וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיותר ובזבזני": ברקת הוציא כחצי מיליון שקלים על קמפיין נגד כחלון

מאבקו של ראש עיריית ירושלים בשר האוצר, על רקע הטענה שלא הועבר לעיר מלוא המענק שאליו התחייבה המדינה, עלה למשלם המסים כ-513 אלף שקלים. "תכלית הקמפיין - לקדם את ברקת בליכוד". העירייה צפויה לאשר הערב את התקציב, באיחור של שלושה חודשים

יותם רונן, שי מכלוף

(בווידאו: ריאיון עם ברקת באולפן וואלה! NEWS, מאי 2017)

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הוציא כחצי מיליון שקלים על הקמפיין האחרון נגד שר האוצר משה כחלון, בטענה שלא הועבר לעיר מלוא המענק שאליו התחייבה המדינה בשנה החולפת ובדרישה להגדיל את התקציב השנה. בתשובה לשאילתה שהגישה חברת המועצה לורה ורטון נמסר כי עלות הקמפיין בשנת 2017 הייתה 416,562 שקלים, ובשנת 2018 - 96,715 שקלים. הערב צפויה העירייה לאשר את התקציב לשנת 2018, באיחור של שלושה חודשים.

ברקת טען כי כחלון מפקיר את העיר ותלה שלטים רבים נגד שר האוצר ברחבי העיר. שיא המחאה התרחש כאשר עובדי העירייה הסיעו משאיות זבל למשרד האוצר ופיזרו שם את האשפה, צעד שגרר ביקורת רבה נגד ראש העירייה.

"זה מקומם שבזמן שעיריית ירושלים מקצצת בדברים כמו פעילות לקשישים, ניר ברקת והנהלת העיר לוקחים חצי מיליון שקלים למסע פרסום מיותר ובזבזני שכל תכליתו לקדם את ברקת בליכוד", אמרה חברת המועצה ורטון. "ראש העיר צריך להתבייש שהוא לוקח כספים ממשלמי המסים ומפזרת אותם על שטויות כאלה", הוסיפה.

עוד בוואלה! NEWS:
"קרה שם משהו מוזר": תעלומת מותו של הישראלי שגופתו אותרה בהודו
אביו של ראש ממשלת פולין: היהודים נכנסו מרצון לגטאות
שני הרוגים בהתנגשות בין קלנועית ורכב פרטי בגליל העליון

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. יוסי ציפקיס
ברקת/יוסי ציפקיס

תקציב העירייה יאושר לאחר שהיום הודיעו משרד הפנים ומשרד האוצר כי סיכמו על מענק הבירה לירושלים בסך 700 מיליון שקלים. עיריית ירושלים, מצדה, התחייבה לתמוך בתכניות דיור ותעסוקה למגזרים השונים. כמו כן, הוחלט כי יוקם צוות משותף למשרדי הפנים והאוצר ולעירייה לבחינת הדרכים להגדלת ההכנסות העצמיות של העירייה ולפיתוח פרוייקטים להרחבת מנועי הצמיחה הכלכלית בעיר.

עוד סוכם כי משרד האוצר יתקצב את העירייה ב-87 מיליון שקלים נוספים למימון פרויקטים לפיתוח העיר כמו שדרוג מרכזים מסחריים לרווחת התושבים, תכנון אזור תעסוקה גבעת שאול, המשך פעילות המינהלת להתחדשות עירונית, והכנת תכנית אב לוואדי ג'וז.

ברקת מסר כי הוא "גאה על התקציב המשמעותי והגדול שאנו מאשרים לירושלים. תשעה מיליארד שקלים לשוטף ולפיתוח, זהו סכום חסר תקדים שיאפשר לירושלים להמשיך לרוץ קדימה, להתפתח בכל התחומים, לצמצם פערים ולהביא ברכה רבה לתושבי העיר ולמבקריה".

שר הפנים אריה דרעי אמר: "אני שמח כי ההסכם שנחתם היום, יאפשר העברת תקציב מאוזן במועצת העירייה עוד הערב ובטרם חג הפסח הבא עלינו לטובה. נמשיך לפעול ולעשות את המיטב על מנת שכלל הרשויות המקומיות יוכלו לספק לתושבים שירותים ברמה הגבוהה ביותר".

שר האוצר משה כחלון בסיור במחיר למשתכן בשדרות. אבי כהן
אשפה פוזרה בסמוך למשרדו. כחלון/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully