וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל של המיליארדר: ועדת השחרורים קיצרה את מאסר קובי אלכסנדר

27.3.2018 / 11:28

מייסד חברת "קומברס" שהורשע במרמה הגיע בתחילת החודש לישראל להמשך ריצוי עונשו, ומייד פנה בבקשה לניכוי שליש. בית משפט פדרלי בארצות הברית גזר על היזם שנמלט בעבר לנמיביה שנתיים וחצי מאסר

עריכה: יוסי אלטר

המיליארדר קובי אלכסנדר שוחרר היום (שלישי) ממאסרו בישראל, לאחר שוועדת השחרורים החליטה לקצר את תקופת מאסרו בשליש. על מייסד חברת "קומברס" נגזרו שנתיים וחצי מאסר בעסקת טיעון לאחר שהורשע בהונאה בארצות הברית. בתחילת החודש הגיע אלכסנדר לישראל להמשך ריצוי עונשו, על פי האמנה הבינלאומי שעליה חתמו ארצות הברית וישראל המאשרת לאזרח לרצות את עונש מאסרו במדינת המוצא ולא במדינה שבה ביצע את העבירה והורשע בה.

אלכסנדר הגיע מלווה בצוערי יחידת "נחשון" של שב"ס בטיסת "אל על" לישראל. המיליארדר מימן לסוהרים ולעצמו שלושה כרטיסי טיסה במחלקת העסקים של המטוס, ועם נחיתתו הובל לניידת שירות בתי הסוהר שהסיעה אותו לכלא איילון שברמלה. אלכסנדר היה מבוקש קרוב לעשור על ידי האמריקנים, ושהה במשך כל זמן בריחתו בנמיביה.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל המתיחות: המשטרה מתרגלת פריצה להר הבית; "מוכנים לכל תרחיש"
דקרו והציתו: שני נאשמים ברצח אנטישמי של ניצולת השואה בפריז
"נשאר רק למכור את הגוף": עלייה של פי עשרה בזנות בקרב מבקשות המקלט

קובי אלכסנדר המיליונר שנמלט מארה"ב, 2008. רויטרס
מימן לסוהרים ולעצמו שלושה כרטיסי טיסה במחלקת העסקים. אלכסנדר/רויטרס

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עם אלכסנדר, הוא הורשע בביצוע תרמית בניירות ערך בפרשת ה"בקדייטינג" (תארוך לאחור). אלכסנדר, בן 65, שב לניו יורק באוגוסט 2016, לאחר שנמלט לנמיביה לפני כ-12 שנים. במסגרת ההסדר, נגזרו עליו שנתיים וחצי מאסר בפועל.

עוד באותו נושא

המיליארדר קובי אלכסנדר נחת בישראל להמשך ריצוי מאסרו

לכתבה המלאה
נחיתת קובי אלכסנדר בישראל לריצוי שארית מאסרו. -, מערכת וואלה! NEWS
אלכסדר בעת הסגרתו לישראל, בתחילת החודש/מערכת וואלה! NEWS, -

לפני כשנה שלח אלכסנדר מכתב לשופט בבית המשפט המחוזי בניו יורק ובו ניסה להסביר את נסיבות הימלטותו מארצות הברית. "ככל שקשה לי להסביר מדוע נמלטתי לנמיביה, קשה לי אף יותר להסביר מדוע נשארתי שם זמן רב כל כך", כתב. "אני יכול רק לומר לך שלאחר שהגעתי לשם, נחרדתי עוד יותר לגלות ששמי מופיע אחרי אוסמה בן לאדן כנמלט הגרוע ביותר המבוקש בארצות הברית". במכתבו הוסיף כי "למרות שהמקרה מכלה אותי כבר עשר שנים, אין לי הסבר משכנע למה שעשיתי. אינני מצליחן עשיר שהיה תאב בצע בעסקים, ואז ברח ביהירות במקום להתייצב מול עונשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully