וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת מרפאת נשים בבאר שבע נאשמת במסירת מידע לעמותה נגד הפלות

25.3.2018 / 15:53

כתב האישום שהגישה מחלקת הסייבר של פרקליטות המדינה נגד מזכירה רפואית ושתי עובדות בעמותת "הידברות", מייחס לשלוש הנאשמות עבירות של פגיעה בפרטיות וכן מסירה ושימוש במידע רפואי חסוי. לטענת הפרקליטות עובדת המרפאה פנתה לשתיים מטעמים אידאולוגיים ודתיים

אישה בהיריון. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד שלוש נשים בגין חדירה למחשבי מרפאת נשים בבאר שבע ומסירת מידע על אודות שבע מטופלות לעמותת "הידברות" הפועלת נגד הפלות. השלוש - עובדת המרפאה לידור דנינו תושבת באר שבע בת 25 ועובדות העמותה ליזה דרמר, תושבת פתח תקווה בת 47 וקלינה שורץ, תושבת בני ברק בת 53 - נאשמות בעבירות של פגיעה בפרטיות, מסירה ושימוש במידע רפואי חסוי, אישי ורגיש הנוגע לנשים המיועדות לביצוע הפלה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אפרת פאר-גרונדלנד ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, דנינו, שהועסקה כמזכירה רפואית במרפאה פרטית בבאר שבע בשם "שבע עיניים בנגב", העבירה לדרמר ולשורץ מידע רפואי, חסוי ורגיש, על אודות שבע מטופלות שתכננו לבצע הפלה. זאת, במטרה להניא אותן מביצוע ההליך, מטעמים אידאולוגיים ודתיים.

עוד בנושא:
אולצה ללדת - ומתה בלידה: הטרגדיה של בת ה-14 שנאנסה בפרגוואי
חוק חדש במיסיסיפי: נשים לא יוכלו לעבור הפלה מהשבוע ה-15 להריון

צעירה בפרגוואי מחזיקה בידיה תינוק. אי-פי, AP
אילוסטרציה/AP, אי-פי

דנינו נאשמת כי יצרה קשר עם דרמר, העובדת במשרדי אמ"א (ראשי תיבות של "אמא מצילה אותי") שבעמותת הידברות, במטרה למסור לה את המידע על המטופלות, ללא ידיעתן או הסכמתן, וללא אישור מכל גורם במרפאה. על פי כתב האישום דרמר, העבירה את המידע האישי על אודות המטופלות לשורץ, מנהלת משרדי אמ"א, כדי שזו תיצור קשר טלפוני עם המטופלות, על מנת לשכנע אותן שלא לעבור הפלה. בכתב האישום נטען כי הנאשמות פעלו באופן זה במשך כמה חודשים, עד שאחת המטופלות שאליהן פנו התלוננה בפני משרד הבריאות.

בהמשך לתלונתה של המטופלת נפתחה חקירה פלילית של הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים. בחקירה נחשפו אופן העברת המידע הרגיש לידי העמותה וכן שיטת הפעולה וחלוקת התפקידים בין הנאשמות. בפרקליטות המדינה מסרו כי הגשת כתב האישום "מבטאת את מדיניות משרד המשפטים, הרואה בחומרה עבירות של שימוש ומסירת מידע רפואי, אישי וחסוי ללא הסכמת המטופלים ובניגוד למטרה לשמה נמסר המידע, בוודאי כאשר הדבר נעשה תוך ניצול מצבן השברירי ומצוקתן של נשים הצפויות לבצע הליך של הפלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully