וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בבית ספרנו: 12 רשויות מחוץ לתכנית בנט לקיצור החופשות

22.3.2018 / 6:30

משרד החינוך הצהיר על תכנית "בית הספר של החגים", שיוצאת היום לדרך, שבמסגרתה יסובסדו חמישה ימי לימודים בפסח. אלא שלמרות התכנון, עיריות שונות ובהן ת"א וקריית טבעון טוענות כי לא ישתתפו בתכנית משום שלא ניתן להן די זמן להיערך. ההורים זועמים: "איפה התקציבים?"

צילום:אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

משרד החינוך הודיע בחודש שעבר על תכנית לקיצור החופשות בעלות של 400 מיליון שקלים, אלא שבפועל התכנית לא תצא לפועל במספר רב של רשויות הטוענות כי לא ניתן להן זמן להיערך מרגע ההודעה. במשרד החינוך טוענים מנגד, כי הרשויות ויתרו על תקצוב של שמונה מיליון שקלים שהיה צריך להגיע לציבור.

אחת מהעיריות שלא נענו לקול הקורא של משרד החינוך בתכנית "בית הספר של החגים" היא תל אביב, ששלחה הודעה לכל ההורים כי היא לא לוקחת חלק בתכנית, והורה שירצה למצוא לילדיו פתרון יצטרך לעשות זאת באופן עצמאי. לפני כחודשיים הודיע שר החינוך נפתלי בנט כי מוסדות החינוך ימשיכו לפעול עבוד ילדים בכיתות א' עד ג' בחופשות הפסח והחנוכה ועבור ילדי הגן בגילאי שלוש עד שש, החל מחג הפסח הקרוב.

במסגרת התכנית, שתחל היום (חמישי) עם יציאת התלמידים לחופשת הפסח, יתווספו עשרה ימי פעילות בבתי הספר, הן במגזר היהודי והן במגזר הערבי והדרוזי: חמישה בחופשת החנוכה וחמישה בחופשת הפסח, שהחלה היום.

עוד בוואלה! NEWS:
"מלחמת קרדיטים" על התקיפה בסוריה; ליברמן: "חוסר אחריות"
בשל חולצה עם סמל נאצי: עובד בשגרירות אוסטריה בישראל הושב לווינה
בצעד חריג: ביהמ"ש פסק פיצויים מקסימליים לגבר שזוכה מרצח אמו

בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
ההורים התבקשו למצוא פתרון באופן עצמאי/ראובן קסטרו

במשרד החינוך הסבירו שמדובר ב-12 רשויות שלא ייקחו חלק בתכנית בית הספר לחגים בהן: תל אביב, הרצליה, גבעתיים, קריית טבעון, חבל איילות, כפר יסיף, זכרון יעקב, מגדל, חריש, אבו סנן, ופסוטה ומועצה אזורית מגילות. המשמעות היא הפסד תקצוב של שמונה מיליון שקל לכל רשות.

הרשויות טוענות כי לא ניגשו למכרז עקב הקושי לגייס כוח אדם, ולא נערכו בזמן הקצר בין ההודעה של משרד החינוך לחופשת פסח. גורמים במשרד החינוך הסבירו כל רשות החליטה מהשיקולים שלה, וכי המשרד נתן את "הכלים, הסבסוד והפיקוח, אך קבלן הביצוע הוא הרשות המקומית".

במשרד החינוך אמרו כי "אנחנו עבדנו על זה יום ולילה, יש רשויות מקומית שהחליטו מהסיבות שלהן שהן לא רוצות לעבוד". על פי משרד החינוך, למרות הצהרות הרשויות, חצי מיליון ילדים נרשמו לתכנית והמשרד מברך את הרשויות שבחרו להצטרף לתכנית. מדובר ברוב מכריע של הרשויות הודות למספרים הגבוהים, יותר מ-80% מהתלמידים בכיתות א' עד ג' יהיו במסגרת חינוכית בחופש".

עוד באותו נושא

10 ימי לימודים נוספים בחנוכה ופסח: תוכנית קיצור החופשות נחשפת

לכתבה המלאה
נפתלי בנט בפתיחת את שבוע החינוך הארצי, המרכז הטכנולוגי החדש, חיפה, 12 במרץ 2018. ערן גילווארג
במשרד החינוך טענו כי העיריות ויתרו על כסף שיועד לציבור. בנט/ערן גילווארג

אתי, אימא לילד בחינוך המיוחד ברחובות אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי גם בעירה לא יינתנו פתרונות לתלמידי החינוך המיוחד. "במשרד החינוך יצאו בהצהרות שבפסח הזה יהיה בית ספר לתלמידים, היום יוצאים כולם לחופש. כל פעם אומרים שמנסים, ומהרווחה לא יכולים לעזור. לא פותחים גן חינוך מיוחד, הם לא נותנים לנו מענה, אין כוח אדם. לא התארגנו לזה כנראה.

"מנסים לצרף את הילדים של הרווחה שאין להם צהרון", אמרה אתי. "יש צהרון בתוך גן חינוך מיוחד שמופעל על ידי הרווחה, אך יש אליו מבחני קבלה. זה נשמע הזוי. העירייה אמרה שאם יש צהרון בגן אז נקבל את חמשת ימי הלימודים. ילד שהוא בחינוך מיוחד לא יכול להיכנס לצהרון רגיל, הוא לא יכול להצטרף אליהם. אם לא נקבל את חמשת ימי הלימודים בחינוך המיוחד, אין לנו מענה אחר לזה. פשוט אין כוח אדם, לא יכולים לפתוח את הגן כי לא נערכו לזה מספיק", הוסיפה.

הורים טוענים: "שר החינוך מתהדר בנוצות לא לו"

רוית, אימא לילדה בכיתה א' בבית ספר גבריאלי בתל אביב, מתחה גם היא ביקורת על התנהלות משרד החינוך בנושא בשיחה עם וואלה! NEWS. "אחרי השיחות שלי עם עיריית תל אביב סימסו לכל ההורים שהם לא לוקחים חלק בתכנית של בנט, כי הם לא יכלו לגייס צוות בהתראה כל כך קצרה. עיריית תל אביב נתנה את האופציה על בסיס מקום פנוי תמורת 75 שקלים ביום שמאפשרים לרשום את הילד לקייטנה. אני חושבת שאם יש תקציבים שירדו מהממשלה והם ניתנו לבנט והוא שומר את זה אצלו ולא מעביר את זה לרשויות זה חמור מאוד".

בנוסף לטענות אלו, סיפרה רוית כי ההורים בתל אביב שילמו בתחילת השנה על מסגרת חינוכית בפסח, וכי אין צורך להעביר תשלום נוסף כעת. "אני בסוף רשמתי את הילד תמורת 75 שקלים לקייטנת 'יובל חינוך', אבל לקחו החלטה באמצע השנה, אחרי שכבר יש חוזה של העיריות מול החברה שגבתה את חמשת הימים האלה מההורים", אמרה רוית. "אם בנט בא ומתהדר בנוצות לא לו, כי ההורים כבר שילמו על הימים האלה כחלק מהתשלום החודשי למועדונית. במה בנט מתהדר? הוא מקבל את הפרסום שלו שזו הטבה שהוא נתן, אבל בעצם ההורים כבר שילמו עליה. מי שכבר רשום למועדונית שילם בתחילת השנה ומי שלא, משלם 75 שקל, אז איפה התקציבים של בנט?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully