וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר קובי אלכסנדר נחת בישראל להמשך ריצוי מאסרו

1.3.2018 / 18:05

מייסד חברת "קומברס" נידון לשנתיים וחצי מאסר בבית משפט פדרלי בארה"ב בגין הונאה, אך נמלט לנמיביה. במשך כעשר שנים היה מבוקש בידי האמריקנים בטרם הוסגר לידיהם. עם נחיתתו בנתב"ג נלקח לכלא איילון ברמלה, שם ירצה את יתרת עונשו

עריכה: יוסי אלטר

האסיר המיליארדר קובי אלכסנדר נחת הערב (חמישי) בישראל, כדי לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו בבית המשפט הפדרלי בארצות הברית. צוערי יחידת "נחשון" של שב"ס ליוו אותו בטיסת "אל על" לישראל. אלכסנדר מימן לסוהרים ולעצמו שלושה כרטיסי טיסה במחלקת העסקים של המטוס, ועם נחיתתו הובל לניידת שירות בתי הסוהר שהסיעה אותו לכלא איילון שברמלה, שם ירצה אלכסנדר את יתרת עונש המאסר שהוטל עליו, המסתכמת בחודשים ספורים.

על אלכסנדר, מייסד חברת "קומברס", נגזרו שנתיים וחצי שנות מאסר בעסקת טיעון לאחר שהורשע בהונאה בארצות הברית. הוא היה מבוקש קרוב לעשור על ידי האמריקנים, ושהה במשך כל זמן בריחתו בנמיביה.

נחיתת קובי אלכסנדר בישראל לריצוי שארית מאסרו. -, מערכת וואלה! NEWS
אלכסנדר עם נחיתתו בנתב"ג, הערב/מערכת וואלה! NEWS, -

צוות של יחידת "נחשון" טס בתחילת השבוע לארצות הברית כדי להשלים את ההעברה להמשך ריצוי העונש בישראל, זאת בהתאם להסכם בין המדינות. התיאום מול הרשויות בארצות הברית התבצע באמצעות הקונסוליה הישראלית בניו יורק, ובשב"ס ציינו כי ההעברה התנהלה באופן יעיל ומהיר.

במסגרת העברתו של אלכסנדר, אנשי יחידת "נחשון" הגיעו הלילה למתקן כליאה במנהטן, שם זיהו אותו וחתמו על מסמכי קבלת חזקה על אסיר אמריקני. האסיר הוסע לשדה התעופה "קנדי", שם לקח עליו אחריות מלאה הצוות הישראלית.

עוד באותו נושא

קובי אלכסנדר הוטס מארה"ב לישראל להשלמת ריצוי עונשו

לכתבה המלאה
נחיתת קובי אלכסנדר בישראל לריצוי שארית מאסרו. -, מערכת וואלה! NEWS
נמלט בשל היותו "האדם המבוקש ביותר אחרי בן לאדן". אלכסנדר, הערב/מערכת וואלה! NEWS, -

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עם אלכסנדר, הוא הורשע בביצוע תרמית בניירות ערך בפרשת ה"בקדייטינג" (תארוך לאחור). אלכסנדר, בן 65, שב לניו יורק באוגוסט 2016, לאחר שנמלט לנמיביה לפני כ-12 שנים. במסגרת ההסדר, נגזרו עליו שנתיים וחצי מאסר בפועל.

לפני כשנה שלח אלכסנדר מכתב לשופט בבית המשפט המחוזי בניו יורק ובו ניסה להסביר את נסיבות הימלטותו מארצות הברית. "ככל שקשה לי להסביר מדוע נמלטתי לנמיביה, קשה לי אף יותר להסביר מדוע נשארתי שם זמן רב כל כך", כתב. "אני יכול רק לומר לך שלאחר שהגעתי לשם, נחרדתי עוד יותר לגלות ששמי מופיע אחרי אוסמה בן לאדן כנמלט הגרוע ביותר המבוקש בארצות הברית".

במכתבו הוסיף כי "למרות שהמקרה מכלה אותי כבר עשר שנים, אין לי הסבר משכנע למה שעשיתי. אינני מצליחן עשיר שהיה תאב בצע בעסקים, ואז ברח ביהירות במקום להתייצב מול עונשו".

(עדכון ראשון: 17:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully