וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחמת הספק: בית המשפט זיכה את הנאשם ברצח אמו בקיבוץ מחניים

28.3.2017 / 10:36

חן אילתי הואשם שרצח את אמו בביתה שבגליל העליון. בתחילה נקבע כי המוות טבעי, אך נתיחת הגופה העלתה חשד כי מדובר ברצח. היום, החליטו השופטים לזכותו: "לא הוכחה אשמתו מעל לכל ספק". אחותו של הנאשם: "צריך למצוא מי הרוצח". אילתי: "מציאת האשם לא תעזור לכאב שלי"

צילום: אלי אשכנזי

בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה הבוקר (שלישי) פה אחד את חן אילתי, שהואשם ברצח אמו בקיבוץ מחניים לפני כשנה. השופטים אשר קולה, דני צרפתי ורננה גלפז מוקדי קבעו פה אחד כי אילתי לא אשם, בטענה כי לא הוכחה אשמתו מעל לכל ספק סביר.

בהכרעת הדין נכתב כי האישום התבסס על עדותה של רעייתו פלישיה, ועל "ראיות נסיבתיות וחיזוקים למיניהם שאותם מצאה המאשימה בחומר הראיות". השופטים הסבירו כי לא נתנו אמון בעדותה של פלישיה אילתי, וכי "אין בראיות כדי להוכיח את אשמו של הנאשם".

"אני יוצא אופטימי מבית המשפט", אמר אילתי, שיוצג על ידי עורכות הדין רימונה שלג וסוהאד אגא-דחלה מהסניגוריה הציבורית לאחר הכרעת הדין. "יש לי עבודה לעשות – לפתוח דף חדש. אני רוצה לחזור לעבודה שלי, אני צריך להחזיר את הילדים אליי. אני מרגיש הקלה ומתגעגע לילדים. הבטחתי להיות אבא גיבור-על ולבקר את הבת שלי בהזדמנות הראשונה. אני לא חושב שמציאת הרוצח תעזור לי להתמודד עם הכאב".

עוד בוואלה! NEWS:
דרום סודאן: רצח עובדי סיוע מאיים להחריף את המשבר ההומניטרי
רצח הישראלי בגיאורגיה: "זה לא היה ספונטני - הרוצחים היו במארב"
"על האש" הפך לזירת רצח: שני בני 19 נורו למוות, מצוד אחר המתנקש

חן אילתי, זוכה מאשמת רצח אימו בקיבוץ מחניים. בית משפט מחוזי נצרת, 28 במרץ 2017. צילום: אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אלי אשכנזי
אילתי, הבוקר בבית המשפט/אלי אשכנזי, צילום: אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

אחותו של אילתי, רוני לוין, מחתה על הכרעת הדין ואמרה כי היא לא סומכת על בית המשפט, וחושבת שהוא טעה בזיכוי. אחות נוספת, סמדר אילתי, מאמינה לחפות אחיה, ואמרה כי "עכשיו צריך לגלות מי עשה את זה. אח שלנו לא עשה את זה, ואני כן מאמינה לו. עוד מוקדם להגיד אם נחזור לקשר, אבל הוא בשר מבשרנו. הפרקליטות הייתה צריכה לחזור בה מכתב האישום במהלך ניהול ההליך".

מקיבוץ מחניים נמסר בתגובה להכרעת הדין כי "הרצח ופרטיו מלווים אותנו יום-יום. מרים אילתי ז"ל הייתה חברה יקרה בקיבוץ מחניים, זכרה איתנו לעד. הקיבוץ עבר טלטלה עזה בעקבות הרצח. אנחנו עמלים על תמיכה במי שמרגיש צורך בסיוע במטרה לחזור לשגרה המבורכת, שמאפיינת את הקיבוץ. בשם המשפחה אני מבקשת לשמור על רגישות בדיווחים על הפרשה".

מפרקליטות מחוז צפון נמסר: "אישה מבוגרת נמצאה מתה בדירתה במה שנראה היה בתחילה כמוות טבעי. רק בעקבות נתיחת הגופה, עליה עמדו חלק מבני המשפחה, התברר שהיא נרצחה באלימות. במהלך החקירה עלה חשד כלפי הנאשם ואשתו, אך בוצעו פעולות חקירה נוספות בטרם נעצרה האישה ולאחריה הנאשם. בסופה של החקירה, סברה התביעה שהראיות בתיק עומדות ברף הנדרש להגשת כתב אישום נגד הנאשם, ועל הדברים להתברר בבית המשפט. בית המשפט פסק אחרת ואנו מכבדים כמובן את הכרעתו. לא נוכל להתייחס לגוף הכרעת הדין, שכן טרם ניתנו נימוקיה".

עוד באותו נושא

אישום: רצח את אמו – אחרי שביקשה ממנו לעזוב את הדירה בבעלותה

לכתבה המלאה
מרים אילתי, נרצחה בידי בנה, חן אילתי בקיבוץ מחניים. באדיבות המשפחה
מרים אילתי, שנרצחה לפני כשנה/באדיבות המשפחה

גופתה של מרים אילתי, בשנות ה-70 לחייה, אותרה במיטתה, ובכתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז צפון מואשם ברצח בנה, כבן 50. הכרעת הדין אמורה הייתה להתקבל בעוד כחודשיים, אך הוקדמה להיום. רעייתו של חן אילתי, פלישיה, בת 34, הואשמה בעבירות של הונאה בכרטיס חיוב ושיבוש הליכי משפט.

המקרה אירע ב-13 באפריל 2016, כשחוקרי מחלק הרצח ביחידה המרכזית של מחוז צפון קיבלו דיווח על מוות טבעי שהתרחש בקיבוץ מחניים. חברת הקיבוץ, מרים אילתי, נמצאה בשעות הבוקר במיטתה כשהיא ללא רוח חיים. צוותי הרפואה שקבעו את מותה, לא מצאו סימני אלימות על גופתה, והמוות הוגדר תחילה מוות טבעי.

אלא שכבר בזירה, העלו בתה של המנוחה ובעלה תהיות בפני קצין המשטרה לפיהן אין מדובר במוות טבעי. השניים סיפרו על חששותיהם כי לנאשם חן, אדריכל במקצועו ומרצה במכללת הטכנולוגית תל חי, ורעייתו פלישיה, המתגוררים בדירה שבבעלות האם בקומה שמעל לדירתה, יש קשר לאירוע. על רקע החששות האלו, ביקשה הבת של המנוחה לבצע נתיחה שלאחר המוות בגופתה. התנגדותו של הנאשם לנתיחת גופת אמו חיזקה את חשד המשטרה בו.

נתיחת הגופה העלתה: רצח ולא מוות טבעי

תוצאות נתיחת הגופה העלו באופן חד משמעי כי אילתי נרצחה. בגופתה של המנוחה נמצאו סימני חנק ושברים בעצם הלשון שגרמו, לפי כתב האישום, למותה. כמו כן התגלו שברים בצלעות ובאגן של המנוחה. חוקרי מחלק הרצח של היחידה המרכזית במחוז צפון חזרו לזירה ביחד עם צוותי המעבדה לזיהוי פלילי והחלו באיסוף הראיות בניסיון להתחקות אחרי שאירע בשעות שקדמו לרצח.

לאחר מכן הבינו חוקרי המשטרה כי החשש שהעלו בפניהם בתה ובעלה של המנוחה נגד האח ורעייתו לא היה תלוש מהמציאות. על פי כתב האישום, בימים שקדמו לאירוע, נגנב כרטיס האשראי של המנוחה בזמן שכלתה אלישיה אילתי השתמשה בו.

(עדכון ראשון: 09:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully