וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: רצח את אמו – אחרי שביקשה ממנו לעזוב את הדירה בבעלותה

עדי חשמונאי ושלומי גבאי

19.6.2016 / 11:46

מרים אילתי מקיבוץ מחניים שבצפון הודיעה לבנה חן כי לא תמשיך להשכיר לו את הדירה חרף מצבו הכלכלי הקשה. לפי האישום, בתגובה לכך הוא חנק אותה למוות. אשתו, שהשתמשה לכאורה בכרטיס האשראי של המנוחה וחשפה את הרצח, הואשמה בהונאה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

אישה בשנות ה-70 לחייה מקיבוץ מחניים שגופתה נמצאה במיטתה לפני חודשיים, נרצחה לכאורה על ידי בנה על רקע סכסוך על דירה בבעלותה – כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. היום הגישה פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום בתיק נגד חן אילתי בגין רצח אמו מרים. כמו כן, הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד רעייתו, פלישיה אילתי, בת 34, בגין עבירות של הונאה בכרטיס חיוב ושיבוש הליכי משפט.

המקרה אירע ב-13 באפריל, כשחוקרי מחלק הרצח ביחידה המרכזית של מחוז צפון קיבלו דיווח על מוות טבעי שהתרחש בקיבוץ מחניים. חברת הקיבוץ, מרים אילתי, נמצאה בשעות הבוקר במיטתה כשהיא ללא רוח חיים. צוותי הרפואה שקבעו את מותה, לא מצאו סימני אלימות על גופתה והמוות הוגדר תחילה מוות טבעי.

אלא שכבר בזירה, העלו בתה של המנוחה ובעלה תהיות בפני קצין המשטרה לפיהן, אין מדובר במוות טבעי. השניים סיפרו על חששותיהם כי לנאשם חן, אדריכל במקצועו ומרצה במכללת הטכנולוגית תל חי, ורעייתו פלישיה, המתגוררים בדירה שבבעלות האם בקומה שמעל לדירתה, יש קשר לאירוע. על רקע החששות אלו, ביקשה הבת של המנוחה לבצע נתיחה שלאחר המוות בגופתה. התנגדותו של הנאשם לנתיחת גופת אמו חיזקה את חשד המשטרה בו.

עוד בוואלה! NEWS:
מנשה ואלן עמדו על המדרכה ונהרגו מפגיעת הרכב בתל אביב
בתום מצוד נרחב: גופתו של חשוד ברצח בחולון נמצאה ברמת גן
קריאה לבטל את הדיון על הסיוע הממשלתי להתנחלויות: "עוול חברתי"

חן אילתי, נאשם ברצח אמו בקיבוץ מחניים, בימ"ש מחוזי נצרת. יוני 2016. שלומי גבאי
תחילה עלתה סברה כי המוות טבעי. חן אילתי, היום בדיון/שלומי גבאי

תוצאות נתיחת הגופה העלו באופן חד משמעי כי אילתי נרצחה. בגופתה של המנוחה נמצאו סימני חנק ושברים בעצם הלשון שגרמו, לפי כתב האישום, למותה. כמו כן התגלו שברים בצלעות ובאגן של המנוחה. חוקרי מחלק הרצח של היחידה המרכזית במחוז צפון חזרו לזירה ביחד עם צוותי המעבדה לזיהוי פלילי החלו באיסוף הראיות בניסיון להתחקות על שאירע בשעות שקדמו לרצח.

לאחר מכן הבינו חוקרי המשטרה כי החשש שהעלו בפניהם בתה ובעלה של המנוחה נגד האח ורעייתו לא היה תלוש מהמציאות. על פי כתב האישום, בימים שקדמו לאירוע, נגנב כרטיס האשראי של המנוחה בזמן שכלתה פלישיה אילתי השתמשה בו.

בשלב זה התברר כי היחסים בין האם לבנה ולכלתה היו מתוחים מאוד על רקע מצוקתם הכלכלית. שני הנאשמים התגוררו בקומה העליונה, מעל לדירתה של המנוחה, בדירה ששכרו ממנה. על פי החקירה, שעות לפני הרצח, בשעות הערב הגיע הבן לדירתה של אמו, הסביר לה על מצבו הכלכלי הקשה, במסגרתו חזרו בחשבונו חיובים, וביקש ממנה את עזרתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חן אילתי, נאשם ברצח אמו בקיבוץ מחניים, בימ"ש מחוזי נצרת. יוני 2016. שלומי גבאי
ניסה להפליל את אשתו. אילתי/שלומי גבאי

אלא שהאם הבהירה לבנה כי היא אינה יכולה לעזור לו. היא אמרה כי לא תוכל להאריך את חוזה השכירות עמו ולכן היא מבקשת ממנו לעזוב את הדירה שבה הוא גר עם רעייתו ושלושת ילדיו, בני ארבע, שמונה ועשר. על פי כתב האישום, בתגובה לסירובה ולבקשתה לעזוב את הדירה, הכה הבן את אמו נמרצות, שבר לה את עצם הלשון וחנק אותה עד שמתה.

אשתו של הנאשם חשפה: "ראיתי את בעלי רוכן על גופת אמו"

ימים אחדים אחרי שהמשפחה סיימה לשבת שבעה על האם, עצרה המשטרה את אשתו של הבן, פלישיה. "בהתחלה היא לא דיברה, אבל בשלב כלשהו היא נשברה בחקירתה והודתה כי היא בזמן שהייתה בדירתה, היא שמעה צעקות מבית חמותה, ירדה למטה וראתה את בעלה רוכן על גופת אמו", אמר רפ"ק אייל הררי, ראש מחלק רצח ביחידה המרכזית של מחוז צפון.

רפ"ק הררי סיפר היום בבית המשפט: "מדובר בנחקר מניפולטיבי שלא שיתף פעולה בחקירתו, טשטש את הזירה בסמוך לרצח והעמיד פנים של אדם כאוב". לדבריו, הנאשם סיפר לחוקרים כי אשתו היא זאת שרצחה את אמו, אך לבסוף היא זאת שנשברה בחקירתה, הפלילה את בעלה ושחזרה את המקרה.

כלתה של המנוחה סיפרה עוד בחקירתה כי היא ובעלה ראו שהאם לא נושמת, ניסו להרים את ידה של האם, אולם זו נשמטה. על פי כתב האישום, בנה של המנוחה, ביקש מאשתו שתסייע לו לקחת את אמו למיטתה מתוך רצון ליצור מצג שווא לפיו האם נפטרה בשנתה. על פי כתב האישום, גם במהלך הימים שבה ישב הנאשם שבעה על אמו, הוא המשיך לבצע משיכות כספים מכרטיס האשראי של אמו באמצעות רעייתו.

מרים אילתי, נרצחה בידי בנה, חן אילתי בקיבוץ מחניים. באדיבות המשפחה
גם במהלך השבעה נמשכו כספים מכרטיס האשראי של האם. מרים/באדיבות המשפחה

מדוברות המשטרה במחוז צפון נמסר כי מדובר באירוע הרצח הרביעי שפענחה בחודשיים האחרונים. קדמו לו אירוע הרצח בגבעת המורה של יובל אוסדון, הרצח של מרוואת בשפרעם בפני ילדיה ואירוע הירי שבו נרצחו אברהים נאבולסי ומוחמד חסנין באעבלין. לפי הדוברות, "פענוח ארבעת מקרי הרצח הושג בפרקי זמן קצרים הודות לפעילות נחושה ומקצועית של שוטרי משטרת ישראל, תוך שילוב כוחות של כלל היחידות השונות בתחומי החקירה, הפעלת אמצעים מיוחדים ומז"פ".

עו"ד לירון מלכה, המייצגת את הנאשמת פלישיה, אמרה בתגובה לכתב האישום: "מרשתי עברה תקופה קשה של מעצר ממושך של למעלה מחודש ימים תוך שמטיחים בה שוב ושוב שהיא זו שרצחה את המנוחה. אנו טענו מלכתחילה שמרשתי לא ביצעה את הרצח ואם בוצע רצח ,הרוצח מסתובב חופשי. בסופו של יום קיבלה הפרקליטות את עמדתנו וזנחה את האשמה כי היא זו שרצחה את המנוחה. לגבי האשמות החדשות שמועלות אנו נבחן את חומר החקירה ונגיב בהתאם".

שלום, עו"ד סוהאד אגא מהסניגוריה הציבורית שמייצגת את הנאשם, אמרה כי מרשה הוא אדריכל כבן 50 ללא עבר פלילי, ואיש משפחה מסור. "הוא מכחיש את כל החשדות שהועלו נגדו ושיתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה מפורטת לגבי השתלשלות האירועים. אנו נמצאים בתחילת ההליך המשפטי, נלמד את חומרי החקירה ונגיב בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully