וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח חיים לאברכים: חצי מיליון שקל למשפחה במקרה של פטירה

27.3.2018 / 16:42

סגן שר האוצר, יצחק כהן מש"ס, הצליח לקדם תכנית שיזם, במסגרתה ימומן ביטוח חיים לאברכים מהקצבה החודשית. משרד החינוך שמשלם את הקצבה הפיץ את הנושא להערות הציבור, לקראת חתימה על התקנות החדשות. ח"כ גפני מיהדות התורה מתנגד: "אין לאפשר פגיעה בתקציב"

ישיבה חרדית. בחדרי חרדים,
קצבה חודשית למשפחות אברכים במקרי מוות/בחדרי חרדים

אחרי מאבק ממושך, סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) הצליח לקדם אתמול (שני) את התכנית שיזם למימון ביטוח חיים לאברכים, כך שבמקרה של מוות תוענק קצבה חודשית למשפחותיהם. על פי התוכנית, הביטוח ימומן מתוך הקצבה החודשית שהאברכים זוכים לה כיום, כך שהיא תקטן בכמה עשרות שקלים בחודש. משרד החינוך שמשלם את הקצבה לאברכים בישראל, הפיץ את הנושא להערות הציבור שלאחריהן יידרש שר החינוך בנט לחתום על התקנות החדשות באופן שיאפשר את הוצאת התוכנית לפועל. הדבר עורר את זעמו של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שהתנגד לה.

בישראל יש כמאה אלף אברכים נתמכים, וגובה הקצבה שהם זוכים לה משתנה בהתאם לסוג הישיבה ולסטטוס המשפחתי — רווק או נשוי. כך למשל, בחור ישיבה שאינו נשוי ולומד בישיבה חרדית מקבל כ?480 שקל בחודש. אדם נשוי בכולל או באותה ישיבה יקבל כ?850 שקל בחודש. התמיכה החודשית מהמדינה ניתנת כל זמן שהאברך לומד בישיבה, ללא מגבלת גיל.

עוד בוואלה! NEWS:
בכירים בקואליציה מעריכים: נתניהו עדיין רוצה בחירות
"נשאר רק למכור את הגוף": עלייה של פי עשרה בזנות בקרב מבקשות המקלט
הרעלה אחת יותר מדי: החישוב השגוי של פוטין

סגן שר האוצר יצחק כהן בפגישה בין נציגי העובדים הסוציאלים השובתים עם נציגי משרד האוצר וההסתדרות, מרץ 2011. אורי לנץ
הצליח לקדם את היוזמה. סגן השר יצחק כהן/אורי לנץ

התוכנית קובעת כי עלות הביטוח החודשית תעמוד על כ?30 שקלים ובתמורה, במקרה של פטירת האברך, תקבל משפחתו סכום של כחצי מיליון שקל שישולם בקצבה חודשית במשך 15 שנה. ההצעה של סגן השר כהן באה לתת מענה למצב שבו במקרה של מות האברך, משפחתו לא זכאית לדבר, להבדיל מעובדים שכירים במשק.

התכנית צפויה להיכנס לתוקף בעוד כחודש ואולם מאחורי הקלעים התנהל ויכוח פוליטי בתוך המפלגות החרדיות. כהן שניסה לקדם את המהלך בעשור האחרון, נתקל לאורך הדרך בהתנגדותו של ח"כ משה גפני שדרש למצוא עבורה מקור תקציבי חיצוני, כמו ממשרד האוצר, ולא לגעת בתקציב האברכים.

"היום ייקחו תקציב לביטוח חשוב, ומחר ייקחו מתוך תקציב הישיבות למאה נושאים אחרים", טען גפני. "אין לאפשר פגיעה בתקציב האברכים, וכל יוזמה חשובה ככל שתהיה, צריכה לבוא בתקציב תוספתי, ובלי לגעת בתקציב הישיבות". הוא הסביר כי התכנית במתכונתה הנוכחית היא "התערבות חמורה של משרדי הממשלה בתקציב הישיבות. לראשונה, מתכננים לקחת כסף מתוך תקציב הישיבות, דבר שלא היה מאז ומעולם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר החינוך נפתלי בנט במהלך ישיבת סיעת הבית היהודי 12 במרץ 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
חתם על התקנות. השר בנט/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

כדי להתמודד עם הביקורת שהפנה אליו גפני, כהן שלף מכתב שעליו חתומים רבנים בכירים במגזר החרדי, ובהם נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב שלום כהן ורבנים המזוהים עם גפני, בהם הרב יגאל רוזן, הרב שמחה הכהן קוק ועוד שמביעים תמיכה בתוכנית זו.

"אני מצר על כך שהתערבותם של פוליטיקאים ואינטרסנטים שונים חברו יחד בכדי ללחום ללא הצלחה בתכנית זו ובכך נוספו ב-8 שנים האחרונות עוד עשרות של אלמנות ויתומים ללא משענת כלכלית שיכלו בהחלט וללא ספק להיכלל בתוכנית זאת", השיב כהן בתגובה. הוא אף ציין כי ההחלטה להצטרף לתוכנית נתונה להחלטתו של כל אברך. "ירצה יצטרף, לא ירצה לא יצטרף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully