וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד חריג: ביהמ"ש פסק פיצויים מקסימליים לגבר שזוכה מרצח אמו

21.3.2018 / 16:35

חן אילתי הואשם ברצח אמו מרים בקיבוץ מחניים, אך לפני כשנה זוכה. כעת הוחלט כי המדינה תפצה אותו בגין 309 ימי המעצר בכ-118 אלף שקל. "פנינו לתביעה אזרחית כדי לקבל פיצויים על הנזקים הגדולים", אמרה עורכת דינו

צילום: אלי אשכנזי

בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל היום (רביעי) את תביעת הפיצויים של חן אילתי, שזוכה מרצח אמו, והורה למדינה לפצות את אילתי בסכום המקסימלי בגין 309 ימי מעצר, סכום של 117,951 שקלים. מדובר באחד המקרים הבודדים בהם בית המשפט הורה על פיצוי מקסימלי.

בחודש מרץ אשתקד זוכה אילתי מרצח אמו מרים בקיבוץ מחניים. השופטים אשר קולה, דני צרפתי ורננה גלפז מוקדי קבעו פה אחד כי אילתי לא אשם, בטענה כי לא הוכחה אשמתו מעל לכל ספק סביר. בהכרעת הדין נכתב כי האישום התבסס על עדותה של רעייתו פלישיה, ועל "ראיות נסיבתיות וחיזוקים למיניהם שאותם מצאה המאשימה בחומר הראיות". השופטים הסבירו כי לא נתנו אמון בעדותה של פלישיה אילתי, וכי "אין בראיות כדי להוכיח את אשמו של הנאשם".

עוד בנושא:
מחמת הספק: בית המשפט זיכה את הנאשם ברצח אמו בקיבוץ מחניים
"לקחה את הסוד לקבר": נימוקי השופטים לזיכוי הבן מרצח אמו

חן אילתי ממחניים הואשם ברצח אמו - ראשוני. שלומי גבאי
אילתי בעת משפט הרצח שבסופו זוכה/שלומי גבאי

עו"ד רימונה שלג שייצגה את אילתי מטעם הסניגוריה הציבורית אמרה היום כי "אנחנו סבורים שלא היה יסוד לאשמה ועכשיו פניו של חן לתביעה האזרחית כדי לקבל פיצוי על הנזקים הגדולים שנגרמו לו מהפרשה".

גופתה של מרים אילתי, בשנות ה-70 לחייה, אותרה במיטתה, ובכתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז צפון הואשם ברצח בנה, כבן 50. המקרה אירע ב-13 באפריל 2016, כשחוקרי מחלק הרצח ביחידה המרכזית של מחוז צפון קיבלו דיווח על מוות טבעי שהתרחש בקיבוץ מחניים. צוותי הרפואה שקבעו את מותה, לא מצאו סימני אלימות על גופתה, והמוות הוגדר תחילה מוות טבעי.

אלא שכבר בזירה, העלו בתה של המנוחה ובעלה תהיות בפני קצין המשטרה לפיהן אין מדובר במוות טבעי. השניים סיפרו על חששותיהם כי לאפרתי, אדריכל במקצועו ומרצה במכללת הטכנולוגית תל חי, ורעייתו פלישיה, המתגוררים בדירה שבבעלות האם בקומה שמעל לדירתה, יש קשר לאירוע. על רקע החששות האלו, ביקשה הבת של המנוחה לבצע נתיחה שלאחר המוות בגופתה. התנגדותו של הנאשם לנתיחת גופת אמו חיזקה את חשד המשטרה בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

עם זיכוייו מחמת הספק אמר לפני שנה אפרתי כי "אני יוצא אופטימי מבית המשפט", אמר אילתי, שיוצג על ידי עורכות הדין רימונה שלג וסוהאד אגא-דחלה מהסניגוריה הציבורית לאחר הכרעת הדין. "יש לי עבודה לעשות – לפתוח דף חדש. אני רוצה לחזור לעבודה שלי, אני צריך להחזיר את הילדים אליי. אני מרגיש הקלה ומתגעגע לילדים. הבטחתי להיות אבא גיבור-על ולבקר את הבת שלי בהזדמנות הראשונה. אני לא חושב שמציאת הרוצח תעזור לי להתמודד עם הכאב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully