההפרדה והציתו כלי הנדסי, בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, -

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס בצהריים לדיון בהיערכות הביטחונית לקראת חג הפסח, על רקע המתיחות בגבול רצועת עזה וההכנות של חמאס לקראת צעדת המיליון. ישיבת הקבינט תוכננה להימשך ארבע שעות אך קוצרה לשעה וחצי. במהלך הישיבה, יסקרו ראשי מערכת הביטחון את הערכת המצב לגבי כלל הזירות לפני החגים, והשרים ידונו גם בהתפתחויות האחרונות בגזרת סוריה ולבנון.

את הישיבה ינהל שר הביטחון אביגדור ליברמן, שכן ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להישאר בביתו למנוחה וטיפול לאחר שאמש הובהל לבדיקות בבית החולים הדסה. אמש קיבלו שרי הקבינט הנחיה מלשכת ראש הממשלה שלא להתראיין בנושא הצעדה בעזה בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully