וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טראמפ שוקל לגרש דיפלומטים רוסים בתגובה להרעלת המרגל"

לפי דיווח באתר "בלומברג", הנשיא האמריקני יורה על גירוש עשרות רוסים, שלטענת הממשל פועלים בכסות של צוות שגרירות כדי לאסוף מודיעין עבור מוסקבה. ההחלטה אינה סופית, שכן הוא מעוניין שבעלי בריתו באירופה ינקטו צעדים דומים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוקל לגרש עשרות דיפלומטים רוסים מארצו בתגובה להרעלת המרגל הרוסי סרגיי סקריפל בבריטניה - כך דווח היום (שבת) באתר "בלומברג". לפי הדיווח, טראמפ הסכים עם עמדתם של יועציו בנושא, והוא יודיע על הגירוש ככל הנראה ביום שני. עם זאת, ייתכן שהחלטתו של הנשיא בעניין אינה סופית, שכן הוא רוצה לפעול אך מעוניין שבעלי בריתו באירופה ינקטו צעדים דומים נגד מוסקבה.

עוד דווח כי ארצות הברית רואה בדיפלומטים שככל הנראה יגורשו כמרגלים לא מוצהרים, שייתכן שאוספים מודיעין תחת כסות של צוות שגרירות. פעולה זו מצד טראמפ תהיה דומה לזו שבה נקטה ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, שהורתה ל-23 אזרחי רוסיה לעזוב את בריטניה בעקבות פרשת הרעלת סקריפל ובתו בעיר סליסבורי.

עוד בנושא
"המרגל שהורעל התחרט על מעשיו, ביקש מפוטין לשוב לרוסיה"
האיחוד האירופי מחזיר את השגריר מרוסיה בשל הרעלת המרגל בבריטניה
התגובה הרוסית למיי: פוטין מגרש 23 דיפלומטים בריטיים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי לקראת פגישתם בבית הלבן. 27 בינואר 2017. רויטרס
מחכה לאירופה. טראמפ ומיי בבית הלבן, בשנה שעברה/רויטרס

יועציו של טראמפ הגיעו להמלצות לגבי תגובת ארצות הברית בפגישה של המועצה לביטחון לאומי ביום רביעי. טראמפ דן בנושא במהלך יום שישי עם שגריר ארצות הברית ברוסיה, ג'ון הנטסמן, שר האוצר סטיבן מנוצ'ין, שר המסחר ווילבור רוס, התובע הכללי ג'ף סשנז, שר ההגנה ג'יימס מאטיס, ראש המודיעין הלאומי דן קואוטס והיועץ לביטחון לאומי היוצא הרברט מקמסטר.

סגן מנהל התקשורת בבית הלבן, ראג' שה, אמר ל"בלומברג" כי "ארצות הברית עומדת בתקיפות לצד בריטניה בגינוי המעשה השערורייתי של רוסיה. הנשיא תמיד שוקל אפשרויות להטלת אחריות על רוסיה בתגובה לפעילותה הזדונית. אין לנו הודעות לעת עתה".

היום הוחזר שגריר האיחוד האירופי מרוסיה, יחד עם איומים אמש לנקוט צעדים נוספים נגדה. הצעד ננקט בעקבות ההסכמה בין מנהיגי הגוש כי מוסקבה אחראית "בסבירות גבוהה" להרעלת הסוכן הכפול לשעבר בגז עצבים על אדמת בריטניה. הדיפלומט הגרמני מרקוס אדרר חזר ממוסקבה לבריסל "לצורך התייעצויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully