וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין בתגובה לסנקציות האמריקניות: "ארה"ב זלזלה בחוקי המסחר"

24.3.2018 / 17:47

סגן נשיא סין שוחח עם שר האוצר האמריקני על התכנית שעליה הכריז טראמפ, לפיה ייגבו מכסים בשווי כ-60 מיליארד דולר על סחורות סיניות. לדבריו, מסקנת וושינגטון כי בייג'ינג עוסקת במסחר לא הוגן אינה מועילה לאף אחת מהמדינות

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ארצות הברית זלזלה בחוקי המסחר בפתיחת החקירה על גניבת קניין רוחני, ובייג'ינג תגן על עצמה ועל האינטרסים שלה - כך אמר היום (שבת) סגן נשיא סין ליו הי לשר האוצר האמריקני סטיבן מנושין בשיחת טלפון בין השניים. השיחה בין השניים היא הראשונה בין דרגים בכירים במדינות מאז הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על תכניותיו למכסים על סך כ-60 מיליארד דולר על סחורות סיניות.

ליו הסביר שסין עדיין מקווה ששני הצדדים יהיו "רציונליים" ויעבדו יחד כדי לשמור על יחסי מסחר יציבים. לדבריו, דוח החקירה שמצא לאחר שמונה חודשי עבודה כי סין עוסקת במסחר לא הוגן ומכריחה משקיעים אמריקנים למסור טכנולוגיות מפתח לידי חברות סיניות, הוא מסמך המפר את חוקי המסחר הבינלאומיים. הוא הוסיף כי "דוח החקירה אינו מועיל לאינטרסים הסיניים, לאינטרסים האמריקניים או לאינטרסים העולמיים".

טראמפ הכריז ביום חמישי על הסנקציות הכלכליות נגד בייג'ינג לאחר שהממשל קבע כי סין מעודדת גניבת קניין רוחני מחברות אמריקניות. על פי ההחלטה, מכסים בשווי 50 מיליארד דולרים יוטלו על סחורה סינית, ותוגבל פעילות ההשקעות של סין בארצות הברית.

עוד בוואלה! NEWS
טראמפ חתם על צו להגבלת גיוס טרנסג'נדרים לצבא ארה"ב
מחאת כלי הנשק: מאות אלפים יצעדו בוושינגטון וברחבי העולם
טראמפ אישר: ארה"ב תקצץ בסיוע לרשות כל עוד היא משלמת למשפחות מחבלים

פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג, בשנה שעברה/רויטרס

לפי הבית הלבן, העיצומים הושתו בעקבות כישלונן של השיחות שהתקיימו בנושא בשנים האחרונות. נציב הסחר האמריקני, רוברט לייטיזר, אמר אתמול לחברי קונגרס כי וושינגטון מנסה "להפעיל לחץ מקסימלי על סין לצד לחץ מינימלי על הצרכנים האמריקנים". לדבריו, הגנה על הקניין הרוחני היא הכרחית לכלכלה האמריקנית.

לפי גורם רשמי ברשויות הסחר האמריקניות, לארצות הברית יש הוכחות לכך שסין דורשת מחברות ליצור התאגדויות מקומיות כדי להיכנס לשוק הסיני, במטרה להפעיל עליהן לחץ להעביר לידיה ידע טכנולוגי, וכי היא אחראית למתקפות סייבר נגדה.

המסקנות שהתקבלו בוושינגטון הן חלק מתהליך שעליו הורה טראמפ באוגוסט האחרון, שבו נבחנו שיטות הסחר של סין. לפי החוק, לממשל יש סמכות להטיל סנקציות באופן חד-צדדי על מדינות שאינן מנהלות סחר הוגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully