וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגד לנישואי גאים ותמך בעונש מוות: הצעיר שהטיל שלטון טרור בטקסס

22.3.2018 / 10:25

לאחר שלושה שבועות של חרדה בעיר אוסטין בשל שורת מטענים קטלניים, פוצץ עצמו למוות מארק קונדיט, בן 24, בתום מרדף נרחב. המניע שלו עדיין לא ברור, אך בין הקורבנות שלו היו שחורים והיספנים, ובמשטרה חוששים שנותרו עוד מטענים בבירת טקסס

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

מארק קונדיט, צעיר בן 24 מפרברי העיר אוסטין בטקסס, הוא האיש שעל פי החשד עמד מאחורי הטמנת חבילות נפץ ברחבי העיר אוסטין, שהביאה למותם של שני בני אדם ולפציעתם של ארבעה נוספים. במשך שלושה שבועות הייתה העיר נתונה למתקפת חבילות הנפץ של קונדיט, שהניח כמה מהן על סף ביתם של תושבי העיר, ומאוחר יותר הניח חבילה נוספת על מדרכה בעיר. שתי חבילות נוספות נשלחו בדואר, ומאוחר יותר עזרו לזהות אותו.

אתמול הוא מת כשבמהלך מרדף משטרתי אחריו, התפוצצה פצצה במכוניתו. המשטרה איתרה אותו במלון דרכים מחוץ לאוסטין, וניסתה לגשת אל הרכב שלו, אז הוא ניסה להימלט עד שרכבו נתקע בתעלה בצדי הדרך, ופצצה שהייתה ברכבו התפוצצה.

איתורו של החשוד התאפשר לאחר שחברת FEDEX, דרכה שלח קונדיט את החבילות, סיפקה צילומי מצלמות אבטחה בהן הוא נראה מגיע לאחד הסניפים כדי לשלוח שתי חבילות, כשהוא עוטה פאה וכפפות.

עוד בוואלה! NEWS:
צוקרברג מתנצל על דליפת פרטי המשתמשים: "עשינו טעויות בעבר"
טראמפ דוחה את הביקורת: "טוב שהתקשרתי לברך את פוטין"
בשל חולצה עם סמל נאצי: עובד בשגרירות אוסטריה בישראל הושב לווינה

תוך שבועיים בלבד - חמישה מטעני חבלה התפוצצו ברחבי אוסטין; המקרה האחרון אירע במתקן פדקס. רויטרס
שוטרים מחוץ לאחת מזירות הפיצוץ בטקסס/רויטרס

קונדיט התגורר בדירה שכורה עם שני שותפים. השותפים נעצרו לתשאול על ידי המשטרה, שגם פשטה על בית הוריו, ששיתפו פעולה עם החוקרים. בשלב זה, לא ברור אם היו לו סייענים למעשה.

בין השנים 2010 ל-2012 הוא למד מדעי המדינה בקולג' קהילתי אך לא סיים את לימודיו. בבלוג שלו כתב קונדיט: "אני נהנה לרכוב על אופניים, לשחק טניס, לקרוא ולהאזין למוזיקה. אין לי נטייה פוליטית, אני רואה עצמי שמרן, אבל לא חושב שיש לי מספיק מידע כדי להגן על העמדות שלי. הסיבה שבגללה נרשמתי ללימודים היא כי אני רוצה להבין טוב יותר את הממשל בארצות הברית. אני מקווה שזה יעזור לי לגבש את עמדתי ולהגן עליה".

בין היתר, הוא פרסם בבלוג פוסטים נגד נישואי בני זוג מאותו המין, נגד רישום של עברייני מין במאגר, נגד "הפלות חינם" ובעד עונש המוות.

עוד באותו נושא

בתום מרדף נרחב: מניח המטענים הסדרתי בטקסס פוצץ את עצמו

לכתבה המלאה
מארק קונדיט הצעיר שאחראי להנחת המטענים בטקסס. AP
סיפר כי אהב לרכוב על אופניים. קונדיט/AP

המשטרה המקומית ערכה תדרוך לכלי התקשורת הערב, ובו נאמר כי עדיין לא ברור מה היה המניע של קונדיט. כיוון ששני הקורבנות הראשונים היו שני גברים שחורים, ואילו הקורבן השלישי היתה אישה היסאנית, חשדה תחילה המשטרה כי מדובר בפשעי שנאה. ואולם לאחר מכן נפגעו גם שני גברים לבנים מפיצוץ החבילה, דבר שהוביל את המשטרה להודיע כי לא ברור מה המניע למעשים.

גם אחרי מותו של קונדיט, תושבי העיר עדיין לא יכולים לנשום לרווחה. למשטרה לא ידוע מה האיש עשה ב-24 השעות האחרונות לחייו, ולפיכך לא ניתן לקבוע בוודאות אם לא הצליח להטמין או לשלוח בדואר פצצות נוספות טרם נתפס.

תמונות של קונדיט שולח את המטענים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully