וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי אלכסנדר הוטס מארה"ב לישראל להשלמת ריצוי עונשו

1.3.2018 / 9:37

איש העסקים שנמלט לנמיביה והורשע במסגרת הסדר טיעון בארצות הברית, הועבר בשעות הלילה לידי אנשי יחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר והוטס לישראל כדי להמשיך ולמלא את עונש המאסר שנגזר עליו. הוא צפוי לנחות שעות הצהריים, אז יועבר ישירות למתקן כליאה בישראל

קובי אלכסנדר המיליונר שנמלט מארה"ב, 2008. רויטרס
הועבר לידי שירות בתי הסוהר. קובי אלכסנדר (צילום: רויטרס)/רויטרס

האסיר קובי אלכסנדר שריצה עונש מאסר של שנתיים וחצי בכלא בארצות הברית הועבר הבוקר (יום ה') לידי שירות בתי הסוהר והוא עושה את דרכו לישראל להמשך ריצוי עונשו. אלכסנדר, מייסד חברת קומברס שברח לנמיביה ובשנת 2016 הורשע בארצות הברית במסגרת הסדר טיעון, מועבר על ידי אנשי השירות בטיסת "אל על" עם סידורי ביטחון שמותאמים להטסת אסיר. המטוס צפוי לנחות בשעות הצהריים.

צוות של יחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר טס בתחילת השבוע לארצות הברית כדי להשלים את ההעברה להמשך ריצוי העונש בישראל, זאת בהתאם להסכם בין המדינות. התיאום מול הרשויות בארצות הברית התבצע באמצעות הקונסוליה הישראלית בניו יורק, ובשירות מציינים כי ההעברה התנהלה באופן יעיל ומהיר.

קובי אלכסנדר המיליונר שנמלט מארה"ב, 2008. רויטרס
אלכסנדר בבית המשפט במנהטן ב-2016 (צילום: רויטרס)/רויטרס

במסגרת המהלך, אנשי יחידת "נחשון הגיעו הלילה למתקן כליאה במנהטן, שם זיהו את אלכסנדר וחתמו על מסמכי קבלת חזקה על אסיר אמריקני. האסיר הוסע לשדה התעופה "קנדי", בו לקח עליו אחריות מלאה הצוות הישראלי. לאחר הנחיתה בישראל, יועבר האסיר ישירות למתקן כליאה לצורך קליטתו ושיבוצו בבית סוהר בו ימשיך למלא את המשך מאסרו.

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עם אלכסנדר, הוא הורשע בביצוע עבירה של תרמית בניירות ערך בפרשת ה"בקדייטינג" (תארוך לאחור). אלכסנדר, בן 65, שב לניו יורק באוגוסט 2016, לאחר שנמלט לנמיביה לפני כ-12 שנים. במסגרת ההסדר, נגזרו על אלכסנדר שנתיים וחצי מאסר בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully