וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג"ב מול פעוט פלסטיני באזור חברון: "אחז בידו מברג" | תיעוד

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראים הלוחמים כשהם תופסים את בן השלוש הבוכה בזמן שאביו מבקש מהם לעזוב את בנו. בתיעוד נוסף, שפרסמו כוחות הביטחון, נראה הפעוט כשהוא משליך חפצים לעבר השוטרים. מג"ב: "פרובוקציה"

עריכה: שניר דבוש

שוטרי מג"ב תועדו אתמול (שלישי) כשהם מתעמתים עם פעוט פלסטיני כבן שלוש באזור חברון. בסרטון, שהופץ ברשתות החברתיות, נראים הלוחמים כשהם תופסים את הפעוט הבוכה בזמן שאביו מבקש מהם בעברית לעזוב את בנו. בתיעוד שפרסמו כוחות הביטחון, וצולם ככל הנראה לפני כן, נראה הפעוט כשהוא משליך חפצים לעבר השוטרים. ממג"ב נמסר כי הפעוט אחז בידו מברג במטרה לדקור את הכוחות.

"תעזוב את הילד, תעזוב אותו", קורא האב בסרטון לעבר השוטרים, כשילד נוסף מצטרף למהומה. כעבור כמה דקות שחררו השוטרים את הפעוט.

עוד בוואלה! NEWS:
ההסעות להפגנת הענק על הכוונת: צה"ל מאיים על חברות האוטובוסים
חמושים ברימונים - אבל לא בשביל טרור: חקירת המסתננים מעזה
מאות הסעות, אוהלים ואינטרנט חינם: כך נערכים בעזה ל"צעדת המיליון"

פעוט פלסטיני מול לוחמי מג''ב. עריכה: שניר דבוש, מערכת וואלה! NEWS
מתוך התיעוד/מערכת וואלה! NEWS, עריכה: שניר דבוש

תגובת מג"ב: "הילד אחז מברג וניסה לדקור"

ממג"ב נמסר בתגובה כי "לצערנו, מדובר בפרובוקציה שלא משקפת את המציאות ונועדה לצייר את כוחות הביטחון באור שלילי, ובפרט את אלו העושים לילות כימים בשמירה על אזרחי מדינת ישראל ומשלמים על כך לאחת מחיר כבד".

לטענת משמר הגבול, "הסרטון חתוך וערוך. מדובר בילד קטן שנשלח לזרוק אבנים על לוחמי מג"ב ובידו גם מברג ל'ניסיון דקירה' כשקרוביו מביטים בו מרחוק. מדובר בדוגמא נוספת של שימוש בילדים קטנים כהסוואה כשליחים לפעילות חבלנית. לכן, על הלוחמים לנקוט משנה זהירות, גם כשמדובר בילד קטן.

"הילד אחז בידו מברג ועל כן הלוחמים אחזו בילד והמתינו להגעת אביו עד לבירור העניין ושחררו אותו במקום תוך זמן קצר. אירועים מעין אלו אינם חריגים ומתרחשים בגזרה זו לעיתים קרובות, תוך פרובקציה מכוערת וניצול ציני של ילדים קטנים נגד שוטרי משמר הגבול וחיילי צה"ל, הלוחמים המבצעים עבודתם נאמנה ימשיכו לעשות כן למרות הקשיים וניסיונות הדה לגיטימציה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully