וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום סודאן: רצח עובדי סיוע מאיים להחריף את המשבר ההומניטרי

שבעה עובדי סיוע דרום סודאנים וקנייתים נהרגו במארב, במתקפה הקטלנית ביותר נגד ארגוני הסיוע מאז החלה הלחימה במדינה. בצל הבצורת הקש והרעב, הארגונים "נאלצים להעריך מחדש מה נחוץ באמת"

רויטרס

שבעה עובדי סיוע נהרגו בסוף השבוע במארב של חמושים בדרום סודאן, במתקפה הקשה ביותר נגד עובדי סיוע מאז החלה הלחימה במדינה ב-2013, שנתיים בלבד לאחר יציאתה של המדינה המרכז אפריקנית לעצמאות. שורה של ארגוני סיוע טענו כי המתקפה, שאירעה בדרכה של שיירת הסיוע מהבירה ג'ובה לעיירה פיבור בצפון-מזרח המדינה, עלולה לעכב את מאמצי הסיוע בדרום סודאן ולפגוע בהם באופן חמור.

מנהלת המבצעים ההומניטריים של ארגון הסיוע הבינלאומי "אוקספם", דורותי סנג, מסרה לרשת BBC כי המתקפה "ממחישה עד כמה מסוכן כאן", ותכריח את ארגוני הסיוע "להעריך מחדש מה נחוץ ומה לא". היא הוסיפה כי דרום סודאן היא "אחת מהמדינות הקשות ביותר לפעול בהן כרגע", וציינה כי מתקפות נגד עובדי סיוע "אינן חריגות, למרבה הצער".

עוד בוואלה! NEWS:
האו"ם: אנו ניצבים בפני המשבר ההומניטרי הגדול ביותר מאז 1945
"הזמן אוזל": דרום סודאן נחושה להעביר סיוע לאזורים מוכי הרעב
בשל המלחמה והבצורת: רעב הוכרז בחלקים מדרום סודאן

חלוקת מזון על ידי האו"ם, מדינת לר, דרום סודאן, פברואר 2017. רויטרס
"לא אויבים". חלוקת מזון בצפון המדינה, בחודש שעבר/רויטרס
חלוקת מזון על ידי האו"ם, מדינת לר, דרום סודאן, פברואר 2017. רויטרס
"זה כואב לכולנו". חלוקת מזון בצפון המדינה, בחודש שעבר/רויטרס

"הרצח המחריד זעזע את כולנו", הוסיף מנהל פעילותו של ארגון "Care Internatioanl" במדינה. "זה לא מתקבל על הדעת שאלה שמנסים להקל על הסבר מותקפים בשל כך". מנהלת תכנית "ועד החירום לאסונות" (DEC) בדרום סודאן, מוניקה בלאגשו, אמרה כי "אלה שבשלטון חייבים לקחת אחריות ולהפסיק מקרים כאלה".

לוויס קורי, שאחיו ג'ון היה אחד מההרוגים, כולם אזרחי דרום סודאן וקניה, הוסיף: "זה כואב לכולנו". לדבריו, "אנחנו לא אויבים. הם היו עובדים המוניטריים שבאו לעשות טוב. הם לא חיילים, והם לא נושאים נשק".

המתקפה האחרונה מגיעה כחודש לאחר שהוכרז על רעב במדינה יוניטי שבצפון המדינה. האזורים שנפגעו באופן החמור ביותר מהרעב ומבצורת נחשבים ברובם כמעוזים של ארגוני המורדים, שהאשימו את הממשלה בחסימת המשלוחים ההומניטריים. גורמי ממשל בג'ובה מכחישים זאת, אולם האופוזיציה האשימה את הממשל גם במתקפה האחרונה. מ-DEC נמסר כי "שילוב רעיל של בצורת וסכסוך אלים" הפך את דרום סודאן לזירת משבר הפליטים שמחמיר בקצב המהיר ביותר בעולם. על פי הארגון, כ-6,000 בני אדם בכל יום נאלצים להימלט לאוגנדה השכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully