וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום העצמאות ה-70: ריבלין ושקד הכריזו על הקלה במתן חנינות

על פי מתווה ההקלה יוכלו אסירים להקדים את התייצבותם בפני ועדת השחרורים אם הם עונים על קריטריונים שונים, בהם גיל ואופי העבירה. ריבלין: "הזדמנות להושיט יד למי שאיננו רואים מספיק, ולהשיב אלינו את מי שראוי לשוב"

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: ועדת השחרורים דחתה את בקשת השחרור של האסיר יונתן היילו, בחודש ינואר)

הנשיא ראובן ריבלין ושרת המשפטים איילת שקד הכריזו היום (שני) על מתווה להקלה במתן חנינות לרגל יום העצמאות ה-70. על פי המתווה שגובש, יישקל מתן חנינה לאסירים שריצו מעל שליש מעונשם ועונים על אחת מהקטגוריות הבאות: הם סובלים ממחלקה או לקות קשה; הם בני יותר מ-70; יש להם ילדים קטינים שמטופלים על ידי מי שאינו הורה שלהם בשל מאסר ההורה; הם עברו התעללות על ידי נפגע העבירה ועוד. מנגד, לא תיתכן חנינה לאסירים שהורשעו בעבירות רצח והריגה, עבירות ביטחון, עבירות מין ועבירות שבסמכות בית הדין הצבאי.

לצד הקלות בעונשי המאסר, שיאפשרו לאסירים שיימצאו מתאימים לעמוד מוקדם יותר בפני ועדות השחרורים, המהלך יכלול גם הקלות בקנסות ומחיקת רישום פלילי בהיקף נרחב לחיילים ומשרתי שירות לאומי.

עוד בוואלה! NEWS:
"החביאו סכין במחסן ורצחו": הורשעו מבצעי הפיגוע בכפר קאסם
עובדת מרפאת נשים בבאר שבע נאשמת במסירת מידע לעמותה נגד הפלות
פרשת הסרטונים של נטע אלחמיסטר: החשוד יואשם בפגיעה ב-10 נשים

הנשיא ראובן ריבלין עם שרת המשפטים איילת שקד, ינואר 2016. נועם מושקוביץ
"לסייע בשיקום האסירים". שקד וריבלין/נועם מושקוביץ

בהודעתם המשותפת של ריבלין ושקד הודגש כי לא מדובר בחנינה כללית, אבל כן ייעשה שימוש רחב מהרגיל בסמכות החנינה של הנשיא, תוך מתן משקל מיוחד לנסיבות אישיות ומשפחתיות. בדומה לנוהל החנינות הרגיל, כל בקשת חנינה שתוגש תישקל לגופה, ולפני הנשיא תונח חוות דעת של שרת המשפטים.

"אני מבקש לראות בשנת ה-70 למדינת ישראל הזדמנות להושיט יד ארוכה, יד מסייעת, הזדמנות לעצור, להתבונן ולראות את מי שאולי איננו רואים מספיק בימי שגרה", אמר ריבלין על המתווה. "להשיב אל תוך הקולקטיב שלנו גם את מי שיצא ממנו ונמצא ראוי לשוב. זה נכון לנו כחברה וזה ראוי להם וכיחידים".

השרה שקד הוסיפה כי "חגיגות ה-70 להקמת מדינת ישראל הן הזדמנות טובה להפעיל את מידת הרחמים ולשתף בחגיגות גם אנשים שמעדו ולא פעלו על פי החוק. הקריטריונים המיוחדים מאזנים בין הגנה על נפגעי עבירה לבין התחשבות במצב מיוחד של אסירים בעבירות קלות יותר. אני תקווה שהמחווה של מדינת ישראל לאותם עבריינים תסייע בשיקומם ובשובם למסלול החוק והיושר".

בית כלא כרמל בעתלית, אסירים נפגשים עם משפחות, יוני 2016. יותם רונן
הקלה בחנינות/יותם רונן

הנשיא ריבלין אמר בהכרזה על התכנית כי "אופיה של החברה נבחן באופן שבו היא רואה את האסירים שלה. החלטתי בשיתוף מלא עם שרת המשפטים ליזום מתווה חנינות מיוחד, ולעשות שימוש רחב יותר בסמכות החסד והרחמים ובתקנת השבים". שקד הוסיפה כי "בהמלצותיי לנשיא אתן משקל מיוחד למאפיינים, ולנסיבות משפחתיות ואישיות מורכבות. כל בקשה תיבחן לגופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully